Bioware lovar redan nu betatestning av Anthem

Robot
Bioware lovar redan nu betatestning av Anthem
Medlem

enligt mig så avskyr jag hur beta görs idag.

ha flera stadies utav betas likt MM:Os likt wow, stora spel som dessa idag kräver/behöver det.
allt ifrån testa multiplayer pvp, till testa SP pve. balans i vapenen i båda lägena fps drops story.

Rewards vid sp svårighetsval och mp ranks.

Hur väl nätverket fungerar hoppas det inte blir p2p skit som vi får se ofta i dessa spel, but who knows.

listan kan fortsättas väldigt länge.

Och ist för en miljon dlc, släpp expansioner som i gamla dagar! eller gör gör gratis dlc för att sälja in tills 2an är färdig så inte spelet dör ut efter 1-2 månader när alla har gjort allt ochj inget finns att göra längre.

gratis dlc splittrar inte communityn och håller spelarna kvar, vilket gör att ett sälj till 2an ökar markant.

Medlem

@FuzioN: Vill minnas att FZ skrev att senaste BF1 dlc:t innehöll lika mycket som en expansion till BF1942 gjorde.

Medlem

Betas idag är marknadsföring och på sin höjd stress test av servrarna. WoW betan var inget undantag. Jag deltog i den stängda alphan som var mer likt en riktig beta men ändå inte riktigt. Publishers släpper inte ofärdiga spel till allmänheten pga hur korkade folk är när de bedömer om ett spel är bra eller dåligt. Och betatestare from gemene man är allmänheten.

Det finns undantag naturligtvis. EvE online alphan jag deltog i hade 100 personer inbjudna och det var riktig testning av ett ofärdigt spel.

1
Skriv svar