Fräcka Fredag #39 - Cyberpunk (med tips från Discord) och Chis Avellone!

Robot
Fräcka Fredag #39 - Cyberpunk (med tips från Discord) och Chis Avellone!

Vi sammanfattar veckan, snackar cyberpunk och spekulerar kring vad Chris Avellone har för sig.


Medlem

Shadowrun spelen Shadowrun Returns (2013), Shadowrun: Dragonfall (2014) och Shadowrun: Hong Kong (2015) som Harebrained Schemes har gjort är riktigt bra och jag har många hundra timmar på dessa spel.
Jag gillar stämningen de fått till i dessa spel och jag gillar spelmekaniken.

Sedan är jag en papper och penna rollspelare som älskar att spela Shadowrun på så sätt också, där snackar vi om riktigt kul och actionfylld spelkärlek


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Dataprogram över etern till kassettbandspelare som nämndes hände även här i Svedala,
https://techworld.idg.se/2.2524/1.562426/sveriges-radio-filde...

Blade Runner,
en ren och skär SciFi förälskelse vid första titten, den första versionen där Ford är berättare är förstås bäst även om jag sett de andra.
Shoppade jubileum's? väskan fylld med de olika varianterna förstås, och ett av mina största misstag tidigare i livet var att inte masa mig iväg med LD utgåvan och få den signerad då Rutger H var på Sollentuna mässan för ett antal år sedan.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Bra avsnitt och kul initiativ att tipsa om gamla och (åter)spelbara titlar. Även det med industrial-/cyberpunk är intressant. Det har varit en genre som man inte hör så mycket om, men gärna skulle sett mer av. Har ingen koll alls faktiskt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar