Grattis pc-spelare, Nioh kommer till Steam (och väger in på 100 GB)

Robot
Grattis pc-spelare, Nioh kommer till Steam (och väger in på 100 GB)

En av vårens stora PS4-överraskningar släpps snart på pc.

#nioh, #steam, #team-ninja


Medlem

Schyssta valmöjligheter PC-spelarna får angående grafikinställningar.

Medlem

Koei Tecmo har dåligt rykte när det gäller PC-releaser. Minimalt arbete gjort på konverteringen och sen inga fixar eller support efter release.

Medlem

Nice. Oerhört bra spel på PS4 och förhoppningsvis blir det ett oerhört bra spel på PC också
En av anledningarna till varför jag skaffade PS4 till att börja med så en till anledning till varför jag inte behöver ha kvar den

Medlem

Bra spel men på PS4(ej pro) så går fps ganska mycket upp och ner.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

100GB? herre min gud! men, varit jättesugen på att köpa Nioh till min PS4a, nu lutar det mot PC.

Medlem

Nioh flyter på som rena drömmen om man jämför med dks3 på ps4.

Medlem

Gissar att 70 av dom dära 100 gigen är okomprimerad video


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Om de inte fixar vettiga inställningar känns det som att detta inte kommer bli ultrapopulärt bland PC-spelare direkt. Vilket skämt

Medlem

Haha, det låter som att de inte ens orkat koda om spelet, utan portar över det rakt från konsol (med samtliga grafiklägen)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Känner inte till detta spel, ser ganska okej ut? Men litar inte på japanska pc ports.

Medlem
Skrivet av Luffan:

Nioh flyter på som rena drömmen om man jämför med dks3 på ps4.

Yepp, en av anledningarna till att jag spelade igenom det istället för att stanna som jag gjorde med DKS3 :). Även fast jag inte är ett jätte fan av deras uppdragsbaserade upplägg i spelet så tycker jag att Nioh är ett mycket bättre och roligare spel att spela än Souls spelen. Men jag tror inte jag kommer skaffa det till PC, det räcker att ha spelat igenom det på PS4.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Haha, det låter som att de inte ens orkat koda om spelet, utan portar över det rakt från konsol (med samtliga grafiklägen)

Det låter som något de har gjort förut med andra spel de har släppt :/. Som någon annan redan har skrivit, de är inte direkt kända för sina bra PC portar, kan nästan garantera att tooltipsen i spelet kommer visa Playstation ikoner när man kollar kontrollerna, skulle inte förvåna mig någonstans.

Gen
Medlem

Vore trevligt med fördelar gentemot PS4 Pro men än så länge verkar det inte finnas några.

Medlem

Grattis pc-spelare! Goty för mig. Speciellt iom sista dlc:n som släpptes nyss. Avvakta med å köpa gällande portning, verkar den vara bra kan jag varmt rekommendera

Medlem

Äntligen börjar man få valuta för gbit fiber!

Medlem
Skrivet av Gen:

Vore trevligt med fördelar gentemot PS4 Pro men än så länge verkar det inte finnas några.

Det är på PC! Vilka fler fördelar behöver man? ;P

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Det är på PC! Vilka fler fördelar behöver man? ;P

Det beror helt och hållet på om det är en bra portning eller inte. Det skulle kunna vara en klockren port som fixar allt och gör allt bättre. Eller en port där de inte har bytt ikonernar i spelet, där du får upp Playstation knappar och där de inte har uppdaterat texturer eller liknande.

Gen
Medlem

@Halvars90: Hehe, jag menar mest att om man har både PS4 och PC så är enda anledningen att skaffa spelet till det ena eller andra systemet priset. Men tex FFXV som redan finns till PS4 men som kommer ut till PC nästa år är givet att man skaffar på just PCn pga alla förbättringar som gjorts

Medlem

@Gen:
Jo det kan jag hålla med om, men som ett tips till alla som inte bryr sig om spelet ska liras på PS4 eller PC så är det just nu rea på PSN, där får man spelet för tror det var 270kr + season pass för +149kr. Lite billigare än den kommande Steam-versionen.

Gen
Medlem

@Halvars90: Det är ju faktiskt ett bra pris.

1
Skriv svar