"Review bombing" mot Battlegrounds efter kinesiskt raseri

Robot
"Review bombing" mot Battlegrounds efter kinesiskt raseri

Kinaspelare klagar på sega servrar och in game-annons.

#battlegrounds, #bluehole, #review-bombing, #steam


Medlem

Dom kan nog bli ganska många om Kina går in och review bombar, synd att det inte kommer påverka försäljningen nämnvärt då alla utom jag verkar älska det.

Medlem

Battlegroungs?

Medlem

skiter rätt hårt i kinesernas review då jag redan betalat tror resten av världen hakar på den trenden


signatur

//monster

Medlem

Uppenbarligen så finns det ju skäl att vara missnöjd så att spelet får negativa reviews är varken fel eller något konstigt. Kassa servrar och in-game reklam i ett betalspel. Hade också vart missnöjd om det vart så.

Medlem

Kan förstå dom ang reklamen... man ska inte behöva se reklam för ett spel man betalt för.!

Medlem

Tycker spelet är så sjukt överskattat

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Tycker spelet är så sjukt överskattat

Kan verkligen inte hålla med.

Senast jag hade så här roligt med ett multiplayer spel var Battlefield 2. Klockrent GOTY material för mig, vilket år det nu än kommer ut.

Medlem

Om det är så att de använder en VPN tjänst som ger dem reklam in game så får de ju nästan skylla sig själva däremot server lag är väl att förvänta sig av ett spel som inte ens är färdigt?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Tycker spelet är så sjukt överskattat

så du är inte bra på det spelet då, kan vi anta


signatur

//monster

Quake-konnässsör

"Valve inser att detta är ett problem och deras svar på "review bombing" är att tydliggöra om ett spel plötsligt får många negativa omdömen och ge oss möjligheten att exkludera undantagen."

Gör de samma sak om många bombar spelet med "Overwhelmingly Positive" betyg också?

Inaktiv
Skrivet av EpicGoblin:

Tycker spelet är så sjukt överskattat

Överskattat. Verb.
Betydelse: När någonting man själv inte tycker om är väldigt populärt.
Användning: PUBG (har sålt över 10 miljoner exemplar och toppar Steams lista över flest antal spelare samtidigt men jag personligen tycker inte det verkar roligt så då tycker jag att det) är sjukt överskattat.

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Om det är så att de använder en VPN tjänst som ger dem reklam in game så får de ju nästan skylla sig själva däremot server lag är väl att förvänta sig av ett spel som inte ens är färdigt?

Som jag har förstått det så är det reklam i lobbyn (inte "inne" i spelet) för alla som kör via ett kinesiskt IP. Så det är inte en VPN-klient som lägger in reklam. Snarare slipper de reklam om de kör annat IP via VPN.

Vi hade också reklam i lobbyn tidigare, men det var för Gamescom om jag kommer ihåg rätt.

Huvudorsaken är lagget som ibland gör det ospelbart på kinesiska servrar. Och när de sedan får reklam för en separat VPN-tjänst slängt i ansiktet istället för en fix så blir de lite ledsna i ögat.

Men det är fortfarande lite oklart om det faktiskt är Bluehole som lagt in reklamen, de har inte sagt något officiellt än. Och Kina har ju haft en del liknande egna idéer för sig förr.

Medlem

Känns som att de dåliga betygen är rättfärdiga denna gång åtminstone. Dåliga lokala servrar och ingame-reklam för VPN som förbättrar anslutningen till internationella servrar. Sånt här hade förmodligen varit olagligt i Sverige, men jag vet inte hur det är i Kina.

Medlem

Ta bort user reviews, rätt tydligt att det inte funkar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Ta bort user reviews, rätt tydligt att det inte funkar.

Funkar rätt bra i övrigt, finns några få undantag där det inte funkar så bra, varav detta exemplet är ett av de.

Medlem

@Elixx: Jag och min bror tycker också att det är ett fruktansvärt tråkigt spel så vi tre kan ju bilda en klubb.

Medlem
Skrivet av almblad:

Gör de samma sak om många bombar spelet med "Overwhelmingly Positive" betyg också?

Nej.
Du kan se tidslinjen när recensionerna skrevs men är de fördelade över tid blir det svårare att upptäcka +/-bombning.

Men en kraftig ökning av positiva recensioner brukar falla av sig själv när riktiga spelare inser och kontrar med negativa reviews. Iaf i de fallen folk bryr sig tillräckligt för att skriva en recension utöver bara trycka bra/dåligt.

Avstängd

Borde vara ett gratis spel eller en mod bara

Medlem

@Crankt: Fast det kostar ju bara ynka 300 spänn, det är typ 3 öl och en pizza. Tills nu har jag alltså betalat 60 öre per timme in game och det värdet sjunker ju konstant.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Överskattat. Verb.
Betydelse: När någonting man själv inte tycker om är väldigt populärt.
Användning: PUBG (har sålt över 10 miljoner exemplar och toppar Steams lista över flest antal spelare samtidigt men jag personligen tycker inte det verkar roligt så då tycker jag att det) är sjukt överskattat.

Wow.

Medlem

extremt prisvärt spel, men det hade ju gärna fått flyta lite bättre. när man kan köra wildlands, gta 5 och witcher 3 med max settings och ändå nå 100+, men inte pubg


signatur

//monster

Inaktiv

@EpicGoblin: Det är inte bara riktat till dig utan så gott som alla som använder ordet överskattat. Nu är jag ingen expert på språk men kan något per definition vara överskattat, isf hur? Jag kan inte minnas att jag sett ordet användas i annat fall än när någon inte håller med om att något borde vara så populärt som det är och då försöker legitimera sin åsikt som mer objektiv genom att avfärda det som "överskattat".

Avstängd
Skrivet av Rockefellerz:

@Crankt: Fast det kostar ju bara ynka 300 spänn, det är typ 3 öl och en pizza. Tills nu har jag alltså betalat 60 öre per timme in game och det värdet sjunker ju konstant.

Nej nej. 29kr för en fulöl, då kan jag bli redigt packad för en trehunka istället, kanske t.o.m. träffa en fager dam, bli kär och bilda familj. Vet du hur dyrt det kommer bli i längden?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

så du är inte bra på det spelet då, kan vi anta

Haha! Söt kommentar

Avstängd
Skrivet av almblad:

"Valve inser att detta är ett problem och deras svar på "review bombing" är att tydliggöra om ett spel plötsligt får många negativa omdömen och ge oss möjligheten att exkludera undantagen."

Gör de samma sak om många bombar spelet med "Overwhelmingly Positive" betyg också?

Problemet är att Valve egentligen inte vill ha ett faktiskt review system, utan endast vill boosta försäljningen av allt, inklusive skräp.

"Reviewbombing" är fantastiskt i 99% av fallen då det blir konsumenternas enda metod att framföra klagan. Tar man bort det finns det inte mycket man kan göra och konsumenterna blir helt kraftlösa.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Problemet är att Valve egentligen inte vill ha ett faktiskt review system, utan endast vill boosta försäljningen av allt, inklusive skräp.

"Reviewbombing" är fantastiskt i 99% av fallen då det blir konsumenternas enda metod att framföra klagan. Tar man bort det finns det inte mycket man kan göra och konsumenterna blir helt kraftlösa.

ja det behöver inte tas bort, det vore dumt. spec inte nu när dom ändrat systemet så att man med mindre ansträngning kan se det själv även om man är färsk


signatur

//monster

Avstängd

De borde ta bort att man kan rösta och poäng. Helt onödigt

1
Skriv svar