Allt som avslöjades i Red Dead Redemption 2-trailern

Robot
Allt som avslöjades i Red Dead Redemption 2-trailern
Medlem

Verkar lovande. RDR var ett väldigt, väldigt bra spel. Det enda jag inte gillar med Rockstar spelen är att många av deras karaktär är FÖR urballade.

Ser väldigt mycket fram emot detta

Medlem

Det tråkiga med gta v är ju att inget story dlc till singleplayer har släppts på 4 år och det kommer nog inte hända heller. Online delen är en så pass stor kassako. Detta kommer smitta av sig på rdr 2.

Medlem

Det var några år sedan jag spelade första, men sa inte Dutch då att Marstons fru var med i gänget ett tag också?

EDIT: Jag kollade upp wikin från ettan och detta är gänget enligt informationen som fanns i första spelet:

Van der Linde Gang Members (known)
- Dutch van der Linde - Leader
- Bill Williamson
- Javier Escuella
- John Marston
- Abigail Marston - Prostitute
- Arthur Morgan


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Mja, på första bilden ser det ut som Remingtonrevolvrar, och på filmen använder alla single-action(måste spänna hanen för hand) så tidsaspekten är kanske runt 1880 (även om double-action fanns även då). Det skulle passa ganska bra, även om det är lite sent för min smak. MEN! Det är runt den här tiden som många av de stora legenderna levde och gjorde sina upptåg. Billy the Kid, Wyatt Earp och hans bröder pangade vid O.K Corral 1882, tror jag, Daltongänget gjorde sin katastrofala bankrånevurpa. Däremot är jag osäker på de sista indiankrigen. Hade varit fränt att få panga lite soldater som försöker bränna indianbyar.
Helst hade jag velat att det skulle utspela runt 1865-67 direkt efter inbördeskriget och massa desperados och gamla soldater strök omkring och gjorde det dem gjorde bäst. Dödade och levde jävlen. Problemet med att låta spelet utspelas då är att patronen inte var utbredd, och hur kul är det att ladda med tändhatt, krut och kula mitt i en eldstrid? Tågrälsen i väst blev inte klar förrän i början av 1870 heller. Så att använda det hade varit omöjligt på ett bra sätt.
Som sagt. Runt 1875 hade varit fint. Ingen jävla telefon eller annat modernt trams. Inga bilar, utan bara ren prärie och sin häst. AMEN!

Medlem

Så otroligt taggad på detta......
Mellan FZ och mig.... Jag ser fram emot detta typ lika mycket som min smekmånad i februari

Medlem

@zumo: Hehe, om det hade kommit ut i feb så vet du vad du skulle ha sysslat med på smekmånaden:P:P

Måste ha varit poppis att gibba RDR2 när frugan ligger och väntar i sängen: "Men kom nu,älskling."
"Jaja, måste bara panga lite till."

Medlem

@Ricomaniac:

Tror att det var Katarina den stores bröllopsnatt, och hon låg och väntade i sängen med förväntan. Då kom kungen - och kastade upp tennsoldater på sängen och ville leka krig med dem.

"Vill du vara Ryssland eller fienden?" hade han frågat hahaha

Sant!!

Medlem

Skitsnygga videos för mellansekvenser, men hur ser själva spelet ut när man väl spelar?
Jag tar dock ett till chillpill tills de konfirmerat eller dementerat om det kommer till PC eller inte, vill inte hypa och bli exalterad tills jag vet

Ambassadör
Xbox

Tror att jag bestämt måste köra om RDR igen innan detta släpps. Är ju bakåtkompatibelt på Xbox One, så det är smidigt.

Hoppas verkligen att RDR2 är förlagt till en tidigare tidsepok och att det fokuseras mer på singleplayer än vad GTAV gjort. Hype!


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas vi får bra mycket mer dlc med pve fokus än vi fick till gta5.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

@ForrestFox: Eftersom sekvenserna är renderade i spelmotorn så är det det du ser som du får.

Skulle inte tippa på en pc version öht.
Kanske 3 år efter release. Kanske..

Medlem
Skrivet av Loltron:

@ForrestFox: Eftersom sekvenserna är renderade i spelmotorn så är det det du ser som du får.

Skulle inte tippa på en pc version öht.
Kanske 3 år efter release. Kanske..

Väldigt spännande spekulation. Jag skulle tro att det till 98 % säkerhet blir en pc-version. Som vanligt (fult eller smart) vill dock Rockstar sälja konsol-versioner först, innan de offentliggör pc-versionen. Kommer det till våren på konsol tror jag på en pc-release lagom till julhandeln.

1
Skriv svar