En andra världskrigsvåg är över oss och Hell Let Loose vill vara det taktiska alternativet

Robot
En andra världskrigsvåg är över oss och Hell Let Loose vill vara det taktiska alternativet
Medlem

Känns som Squad med WW2-tema. Kan bli riktigt bra detta.

Medlem

OH YES!
Älskar WW2 spel... <drägel>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser faktiskt riktigt lovande ut


signatur

Jäh!

Medlem

Följt detta lite och det verkar grymt lovande, kan bli det bästa sedan ro1 vad gäller ww2 ground combat realism :)!

Värt att backa!

Nämen, se där. Så trevligt. Skönt att man kan ha lite mer att välja på sen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När jag såg att det var till UE4 tänkte jag att det var resistance-and-liberation modden som bytt namn och kördes på kickstarter men så var inte fallet.

Kul att spelet ser bättre ut än pubg och ska ha stöd för lika många spelare...

Medlem

För snabbt för min smak. Sällan det "kutas" i krig.

Medlem

@pazu: amerikanarna uppfann just "eld och rörelse" i detta krig. Används än idag som bas i utbildningen.

Medlem
Skrivet av pazu:

För snabbt för min smak. Sällan det "kutas" i krig.

För snabbt? Om du tycker det kutas för snabbt i krigsspel så måste väl det här vara en av dom bästa alternativen på länge, även om det för den delen kanske är helt realistiskt.

Kutandet här handlar ju iallafall om transport istället för att agera regelrätt anfallapproach som det gör i de flesta andra krigsspel (framförallt då i Multiplayer, vilket föresten betyder att du får välja helt själv hur pass realistisk du vill vara).


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

@pazu: amerikanarna uppfann just "eld och rörelse" i detta krig. Används än idag som bas i utbildningen.

Jaså? Jag tyckte jag läste att Gustav II Adolf var inblandad i det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ELF
Medlem

Ej, kollat videon. Men får hålla med pazu. Det är för mycket run and gun i många fps lir. Är dock enkelt fixat med hög spread på kulorna när man rör på sig eller rättare sagt sway på vapnet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av pazu:

För snabbt för min smak. Sällan det "kutas" i krig.

Nej man går i lugnt tempo fram till moståndaren...eller inte


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: I och för sig, fast i uppställning och inte så mycket spring, kanske. Eld och rörelse utvecklades under ww2 för strid i bebyggelse.

Annars verkar spelet helt okej. Har kollat upp det lite innan. Lovande.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ricomaniac:

@Ankh: I och för sig, fast i uppställning och inte så mycket spring, kanske. Eld och rörelse utvecklades under ww2 för strid i bebyggelse.

Annars verkar spelet helt okej. Har kollat upp det lite innan. Lovande.

Nej, det har varit ett etablerat fenomen i flera hundra år. Som Ankh skrev var Gustav II Adolf sannolikt först med det, och det var mer eller mindre standard under 1800-talet och även i det första världskriget. Självklart har konceptet vidareutvecklats under åren, precis som alla andra taktiska och strategiska manövrar.

Medlem

@Sisyr: Ahh. Jag ger mig. Gamle Adolf verkar ha varit först.

Men jag hade ett starkt minne att USA började med under ww2. Men se där. Minnet sviker. Man börjar nog bli gammal.

Medlem

@Ricomaniac: ja minns du ww2 så bör du vara rätt gammal!

1
Skriv svar