Efter 27 år på Sony slutar Playstationchefen Andrew House

Robot
Efter 27 år på Sony slutar Playstationchefen Andrew House

House har så att säga redan lämnat huset.

#andrew-house, #playstation-4, #sony


Medlem

cross play go!

Medlem

"När katten är borta dansar spelarna på bordet"

Medlem

Det är lite konstigt att man pratar så mycket om Phil Spencer och Tatsumi Kimishima i media samtidigt som House nästan aldrig nämns i någon artikel, trots att han har varit chef för det mest framgångsrika märket på senare år.

Medlem

Trist, men är det inte Shuhei Yoshida som är bossen under Kaz?

Medlem

Trist, men 27 år är en lång tid. Hoppas han all lycka.


signatur

Nämen!

Medlem

Lite off men hur går det med VR? Kommer några nya lite större spel till PSVR? Jag tyckte Star Wars såg ganska kul ut men det var väl bara en bana? Jag vill se mer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Anordnade de ett House Party nu när han slutade?

Han får helt enkelt husera på ett annat företag nu...

Jag undrar om de plockar in en ny chef utifrån eller om de tar någon.... in-house?

Hur ska de få företaget på fötter nu? Kanske läge att pröva med en huskur?

Playstation klarar sig utan House. De har ju Rap. I gotta Believe! (Parappa the Rapper-skämt)

.....

Okej. Där har ni det. Fem skämt om hans efternamn. Fullt hus.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är lite konstigt att man pratar så mycket om Phil Spencer och Tatsumi Kimishima i media samtidigt som House nästan aldrig nämns i någon artikel, trots att han har varit chef för det mest framgångsrika märket på senare år.

Det kanske handlar om en avsiktlig strategi där Xbox och Nintendo med flit låter sina chefer synas och höras mer, medan Sony kör med en annan taktik. Jag menar, ville de synas skulle de nog kunna göra det. Tittar man på Nintendo så är ju även Reggie Fils-Aime en figur som ofta syns och hörs och som går hem hos spelarna.

Gen
Medlem
Skrivet av Banjo:

Anordnade de ett House Party nu när han slutade?

Han får helt enkelt husera på ett annat företag nu...

Jag undrar om de plockar in en ny chef utifrån eller om de tar någon.... in-house?

Hur ska de få företaget på fötter nu? Kanske läge att pröva med en huskur?

Playstation klarar sig utan House. De har ju Rap. I gotta Believe! (Parappa the Rapper-skämt)

.....

Okej. Där har ni det. Fem skämt om hans efternamn. Fullt hus.

Vad skådar mitt norra öga, en göteborgare?

Medlem

Jag tycker att det är produkten som är det viktigaste. Hör gärna om dom som gjort spelen filmer mm har något att säga.

1
Skriv svar