4 miljoner skeppade Xbox One X under 2018, 5 miljoner PS4 Pro

Robot
4 miljoner skeppade Xbox One X under 2018, 5 miljoner PS4 Pro

Analytiker förutspår att PS4 Pro lyckas bättre än Xbox One X under nästa år.

#playstation-4-pro, #xbox-one-x


Medlem

Vilka exklusiva spel kommer att sälja xbonex?

Medlem
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jaxz:

Vilka exklusiva spel kommer att sälja xbonex?

Skrivet av Cybersoul:

Nej det kommer vara väldigt tomt på spelfronten, känns riktigt surt att spela de snyggaste konsolversionerna av Star Wars Battlefront 2, CoD WW2, Shadow of War, Assassin's Creed Origins, FM7, Far Cry 5, Red Dead Redemption 2, PUBG, Anthem mfl. För att inte nämna de hundratals existerande spel som blir upphottade till Xbox One X-versioner, som Witcher 3 t.ex.
Riktigt surt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nej det kommer vara väldigt tomt på spelfronten, känns riktigt surt att spela de snyggaste konsolversionerna...

Jag antar att du spelat på PS4 eller PC de senaste åren då om det är hur spelen ser ut som är viktigt?

Det som menas är såklart att det finns fler intressanta spel på andra format.

Medlem

@Mortaigne: Nu var det om exclusiva spel och inte multiplatform.

Medlem

Äger Xbox One den första versionen uppgraderade till Xbox One S för nån vecka sen duger för mig. Äger även redan ett PS4 Pro med så ser inte att jag kommer få nån nytta med Xet

Medlem

PS4 Pro duger till multiplatt.

Med den mängd exklusiva spel PS4 får blir det lite onödigt att skaffa Xboxonex, speciellt om man redan har en PC.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Jag antar att du spelat på PS4 eller PC de senaste åren då om det är hur spelen ser ut som är viktigt?

Det som menas är såklart att det finns fler intressanta spel på andra format.

Nej, det finns andra intressanta spel på andra format. Exklusiva spel är en väldigt liten del av spelskörden och alla format har sina.
Är det viktigt hur spelen ser ut? -Njae till viss del, men med tanke på hur viktigt det är för andra när de har den snyggaste grafiken så måste det väl vara viktigt nu också? Märkligt hur debatten har svängt från "högst upplösning ftw!" när PS4 såg bättre ut än Xbox till att helt plötsligt handla om "muh exclusives" när Xbox tar ledningen på konsolgrafikfronten... Tsk tsk

Skrivet av Cybersoul:

@Mortaigne: Nu var det om exclusiva spel och inte multiplatform.

"Muh exclusives!" Haha


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Är det viktigt hur spelen ser ut? -Njae till viss del, men med tanke på hur viktigt det är för andra när de har den snyggaste grafiken så måste det väl vara viktigt nu också? Märkligt hur debatten har svängt från "högst upplösning ftw!" när PS4 såg bättre ut än Xbox till att helt plötsligt handla om "muh exclusives" när Xbox tar ledningen på konsolgrafikfronten... Tsk tsk

Tyckte du att det var viktigt mellan PS4 och Xbox One? Nu när det gäller högre upplösningar där skillnaden är svårare att se verkar du lägga fram det som ett viktigt argument i alla fall.

De flesta köper konsol för att spela spel på - PS4 har betydligt fler intressanta spel att spela.

Metacritic är inte alltid en bra sajt att använda men för att ge en fingervisning om årets bästa spel kan den vara till hjälp. Jämför hur många Xbox-exklusiva spel som finns på topp 100 jämfört med andra format så kan du nog förstå varför andra format säljer bättre.

http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/a...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Tyckte du att det var viktigt mellan PS4 och Xbox One? Nu när det gäller högre upplösningar där skillnaden är svårare att se verkar du lägga fram det som ett viktigt argument i alla fall.

De flesta köper konsol för att spela spel på - PS4 har betydligt fler intressanta spel att spela.

Metacritic är inte alltid en bra sajt att använda men för att ge en fingervisning om årets bästa spel kan den vara till hjälp. Jämför hur många Xbox-exklusiva spel som finns på topp 100 jämfört med andra format så kan du nog förstå varför andra format säljer bättre.

http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/a...

Nej jag personligen tycker inte att det är särskilt viktigt. Jag påpekar bara hyckleriet hos vissa fanboys/media.

Vad det gäller exklusiva spel så utgör de ca 2% av mitt spelande så det är ungefär lika relevant som vilket märke jag har på mina kalsonger när det kommer till val av konsol för min del.

Det finns en jäkla massa intressanta spel att spela på Xbox One, med tanke på BC så förmodligen fler än till PS4.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: På vilket sätt är det hyckleri att fråga om exklusiva titlar? Om man köper en konsol vill man kunna spela så mycket olika
spel som möjligt iaf så är detta fallet för mig. Med en PC, switch och ps4 har man tillgång till de flesta exklusiva spel som kommer.

Visst att xbonex kommer ha bästa prestandan för en konsol men det handlar ju att få mer än de mest inbitna och insatta att byta . Valet mellan 5kkr eller 4kkr för den vanliga personen är mycket pengar för att få samma saker och då kommer de exklusiva titlarna vara avgörande.

Är man en filur som jag som lägger 20kkr på en dator är priset inte ett problem men jag måste ha en anledning till att skaffa en och just nu finns det ingen eller kanske BC men jag har min 360 kvar.

men men åsikter är som baken

Medlem

Blir att uppgradera från S till en X. Äger även en Pro men det blir att spela på X i första hand och Sony exklusiva till Pro.

Medlem

Jag har redan en PS4 Pro som jag köpte mest för köra bilsimulatorer, så jag garanterat har 60fps i 1080p. Duger alla gånger!

Har en Xbox One, och behöver inte två superstarka konsoler än, men kommer nog köra på min nuvarande Xbox One S i minst ett år innan jag uppgraderar till X, men då måste det banne mig vara mer än 1TB hårddisk i Xbox One X versionen!! I nuläget har jag ingen nytta av kraften i en Xbox One X, men det beror på vilka spel som kommer till den framöver. Vi får se när GTA 6 kommer samt om Microsoft släpper VR till Xbox One X, så blir det mer aktuellt med ett köp.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jaxz:

@Mortaigne: På vilket sätt är det hyckleri att fråga om exklusiva titlar? Om man köper en konsol vill man kunna spela så mycket olika
spel som möjligt iaf så är detta fallet för mig. Med en PC, switch och ps4 har man tillgång till de flesta exklusiva spel som kommer.

Visst att xbonex kommer ha bästa prestandan för en konsol men det handlar ju att få mer än de mest inbitna och insatta att byta . Valet mellan 5kkr eller 4kkr för den vanliga personen är mycket pengar för att få samma saker och då kommer de exklusiva titlarna vara avgörande.

Är man en filur som jag som lägger 20kkr på en dator är priset inte ett problem men jag måste ha en anledning till att skaffa en och just nu finns det ingen eller kanske BC men jag har min 360 kvar.

men men åsikter är som baken

Hyckleriet ligger i att först tjata om att grafiken är bättre på PS4 med jämförelsevideos/screenshots till höger o vänster och påpeka hur väldigt viktigt det är i valet av konsol. Det var så det lät tidigare i media och sociala diton. När One X/Scorpio annonserades så blev narrativet helt plötsligt "muh exclusives" i stället och grafik var tydligen inte viktigt längre. Notera att jag talar om det allmänna narrativet.


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer köpa den men inte vid launch ,bättre avakta till våren


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

En artikel där xbox nämns = Papegojorna startar direkt med "det finns ju inga exklusiva spel! Fattar inte hur ni orkar att skriva samma, i era ögon samma sanning gång på gång..

Medlem

Nej kommer inte köpa Xbox one X. Jag har inget emot konsolen i sig. Bara det att jag får tillräckligt med underhållning med pc, ps4 och 3ds.

Medlem

Xbox One X lockar ungefär lika mycket som Xbox One gjorde vid release, dvs inte alls.

PS4 lockar lite, med Horizon och ett par andra exklusiviteter, men ännu inte tillräckligt för att motivera ett köp. Väntar och köper det när priset gått ner och Last of Us 2 är ute alt. Death Stranding.

Har för lång backlogg som den är just nu ändå, så PC och de gamla konsolerna räcker än.


signatur

Nämen!

Medlem

Blir en bra uppgradering jämfört med ens nuvarande Xbox One iaf. Om man ändå ska spela multiplatformstitlar så kommer jag iaf att vilja spela dom på den platform jag trivs bäst med, och när det kommer till mer arkadiga bilspel och thirdpersonshooters så föredrar jag faktiskt att lira dessa på konsollerna.

Att man även ifall man köper spelen digitalt får möjligheten att välja vart man vill spela dom är enligt mig ingen nackdel, det är en stor fördel jämfört med något som är exklusivt. Förstår inte riktigt varför man skall vinkla det till en negativ grej, det är nästan alldeles för bra i konsumentsyfte.

Nu om bara t ex Valve kunde göra detsamma med Steam och släppa sina titlar fria utan deras DRM så att man kan spela spelen utan att starta en klient så vore det suveränt. Likaså med saker som Origin och Uplay givetvis, men Steam är nog den största DRM-boven i dramat, då folk helt nonchalant accepterar att använda DRMen där.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Undrar hur många som tänker uppgradera från PS4 till PS4 Pro när allt fler skaffar sig en 4K Ultra HD tv-apparat. Marknaden för PS4 Pro lär ju bli större och större ju mer 4K slår igenom på tv-fronten.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hyckleriet ligger i att först tjata om att grafiken är bättre på PS4 med jämförelsevideos/screenshots till höger o vänster och påpeka hur väldigt viktigt det är i valet av konsol. Det var så det lät tidigare i media och sociala diton. När One X/Scorpio annonserades så blev narrativet helt plötsligt "muh exclusives" i stället och grafik var tydligen inte viktigt längre. Notera att jag talar om det allmänna narrativet.

Jo, alltid lika komiskt. Som den där videon som jämförde GTA V mellan de olika versionerna och alla påpekade att PS4-versionen var så mkt bättre för att den hade lite mer gräs på vissa delar. Totalt nonsens.
När dom senare gjorde en video om Witcher 3 och det både flöt sämre och såg sämre ut på PS4an så var det ingen som brydde sig, var t o m en sekvens i Witcher 3 där det totalt saknades moln på himlen i ps4-versionen, där det istället var en suddig vit fläck, medan xbox one-versionen hade bättre viewrange och moln vid det skedet.

När det kom till den nuvarande konsollgenerationens släpp 2013 så var det inte många titlar alls som lockade på PS4-sidan för min del. Jag tror verkligen inte att någon var särskilt hypad för att spela Knack eller Killzone: Shadow Fall, dvs dom enda större exklusiva titlarna som fanns vid släppet.

Folk har alltid sådan tråkig attityd när det kommer till allt, alla skall tydligen gilla samma och göra som alla andra. Fick flertalet påpekanden om att Xbox One var en dålig konsoll när jag köpte den från alla möjliga håll, inte från folk som faktiskt testat att spela på den, utan från folk som ansåg att man inte kunde köpa den för att den enligt dom och folk i allmänhet envisades om att PS4an var så avsevärt mkt bättre för alla.

Tråkigt nog är det samma påpekande om vad som duger och inte duger när det kommer till allt i den här världen, oavsett när det kommer till val av bostad, tv, bil, möbler, kläder eller kärlekspartner.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar