Egypten tynar bort i ny cinematisk Assassin's Creed: Origins trailer

Robot
Egypten tynar bort i ny cinematisk Assassin's Creed: Origins trailer
Medlem

Thor Ragnarrök, Assasins creed, super mario odyssey, stranger things, wolfenstein, alla den 27:e oktober, och dagarna före destiny 2 och southpark, vad tusan ska man starta med

Medlem

Värdelös trailer, försök till att vara konstnärliga men det rann ut i sanden.

Jag kommer nog köpa spelet ändå, kanske inte direkt vid release. För jag gillar egyptisk historia och mytologi.

Medlem

@Buio:
Har inte bestämt mig för om jag ska köpa till PS eller PC...

Övertyga mig om något alternativ mina bröder och systrar!!!! Det enda jag funderar på när det kommer till PS är aimingen, som med alla andra spel där ett sikte behövs.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

@Buio:
Har inte bestämt mig för om jag ska köpa till PS eller PC...

Övertyga mig om något alternativ mina bröder och systrar!!!! Det enda jag funderar på när det kommer till PS är aimingen, som med alla andra spel där ett sikte behövs.

Som highend PC ägare kan jag definitivt säga skaffa Switch och spel Zelda.

Medlem

Efter vad jag sett och hört hittills (från första trajlårrn) så frångår de sina gamla ambitioner rejält och kör historieförfalskning som värsta NMR:are och som gammal AC-spelare skulle jag aldrig någonsin köpa en UBI-titel på PC eftersom supporten är den värsta jag stött på - ever - och titlarna har historiskt haft en tendens att vara .. "problematiska" på PC - helt begripligt med alla olika typer av hårdvara, men supporten var verkligen intresserad av att alla ens fördomar om arroganta fransmän skulle uppfyllas med råge. Fick mig under många år att avsky UBI och tycka EA var rena drömmen i jämförelse.

Rent utseendemässigt och spelmässigt har ju dock spelen blivit allt bättre, så en remake av originalet hade varit fett, för historien blir bara allt sorgligare & sämre. Som om de inte ens försöker längre. Funderar på att köra igenom AC3 på PC också efter att ha kört det på PS3:an - grymt bra sidostory, och inget slår fyran spelmässigt även om det var mycket "mästarmördare raglar runt som galet fyllo och fastnar i balkonger" fortfarande.

Anyway, tycker fortfarande att de istället skulle göra en "Highlander"-liknande TV-serie av det här istället. Varje säsong en ny period, hade kunnat bli hur grymt som helst.

Medlem

@ulrik.borg:

Vad har NMR med detta att göra?

Men en remake av ettan hade inte varit fel. Inte alls. Om man tog bort allt ridande mellan alla platser.

Avstängd

Vad hände med huvudstoryn i förra serien, blev den avslutad eller hänger den med rebooten?

Medlem

@Ricomaniac: Jag pratade om historieförfalskning, rena påhitt som inte har något med verkligheten att göra, istället för att åtminstone försöka lägga sig nära verkligheten som originalet gjorde. I det sammanhanget blir nazistorganisationer en given jämförelse, men visst kan man nämna många andra, Stalin, Thatcher, valfritt farmar-lag t.ex.

Själv hade jag inte något direkt emot ridandet förvisso, men visst, när man väl gjort det en gång är det bra med snabb-transporterna och annan spelmekanik då lagt till i senare titlar. Bara jag slipper "Drunken master"...

Skrivet av ulrik.borg:

Efter vad jag sett och hört hittills (från första trajlårrn) så frångår de sina gamla ambitioner rejält och kör historieförfalskning som värsta NMR:are och som gammal AC-spelare skulle jag aldrig någonsin köpa en UBI-titel på PC eftersom supporten är den värsta jag stött på - ever - och titlarna har historiskt haft en tendens att vara .. "problematiska" på PC - helt begripligt med alla olika typer av hårdvara, men supporten var verkligen intresserad av att alla ens fördomar om arroganta fransmän skulle uppfyllas med råge. Fick mig under många år att avsky UBI och tycka EA var rena drömmen i jämförelse.

Rent utseendemässigt och spelmässigt har ju dock spelen blivit allt bättre, så en remake av originalet hade varit fett, för historien blir bara allt sorgligare & sämre. Som om de inte ens försöker längre. Funderar på att köra igenom AC3 på PC också efter att ha kört det på PS3:an - grymt bra sidostory, och inget slår fyran spelmässigt även om det var mycket "mästarmördare raglar runt som galet fyllo och fastnar i balkonger" fortfarande.

Anyway, tycker fortfarande att de istället skulle göra en "Highlander"-liknande TV-serie av det här istället. Varje säsong en ny period, hade kunnat bli hur grymt som helst.

Kört alla från 2:an på PC och haft nästan noll problem, vill bara säga det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Daven:

Thor Ragnarrök, Assasins creed, super mario odyssey, stranger things, wolfenstein, alla den 27:e oktober, och dagarna före destiny 2 och southpark, vad tusan ska man starta med

VAD SA DU NU_? Kommer nya RUNE den 27 oktober?

Edit: läste visst Rune : Ragnarrök, men förstår inte varför du blandad in en film


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Musiken var riktigt jävla trevlig må jag säga.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Riktigt vacker video, men jag undrar, hackade den förbaskat mycket i början eller är det bara hos mig? :/

Geeks Gaming
Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: Kul för dig. Det ska du vara glad för, för om du får problem får du som sagt ingen som helst hjälp eller support, enbart extremt spydiga svar. Själv tar jag inte risken igen med deras spel, som sagt. Köper dem på rea till konsol om jag är det minsta intresserad. Får erkänna att efter Unity blev Syndicate mest liggande eftersom båda är så enormt tråkiga.

Medlem

Som vanligt har de förmodligen lagt mer tid på sina trailers än själva spelet.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Great nu kommer jag sitta och nynna på Peter Jöback-låtar hela dagen

Medlem

Ser fram emot spelet. De två sista spelen tycker jag har varit underbara och inte haft några som helst problem med spelen. Visst, någon grafisk bugg här och där men det är nåt man får förvänta sig, men inget som dödat spelet eller varit störande. Black Flag och Liberation var skitbra, och om detta spelet är hälften så bra så blir det ett givet köp!

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ser fram emot spelet. De två sista spelen tycker jag har varit underbara och inte haft några som helst problem med spelen. Visst, någon grafisk bugg här och där men det är nåt man får förvänta sig, men inget som dödat spelet eller varit störande. Black Flag och Liberation var skitbra, och om detta spelet är hälften så bra så blir det ett givet köp!

Egentligen tycker jag Ubisoft sumpade mycket av idén med och motivationen att spela Assassin's Creed när de dödade handlingen i nutid med Assassin's Creed III, och verkar vilja utveckla det till något halvkasst sandlådespel där handlingen betyder allt mindre. Trots det lyckades både framförallt Black Flag och i viss mån Liberation ändå klara av hålla flaggan uppe. DLC:et Freedom Cry var däremot en gäspning.

Men jag kan rekommendera Asssassin's Creed: Rogue om du inte testat det.

Av någon konstig anledning känns det som att Rogue har hamnat oförtjänt i "bakvattnet" (!) av Black Flag, kanske för att det kom samtidigt som Unity men bara till Xbox 360 och PS3, och till pc först våren efteråt. Sista spelet på gamla motorn, förbättrade sjöstrider jämfört med Black Flag, intressant handling och i princip buggfritt. Bättre och roligare än Unity, som i stort var en besvikelse på många plan (enligt mig). Då har jag ändå sugit ut i princip allt ur Unity, alla extra uppdrag, co-op, heists, etc. Rogue binder också ihop spelen på ett smart sätt.

Medlem

@bopp: Hmm, har faktiskt missat Rogue, skall testa det! Jag var inget stort fan av AC-spelen förrän Unity, och även om det var buggigt och segt så tyckte jag ändå om atmosfären i det, och det blev bara bättre i Black Flag och Liberation (körde faktiskt Liberation före Black Flag).

Tack för tipset!

Avstängd
Skrivet av bopp:

Egentligen tycker jag Ubisoft sumpade mycket av idén med och motivationen att spela Assassin's Creed när de dödade handlingen i nutid med Assassin's Creed III, och verkar vilja utveckla det till något halvkasst sandlådespel där handlingen betyder allt mindre. Trots det lyckades både framförallt Black Flag och i viss mån Liberation ändå klara av hålla flaggan uppe. DLC:et Freedom Cry var däremot en gäspning.

Men jag kan rekommendera Asssassin's Creed: Rogue om du inte testat det.

Av någon konstig anledning känns det som att Rogue har hamnat oförtjänt i "bakvattnet" (!) av Black Flag, kanske för att det kom samtidigt som Unity men bara till Xbox 360 och PS3, och till pc först våren efteråt. Sista spelet på gamla motorn, förbättrade sjöstrider jämfört med Black Flag, intressant handling och i princip buggfritt. Bättre och roligare än Unity, som i stort var en besvikelse på många plan (enligt mig). Då har jag ändå sugit ut i princip allt ur Unity, alla extra uppdrag, co-op, heists, etc. Rogue binder också ihop spelen på ett smart sätt.

Själv tycker jag att handlingen i nutid var det tråkigaste i dem förra spelen.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar