System Shock 2 får oväntad ny patch

Robot
System Shock 2 får oväntad ny patch

Ute till pc och snart även till mac och Linux.

#nightdive, #patch, #system-shock-2, #nyhetstips


Medlem

En av världens bästa spel blev just bättre


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Jag är verkligen supersugen på remaken av "System Shock", jag testade demot och det verkade vansinnigt lovande. Hoppas det blir en verklig försäljnings hit, så de kan fortsätta med en remake av den suveräna 2:an också.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Jag är verkligen supersugen på remaken av "System Shock", jag testade demot och det verkade vansinnigt lovande. Hoppas det blir en verklig försäljnings hit, så de kan fortsätta med en remake av den suveräna 2:an också.

Instämmer! Backade själv projektet på Kickstarter.

Hoppas verkligen att det blir så lyckat att de tar sig an SS2 efter!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Instämmer! Backade själv projektet på Kickstarter.

Hoppas verkligen att det blir så lyckat att de tar sig an SS2 efter!

Jag med, tog till och med någon av de högre nivåerna så jag fick en Collectors edition och lite annat smått o gott.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Jag med, tog till och med någon av de högre nivåerna så jag fick en Collectors edition och lite annat smått o gott.

Kul! Jag tog något läge en bit upp i listan iaf, blev ingen fin låda tyvärr för min del.

Blev lite orolig när de bytte motor faktiskt. Hoppas de inte förlorar känslan man såg i demon som körde Unity. Älskade den lite retroinspirerade estetiken där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Fan att jag missade dessa spel på den gamla goda tiden. Fixar inte att lira spelen idag då grafiken liknar crap. Ser dock fram emot remaken men det ligger ju en bit bort i tiden dock. 2018 some time. Konceptet ser riktigt spännande ut och med dagens grafik kommer det bli riktigt nice tror jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelade originalet då det kom, men tyckte att det var för svårt.
Kan tycka idag att det påminner lite om Half-Life, eller tvärt om.

Snygg omslagsbild, påminner om HR Giger's konst.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Spelade originalet då det kom, men tyckte att det var för svårt.
Kan tycka idag att det påminner lite om Half-Life, eller tvärt om.

Kan verkligen vara värt att spela om eller spela med några i co-op så man inte fastnar lika lätt.
System Shock 2 är inte riktigt som Bioshock, Mass Effect eller liknande spel där ens val typ inte spelar någon roll. (Om man nu inte räknar med de ytliga jag är jätte god eller jätte ond "valen", som egentligen likväl skulle kunna göras en gång i början)

Har man satsat för mycket på en slags ability i SS2 kan man få betala för det senare. Åh andra sidan gör det också att spelet är betydligt mer intressant och spännande . Ammo, bra vapen, viktig utrustning och uppgraderings möjligheter inte ges ut som godis utan är svåra att komma över, det gör att ens val faktiskt betyder något i en sådan värld.

Det gör också att replayvärdet på spelet är betydligt högre eftersom det finns olika sätt att inrikta sig på som ger både för och nackdelar. Såg nyss en video som prata om det här.

Håller dock inte riktigt med honom att man skulle få ändra om sina val. Kanske i så fall bara på den enklaste svårighetsgraden och bara så pass att man kan spela vidare.

Inaktiv

Systemshock 3 confirmed

Medlem
Citat:

– Rick turrets now corpse normally,

Inaktiv

@LentoMan: M-m-m-mmmorty look at me! IM TURRET RIIIIICK!!!

Medlem

Patch för ett sånt gammalt spel, imponerande. Kan tänka mig det inte är "bara" att sätta sig och fixa buggar, dels för man har glömt hur koden ser ut sen även att det kräver kanske andra verktyg idag än vad man hade då.

Fantastiskt hur man förlänger livet på bra spel på det sättet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Jag är verkligen supersugen på remaken av "System Shock", jag testade demot och det verkade vansinnigt lovande. Hoppas det blir en verklig försäljnings hit, så de kan fortsätta med en remake av den suveräna 2:an också.

Har du länk till demot?

1
Skriv svar