Sju miljoner har spelat Fortnites gratisläge

Robot
Sju miljoner har spelat Fortnites gratisläge

Nu låser Epic up duo-läget som belöning.

#battlegrounds, #bluehole, #epic, #fortnite


Medlem

jag var en av dom sju millarna

Medlem

Ser inte hur det ska få folk att konvertera till PvE med detta som en inkörningsport, men med tanke på hur sjukt girig deras affärsmodell är för just PvE delen så lär det inte ta allt för länge innan dom löser inkomstkällan på ett eller annat sätt.

7 millar var långt fler än vad jag trodde dock, förklarar varför deras servrar går bananas.

Medlem

inte så imponerande med tanke på att det är gratis, barnvänligt och har WoW-grafik som flyter på även single core. får väl se hur många som Fortsätter spela det. som det är nu så är det 7 miljoner som testat, inte som spelar. det är bebisversionen av pubg helt enkelt.


signatur

//monster

Medlem

Det förtjänar dem. Vi kör enbart Fortnite BR just nu och har riktigt roligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har inte rört Total Warhammer 2 sedan dag ett, all tid har istället spenderats i Fortnite. Och det är ett sjukt bra betyg, med tanke på att jag rankar TWWH2 som årets överlägset bästa spelsläpp.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

inte så imponerande med tanke på att det är gratis, barnvänligt och har WoW-grafik som flyter på även single core. får väl se hur många som Fortsätter spela det. som det är nu så är det 7 miljoner som testat, inte som spelar. det är bebisversionen av pubg helt enkelt.

Jag har upplevt det som att grafiken snarare skrämmer bort folk än lockar till sig spelare, då spelet upplevs som arkadigt och oseriöst. Har själv väldigt svårt för den typen av grafik, och tredjepersonsvy med för den delen, men fick för mig att trotsa alla känslor och testa Fortnite ändå.. och det var riktigt jävla kul. De har lite saker att jobba på som vapen-accuracy osv, men för att vara en beta så är det ändå rätt så balanserat. Devsen verkar vara snabba med att stoppa in fixar och features. Att balansera gameplay i Fortnite går nog snabbare än att försöka lösa alla problem i PUBG.

Kan tänka mig att många lägger PUBG åt sidan när de testar Fortnite och får njuta av ett spel som använder Unreal Engine 4 som den ska användas. Prestandan i PUBG är ju ett jävla skämt, är ju inte direkt så att grafiken, varken detaljer eller helhetsintryck är bra på något sätt. De tog en spelmotor, köpte och slängde in massa assets, definierade lite spelregler, och nu sitter de och försöker mjölka så mycket pengar som möjligt innan det poppar fram mer slipade battle royale-spel som kommer att ta över spelarbasen.

Förstår att PUBG-spelarna känner sig lite hotade (och blir "butthurt") när det kommer en buggfri och väloptimerad konkurrent till deras spel

Gnällkuk

Glömt av det här, hur länge pågår det här gratisläget? Begränsad tid eller kommer de ha denna delen aktiv hela tiden?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Glömt av det här, hur länge pågår det här gratisläget? Begränsad tid eller kommer de ha denna delen aktiv hela tiden?

Fortnite är ju lite lustigt. Det ska ju vara F2P när det väl släpps, men man kan köpa sig in i Early Access-versionen, samtidigt som de släppte Battle Royale-läget gratis.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fortnite är ju lite lustigt. Det ska ju vara F2P när det väl släpps, men man kan köpa sig in i Early Access-versionen, samtidigt som de släppte Battle Royale-läget gratis.

Jodå, det har jag koll på Varit nära att pynta tidigare men lyckades hålla mig när det släpptes som tur var. Tänkte mer på om det här var att teasa folk och sedan ta bort det för att få fler folk att pynta för early access.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Katana:

Prestandan i PUBG är ju ett jävla skämt, är ju inte direkt så att grafiken, varken detaljer eller helhetsintryck är bra på något sätt.

1440p ultra settings på ett GTX 1080 i ostabila 60fps och grafiken speciellt på större öppna ytor känns som en remaster av ett PS3 spel i hög upplösning så är det jävligt dåligt optimerat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

https://www.youtube.com/watch?v=v0tZZFxatWU

1440p ultra settings på ett GTX 1080 i ostabila 60fps och grafiken speciellt på större öppna ytor känns som en remaster av ett PS3 spel i hög upplösning så är det jävligt dåligt optimerat.

Andra kan knappt spela spelet då det tar extremt lång tid att ladda och komma in i en spelrunda, man lyckas komma in när man redan har dött eller i bästa fall när man är strax över marken. Och när man väl lyckats komma in så får man vänta ett tag innan byggnader och texturer har laddat färdigt helt för att man kan inte gå in i byggnaderna eller göra något förränns det laddat färdigt, så i princip är spelet ospelbart för mig.

Medlem
Skrivet av McNord:

Andra kan knappt spela spelet då det tar extremt lång tid att ladda och komma in i en spelrunda, man lyckas komma in när man redan har dött eller i bästa fall när man är strax över marken. Och när man väl lyckats komma in så får man vänta ett tag innan byggnader och texturer har laddat färdigt helt för att man kan inte gå in i byggnaderna eller göra något förränns det laddat färdigt, så i princip är spelet ospelbart för mig.

kanske utan SSD, för mig tar det 2 sekunder från att jag klickar start tills jag står på spawnplatsen, utan undantag. i dagtid krävs i stort sett att man har en SSD, helt klart värt det och starkt rekommenderat!! om inte annat är det i detta fall RAM, vilken jag hoppas alla har minst 16gb 1666+ mhz av i nutid.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av marcus8958:

1440p ultra settings på ett GTX 1080 i ostabila 60fps och grafiken speciellt på större öppna ytor känns som en remaster av ett PS3 spel i hög upplösning så är det jävligt dåligt optimerat.

Verkar som att det gäller att ha lite tur i fps-lotteriet när det gäller PUBG. Det var absolut ingen trevlig upplevelse för mig på en i5 @ 4,5GHz, 1070, SSD osv.

1
Skriv svar