Recension – Project Cars 2

Medlem

@autograph: låter som forza är bilspelet för dig.
700 bilar inte så mycket inställningar och mer förutsägbart beteende! Pc2 är till för den som vill pilla på inställningar, ha mer dynamisk körupplevele.. Men antar du redan testat forza och gillar det. Men ändå kul försöka få pc2 fungera korrekt

Medlem
Skrivet av takaii:

@autograph: låter som forza är bilspelet för dig.
700 bilar inte så mycket inställningar och mer förutsägbart beteende! Pc2 är till för den som vill pilla på inställningar, ha mer dynamisk körupplevele.. Men antar du redan testat forza och gillar det. Men ändå kul försöka få pc2 fungera korrekt

Precis! Jag gillade "Forza Motorsport 6: Apex" och "Horizon 3" (pc).
Men jag gillade förra Project Cars, och Need For Speed:Shift 1 & 2.
Och Dirt-serien gillar jag också mycket!

Huvudsaken är att man har roligt!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Precis! Jag gillade "Forza Motorsport 6: Apex" och "Horizon 3" (pc).
Men jag gillade förra Project Cars, och Need For Speed:Shift 1 & 2.
Och Dirt-serien gillar jag också mycket!

Huvudsaken är att man har roligt!

Precis! Samt om spelet är trasigt för dig kvittar det hur bra bilspelet egentligen är. man vill få det att funka! Haha gillade dem med!

Medlem
Skrivet av takaii:

Precis! Samt om spelet är trasigt för dig kvittar det hur bra bilspelet egentligen är. man vill få det att funka! Haha gillade dem med!

Ja, huvudsaken är att man har roligt, och att det fungerar. Och det viktigaste: att det har bra körkänsla!
Jag tror inte att mitt PC2 är trasigt. Det blev ju mycket bättre i styrningen när jag ändrade i inställningarna för styrningen, "Steering Sensitivity". Ska prova att ändra i rattutslaget också.
Och, jo, man kan ju ändra på massor av delar på och i bilarna i Forza Horizon 3 och Forza 7. Motorer, stötdämpare, fälgar, däck mm. Måla om bilarna och sätta på dekaler. Till och med nummerplåten kan man ju göra egna tecken på!
Så man kan ju pilla på bilarna även i Forza, om man vill. Men jag har aldrig orkat göra det i något bilspel. Jag vill bara köra.
Jo, jag målade om en Volvo 242 i Horizon 3!

Samma i actionspelen, Battlefield, COD, DOOM, Titanfall, GTA, mm. Jag vill bara gå eller åka runt och skjuta, inte hålla på och låsa upp och byta vapen och ändra prylar hela tiden.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Ja, huvudsaken är att man har roligt, och att det fungerar. Och det viktigaste: att det har bra körkänsla!
Jag tror inte att mitt PC2 är trasigt. Det blev ju mycket bättre i styrningen när jag ändrade i inställningarna för styrningen, "Steering Sensitivity". Ska prova att ändra i rattutslaget också.
Och, jo, man kan ju ändra på massor av delar på och i bilarna i Forza Horizon 3 och Forza 7. Motorer, stötdämpare, fälgar, däck mm. Måla om bilarna och sätta på dekaler. Till och med nummerplåten kan man ju göra egna tecken på!
Så man kan ju pilla på bilarna även i Forza, om man vill. Men jag har aldrig orkat göra det i något bilspel. Jag vill bara köra.
Jo, jag målade om en Volvo 242 i Horizon 3!

Samma i actionspelen, Battlefield, COD, DOOM, Titanfall, GTA, mm. Jag vill bara gå eller åka runt och skjuta, inte hålla på och låsa upp och byta vapen och ändra prylar hela tiden.

Precis ändra rattutslag i logitech profiler till max. Max inställningen är inte så mycket rattutslag du kommer få i spelet. Utan det är hur mycket svängutrymme spelet kommer ha att sätta styrinställningen. Den kommer sätta softlock på enligt modellerna på bilarna själv. Säg till hur de gick. Ja det estetiska är alltid kul. Ja det går ju ändra i forza men det är inte lika ingående. Men det kvittar allt i slutändan är bara bilspel. Tycker det är kul folk säger assetto corsa är verkligt. Det är nog en av de mer verkliga men det finns inget verkligt bilspel ännu men jag uppskattar fortfarande simulator och grejen med spelen. Simulator är ju att simulera verkligheten så gått det går men i slutändan saknar man G grafter från stilla sittande stol, man försöker få simulera rörelser från chassit in i ratten vilket ingen bil har egentligen. Man skulle haft sån stol med hydralikmotor. Då kunde man stänga av de flesta effekter från forcefeedback och ha det i stolen i stället. Osv osv men dyrt

Medlem
Skrivet av takaii:

Precis ändra rattutslag i logitech profiler till max. Max inställningen är inte så mycket rattutslag du kommer få i spelet. Utan det är hur mycket svängutrymme spelet kommer ha att sätta styrinställningen. Den kommer sätta softlock på enligt modellerna på bilarna själv. Säg till hur de gick. Ja det estetiska är alltid kul. Ja det går ju ändra i forza men det är inte lika ingående. Men det kvittar allt i slutändan är bara bilspel. Tycker det är kul folk säger assetto corsa är verkligt. Det är nog en av de mer verkliga men det finns inget verkligt bilspel ännu men jag uppskattar fortfarande simulator och grejen med spelen. Simulator är ju att simulera verkligheten så gått det går men i slutändan saknar man G grafter från stilla sittande stol, man försöker få simulera rörelser från chassit in i ratten vilket ingen bil har egentligen. Man skulle haft sån stol med hydralikmotor. Då kunde man stänga av de flesta effekter från forcefeedback och ha det i stolen i stället. Osv osv men dyrt

Ja, jag ska fortsätta att försöka med inställningarna för att få bättre körkänsla i PC2. Men det börjar kännas något tröttsamt nu. I ettan har jag inte ändrat någonting från presets.
Jag tycker att det är bekvämare att välja eller köpa en bil som redan är trimmad, fixad och stajlad till max, så slipper jag göra allt jobb själv. Att välja fälgar, färg eller mönster på bilen kan jag göra, ibland.
Assetto Corsa köpte jag från början när den var under utveckling, men har nyligen avinstallerat den, då jag tycker att den inte har så bra grafik och körkänsla som de andra nya bilspelen. Det bilspelet är lite för kantigt och har för mycket b-känsla för min smak.
Ja, man skulle haft sån där stol med hydraulikmotor. Skulle vara kul att testa. Annars är jag väldigt nöjd med G27-ratten, och ibland bara att kunna styra med tangentbordet, (jag har inga problem med det. Jo, bara i PC2) , när jag inte orkar att ta fram och skruva fast ratten i bordet.


signatur

autograph

Medlem

@autograph: vad har du för steam visningsnamn? Tänkte lägga till dig! Jag heter naaajs, nathalie ska namnet på personen på kontot stå! Det är min sambos konto men för slippa logga ut och in på steam på gemensamma datorn bestämde vi oss för vara inloggad på ett konto bara.

Medlem

Tänk om de bästa bilspelstillverkarna kunde slå ihop sig med erfarenheter och nya idéer och lyssna på vad bilspelarna vill ha, och med den teknik som finns idag göra ett superbilspel?


signatur

autograph

123
Skriv svar