Chris Avellone och Fallout verkar ha något på gång

Robot
Chris Avellone och Fallout verkar ha något på gång

Kramig bild får fansen att hoppas.

#chris-avellone, #fallout


Medlem

Om det är så att han bara saknar Vault Boy tycker jag han kan köpa en sån här och krama istället för att teasa på detta viset.

https://store.bethsoft.com/vault-boy-plush

Spännande!

Ganska otrolig kille, nästan allt han varit inblandad i har jag älskat och nu är han aktuell med både "System Shock" remaken och "Pathfinder: Kingmaker" och sen kanske något lika intressant från Fallout universumet, "it boggles the mind"...

Medlem

Nu blev jag nästan blöt i byxan och redo att göra av med lite kapsyler. Vill så gärna ha ett nytt Fallout från skaparna av New Vegas.

Medlem

Det vore rätt fetnajs om det stämde, men tills något bekräftas så kommer jag anta att det i stället har någonting att göra med 20-årsjubileumet som jag har för mig att serien har just nu. Vågar inte hoppas på mer än så.

Medlem

Well...om det bara var att han saknar spelen/vault boy så hade ju "I miss you so much" varit det korrekta.
Nu är det "I missed you so much" vilket är dåtid.

Hype level increasing!

Medlem
Skrivet av waeress:

Well...om det bara var att han saknar spelen/vault boy så hade ju "I miss you so much" varit det korrekta.
Nu är det "I missed you so much" vilket är dåtid.

Hype level increasing!

Precis vad jag hade tänkt skriva.

Medlem

Hory shet!


signatur

Meep!

Avstängd

Ett Fallout 5 hade inte suttit helt felt faktiskt, även om jag mycket hellre ser TES VI (vilket inte kommer ske)

Medlem

Inkluderar det mikrostransaktioner så är jag helt ointresserad. Tyvärr så är det en tragisk trend att allt fler spelhus hoppar på tåget och inkluderar mikrotransaktioner i AAA spel för 600kr eller mer.

Medlem

Det vore rent ut sagt taskigt att lägga upp en sådan bild om han inte nu arbetar på ett FallOut spel. Det är många själar han krossar om det inte stämde. Hoppas verkligen ett nytt spel är på ingång snart. Älskade FallOut 4 som jag spelade ut på PlayStation 4 2015. Har inte klarat FallOut 3 eller FallOut: New Vegas. Har försökt detta år men har problem med den åldrande grafiken. Synd att man ska vara så jäkla grafik kåt.

Visst, FallOut 4 var inte snyggt men det gick ner iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Tror nog du toppar ligan av grafik-junkies jag har interagerat med.

Medlem
Skrivet av waeress:

@CARTMAN: Tror nog du toppar ligan av grafik-junkies jag har interagerat med.

Hehe. Ja, det är illa faktiskt. Jag måste försöka ta mig igenom FallOut: New Vegas då historien och alla människor är intressanta. Har lirat spelet i 17 timmar på Steam. FallOt 3 har ja bara lirat 3 timmar av.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe. Ja, det är illa faktiskt. Jag måste försöka ta mig igenom FallOut: New Vegas då historien och alla människor är intressanta. Har lirat spelet i 17 timmar på Steam. FallOt 3 har ja bara lirat 3 timmar av.

Ja, gör det! Fallout NV är så många gånger bättre när det kommer till karaktärer och story än Fallout 3. Lätt värt det

Medlem

Denne GIGANT!

Medlem

Om någon kan städa upp i soppan som är Fallout så är det han!

Medlem

Hype, hype never changes.....

Medlem

Jag tycker verkligen New Vegas får för mycket cred än vad det egentligen förtjänar, det är absolut inte dåligt och verkligen inte litet. Men det är just det som är det största problemet, spelet är så stort och har så mycket villospår ( som sällan leder ut i något direkt minnesvärt ) att tillslut ger man nästan bara upp och springer igenom main questen. Jag hade bra mycket roligare i Fallout 3.

Med det sagt dock, så är alltid ett nytt Fallout välkommet och om det kan vara en spinoff alá originalet. Då kan du sätta upp mig på intresse listan.


signatur

Nämen!

Medlem

@Struggle: Besvikelse och nederlag är en viktig komponent i varje riktigt bra historia i min mening. Jag älskar spel som är svåra av den anledningen, och spel som leder mig genom story till något som inte visar sig vara en belöning.
Det ger mig NV men inte 3. (även om jag önskar att NV skulle vara än svårare på en del punkter.)

Skrivet av Struggle:

Jag tycker verkligen New Vegas får för mycket cred än vad det egentligen förtjänar, det är absolut inte dåligt och verkligen inte litet. Men det är just det som är det största problemet, spelet är så stort och har så mycket villospår ( som sällan leder ut i något direkt minnesvärt ) att tillslut ger man nästan bara upp och springer igenom main questen. Jag hade bra mycket roligare i Fallout 3.

Med det sagt dock, så är alltid ett nytt Fallout välkommet och om det kan vara en spinoff alá originalet. Då kan du sätta upp mig på intresse listan.

Jag började spela det två gånger innan jag riktigt "fattade" storheten, och det är just alla möjligheter att göra exakt som man vill (nästan). När jag moddade upp det så mycket jag kunde kändes det episkt och så mycket bättre än exempelvis Fallout 4 som bara står och dammar på STEAM-hyllan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@waeress: SJälvklart jag håller helt med dig, problemet med New Vegas för mig var bara att dessa "besvikelser" hade inte ens någon poäng. Dom kändes abrupta och bara där för att "fläska ut" spelet. Brotherhood of Steel delen kändes till exempel som den var där bara för att det var ett Fallout spel och de var tvunga att finnas med.

@Walter S.A. Iego: Det kan jag verkligen förstå och kanske är det så att det kräver flera genomspelningar, men när en genomspelning var så plågsam att man bara ville bli klar och skippade allt man investerat tid i, kändes en andra omgång väldigt avlägsen. Med ett väldigt uppmoddat New Vegas kan jag tänka mig att erfarenheten blir annorlunda, det är ju trots allt massor av moddar som tar bort brister och delar av "trögheten" i spelet som till exempel The Strip utan laddningsrutor emellan delarna. Men frågan som jag ställer mig då blir, om det är "samma" spel som jag spelar? Jag föredrar och tenderar att spela spel så som utvecklarna avsåg det första gången, om det inte greppar mig och spelet faller ur minnet kvickt, får jag svårt att söka upp det igen. Om spelet däremot fångar mitt intresse så håller jag ett mer vaksamt öga på moddar och liknande, ungefär som Half Life 2 var värt att spela igenom en gång till för Cinematic Mod gjorde tillräckligt och jag uppskattade orginalet.

Bägge har ni helt solida åsikter och håller med till stor del, men det finns spel som har löst samma situation på bättre sätt, även om villospåren inte ger dig någon mega belöning så är dom till stor del intressanta. Witcher 3 till exempel har hundratals små saker som inte direkt leder någonstans och du kan till och med avböja den lilla ersättning du får om du tar dig an utmaningen. Men åtminstonde kändes dom mer relevanta och invävda i världen. Inte som bara tom fyllnad. Men det kommer väl ner till smak och tycke helt enkelt. Jag gillar Fallout, men New Vegas gjorde inte det som så många hyllar det för, för mig.

Ps, Kände att Fallout 4 led av lite samma problem, även om en hel del var intressant, som tillexempel Ironsides biten, men Fallout 4 blev jag också lite sån i slutet att "nu får det bara ta slut". Medans "another settlement needs your help, ive marked it on the map" påminde om upplevelsen med New Vegas.

Ursäkta för longpost.


signatur

Nämen!

Medlem

Ååhh jaaaaaaa!!

Medlem

Mer fallout är alltid en bra sak, sedan spelar det ingen roll för mig vem som gör spelet, bara det blir gjort.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag tycker verkligen New Vegas får för mycket cred än vad det egentligen förtjänar, det är absolut inte dåligt och verkligen inte litet.

Du är inte ensam om att tycka det, men för min del av andra anledningar. Folk prisar det otroligt mycket för att man har valmöjligheter samt att dessa bär konsekvenser, speciellt när dom jämför det med fallout 4. Men personligen tycker jag det känns enormt mekaniskt och snarare tar mig ur upplevelsen då jag i ena sekunden kan agera normal och sansad, andra sekunden elak och grym utan anledning samt i tredje vara total pajas.
Eller hur "infiltrering" fungerade, släng på dig ett klädplagg och simsalabim.

Älskade spelet som fan, men likt alla andra i serien hade det sina egna brister.

Medlem

Mer fallout ja tack.
En dröm vore om cd project gjorde det

Men en önskan iaf är bättre pc portning och mindre buggar.
Fallout 4 väntade jag över 1år innan jag började spela pga slippa buggar och möjligheten att modda det som jag vill.
Originalitförande känns väldigt "konsoligt" i den sämre bemärkelsen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@CARTMAN: Det finns ju textur-moddar som gör de bägge spelen lite lättare på ögonen.

Medlem
Skrivet av Frisell:

@CARTMAN: Det finns ju textur-moddar som gör de bägge spelen lite lättare på ögonen.

Ok. Nice. Har du några tips på moddar.? Är det svårt att installera de.?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar