Spelutvecklare lämnar branschen efter att Valve slängt ut dem från Steam

Robot
Spelutvecklare lämnar branschen efter att Valve slängt ut dem från Steam

Ifrågasätter varför de inte fick en varning och varför alla deras spel togs bort från tjänsten.

#shovelware, #steam, #valve


eld
Medlem
Citat:

We wish we have been warned about this before,

Medlem

Dom erkänner att deras metoder är lite skumma, men tycker ändå synd om sig själva att det inte fungerar att göra så längre?
Stackars...

Medlem

En video från 6 dagar sedan om Silicon Echo.

Medlem

Ingen är ledsen utom "utvecklarna" själva.

Medlem

Parasiter har ingen plats

Medlem

Alla kallar dem parasiter, själv blir jag sugen på att börja utveckla spel enligt samma metodik. Undrar vad det säger om mig 😵


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Låter som en riktig smutsig utvecklare de där Silicon Echo Studios, men om det finns sätt att utnyttja ett system och tjäna pengar på det så kommer det alltid finnas aktörer som gör det tyvärr.

Medlem

steam gjorde ju rätt, bort me skiten tror inte nån kommer sakna deras så kallade skitspel ändå och det skickar en signal till andra som tänker göra nåt liknande.

Medlem

Och ingenting var förlorat.

Medlem
Gnällkuk

Känns lite som om man byggt upp sin business på att sälja billiga kinesiska kopior av något och sedan bli besviken när man får stänga ned för att kunder klagar och att köpcentrumet får klagomål för att skräpbutiken får finnas kvar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lite som den där filmstudion som gör sämst filmer med nästan samma namn som original filmerna och släpper dom precis innan.

Medlem
Skrivet av aholman:

Lite som den där filmstudion som gör sämst filmer med nästan samma namn som original filmerna och släpper dom precis innan.

...och "folk" blir irriterade för att de laddat ner filmen gratis från Pirate Bay för de har ju ändå slösat tid och bandbredd på det trots att beskrivningen var väldigt tydlig med att det inte var den där andra riktig storfilmen som också var helt värdelös.

Avstängd

Valve är skit. Fascister som vill ha monopol. De kan inte ens göra spel. Gjorde ett spel sen bara moddar på det. Bojkott

Medlem
Skrivet av Crankt:

Valve är skit. Fascister som vill ha monopol. De kan inte ens göra spel. Gjorde ett spel sen bara moddar på det. Bojkott

Medlem

@Crankt: Valve äger steam, så dom får göra exakt hur dom vill på plattformen. Det är ju dom här jävla skitspelen som snyltat på steams populäritet inte tvärtom.

Avstängd

Spel som RollerCoaster Tycoon World får vara kvar trots sitt rykte.

Avstängd

Håller icke med. Snacka med utvecklare, Steam är asjobbiga att ha och göra med. Tycker Valve är bottenskrap. Hoppas innerligt att Steam konkar och att fler och fler utvecklare drar sig ur samarbete med dem.

Medlem

Att de själva mer eller mindre erkänner att deras affärsmodell inte var särskilt bra säger en del om utvecklaren.

Medlem

Mina ögon...blir nästa fuktiga!

Avstängd

Steam är inte så relevant. Men man måste ju ha det för vissa spel, precis som Origin.
Skulle inte bry mig mycket om de stängde ner dock

Medlem
Skrivet av Crankt:

Steam är inte så relevant. Men man måste ju ha det för vissa spel, precis som Origin.
Skulle inte bry mig mycket om de stängde ner dock

Att säga att "Steam är inte så relevant", rent generellt, är att fara med en direkt osanning. Det finns väl snarare ingen annan platform med ens ungefär samma syfte som är mer relevant än just Steam.

Avstängd

Tillför ingenting till spelbranschen. Det är som att säga att Jack Vegas maskiner är relevanta.

Nej, Steam är irrelevant.

Medlem
Skrivet av Crankt:

Tillför ingenting till spelbranschen. Det är som att säga att Jack Vegas maskiner är relevanta.

Nej, Steam är irrelevant.

Jobbade du möjligtvis för Silicon Echo Studios?

OT: Erkänner att de hade en "shady" affärsplan, undrar varför dom blir utsparkade.

*double facepalm*


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Crankt:

Tillför ingenting till spelbranschen. Det är som att säga att Jack Vegas maskiner är relevanta.

Nej, Steam är irrelevant.

Men så bra! Bara att sätta dig ner efter morgonkaffet och ringa EA, Ubisoft, Sony, Microsoft och alla andra, små som stora, spelutvecklare och säga att Steam minsann är irrelevanta fascister! Dessutom har du under natten tillsammans med Silicon Echo skapat en ny plattform för spel till PC som kan härbärgera deras spel helt utan kostnad för både användare och utvecklare, givetvis har den även alla funktioner som Steam har och når ut till de miljontals användare som har registrerat sig på STEAM.

Visst kan man klaga på Steams monopolliknande ställning när det kommer till spelmarknaden för PC, men att kalla Steam irrelevant och dessutom dumdristigt jämföra det med Jack Vegas, gör du absolut ingen nytta annat än att skapa en bild av dina åsikter som just irrelevanta. Jack Vegas omsatte för övrigt 1,2 miljarder kr 2016, vilket är en summa som knappast kan anses som irrelevant.

Medlem
Skrivet av aholman:

Lite som den där filmstudion som gör sämst filmer med nästan samma namn som original filmerna och släpper dom precis innan.

The Asylum

Medlem
Skrivet av Crankt:

Tillför ingenting till spelbranschen. Det är som att säga att Jack Vegas maskiner är relevanta.

Nej, Steam är irrelevant.

Steam står för upp till 70% av all digital försäljning av spel för PC, vilket innebär att det ekonomiskt sett tillför mer till spelbranschen än någon annan säljkanal för att inte tala om hur det har minskat problemen med piratkopiering. Det har även givit oss spelare ett enormt mycket större utbud till ett lägre pris än vad som vore möjligt med traditionell försäljning.
Du har även Steam att tacka för alla andra liknande säljkanaler som har dykt upp under åren eftersom Valve skapade hela konceptet med digital spelförsäljning, Steam är originalet som alla andra kopierar.

Steam är med andra ord den mest relevanta spelbutiken i världen; Först, störst och relativt sett bäst.

Avstängd

@Chomag: Jo, men på djupare och mer komplicerade plan än siffror

Avstängd

@Ahris: siffror... Siffror everywhere....

1
Skriv svar