Telltale’s Batman använde kroppen av en lönnmördad rysk ambassadör

Robot
Telltale’s Batman använde kroppen av en lönnmördad rysk ambassadör

Jag tror inte ens det räcker med en facepalm. Somwhere, someone fucked up real good.

Medlem

@eddie the eagle: Den här är kanske lämplig?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Mja kanske inte de bästa draget att kopiera in en död människa, som dessutom var diplomat som blev lönnmördad...

Bra iaktagelse dock för många hade nog inte tänkt på de. Jag hade säkert inte gjort de för de var en nyhet som ”fladdra” förbi.

Medlem

Känns väldigt knepigt att använda någons döda kropp på riktigt. Hur svårt är det att dra på sig en kostym, lägga sig på golvet och ta en bild?
Nog finns det tillräckligt med elände i världen för att jag inte skulle bry mig det minsta över det här på ett personligt plan, men anhöriga lär ju knappast bli särskilt imponerade över att hitta en familjemedlems döda kropp i ett dataspel.

Medlem

Någon som kan förklara nyhetsvärdet här?

Skribent
Skrivet av Exxo:

Någon som kan förklara nyhetsvärdet här?

Att Telltale har använt sig av en riktig död person i sitt spel. Att denna person dessutom var en rysk amassadör samt att detta var väldigt klantigt.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Någon som kan förklara nyhetsvärdet här?

FZ är en spelsida som skriver om saker i spelvärlden. Telltale har gjort ett Batmanspel och råkade ha med bilden på en mördad diplomat i det. Det här är något man skulle kunna kalla en faux pas om man vill vara diplomatisk (!). Telltale borde veta bättre, minst sagt. Det är med andra ord en nyhet som är värd att rapportera.

Inkluderar en lathund för personer som hittar artiklar de inte har något intresse i:

1. Scrolla förbi.
2. Klart.

Följer man denna lathund kommer man aldrig behöva störa sig på ointressanta artiklar igen. Man sparar också tid eftersom man slipper skriva kommentarer som inte tillför något och som dessutom riskerar att irritera artikelförfattaren och andra läsare.

Hoppas det här hjälpte!

Avstängd
Skrivet av Exxo:

Någon som kan förklara nyhetsvärdet här?

Detta hamnar i kategorin värdelöst vetande som FZ ibland kör med. Bara att acceptera.

Moderator | Testpilot
Skrivet av xtrem11:

Detta hamnar i kategorin värdelöst vetande som FZ ibland kör med. Bara att acceptera.

Skulle inte säga det här är "värdelöst vetande". Det är intressant då det har med spelutveckling att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av xtrem11:

Detta hamnar i kategorin värdelöst vetande som FZ ibland kör med. Bara att acceptera.

Lite som folks kommentarer i ett forum


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommentar redigerad pågrund av irrelevans till ämnet. /Erik


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skulle inte säga det här är "värdelöst vetande". Det är intressant då det har med spelutveckling att göra.

Men det är mer som ett påskägg I ett spel, det ger en en aha upplevelse. Jag hoppas Erik Cederwall tog inte illa vid sig.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Hade detta varit ett svenskt företag och den mördade var mörkhyad skulle huvuden rulla vid det här laget.

Eller tänk om det varit en belgisk tyrannus rex och den mördade var 3520 eskimåer, då hade hypotetiska trianglar rullat ner i en låda av reduntant hästskit.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Eller tänk om det varit en belgisk tyrannus rex och den mördade var 3520 eskimåer, då hade hypotetiska trianglar rullat ner i en låda av reduntant hästskit.

Den mördade var 3520 eskimåer
Den mördade 3520 eskimåer
Den 3520 eskimåer
Den eskimåer
Den ...?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr

Någon lär ju hamna i trubbel för detta. Idioti.

Medlem

Jag förstår om den bilden råkar komma med i ett spel för det ser verkligen inte ut som ett riktigt mord. Nu är det ju inte så att jag har sett så många mord, inga alls faktiskt, men bilden ser väldigt iscensatt ut.

Edit: Provade att googla murder victim för att se om man kan råka hitta bilden. GÖR INTE DET! Fy satan vilka bilder och vilken dålig idé.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Oakenborn: dålig ide att googla på det, men det är en ännu sämre ide att berätta vad du gjort.

Medlem
Medlem
Skrivet av bambiface:

Länka inte sånt utan att i alla fall skriva vad videon handlar om. Nu är väl inte just denna videon så "otäck" men det är ändå ett mord man får se.

Medlem

@jOnÄTÄn: läs igenom tråden. Länkar den som svar till en som googlat på mord offer. Ganska tydligt vad det var för klipp. Men men

Medlem
Skrivet av bambiface:

@jOnÄTÄn: läs igenom tråden. Länkar den som svar till en som googlat på mord offer. Ganska tydligt vad det var för klipp. Men men

Säger bara att det är bra att skriva vad länken innehåller, speciellt när den leder till en video på ett mord. I detta fallet förstod jag vart den skulle leda, men kanske inte alla som läser vad du citerar för inlägg osv.

Skribent
Skrivet av xtrem11:

Men det är mer som ett påskägg I ett spel, det ger en en aha upplevelse. Jag hoppas Erik Cederwall tog inte illa vid sig.

Tror din definition av påskägg är lite off. Ska i vanliga fall inte ha att göra med riktiga döda kroppar.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Avstängd

@erikcedervall: Det är en bisarr påskägg. Man ser döingen i spelet och kommer ihåg döingen på nyheterna och brister ut: Aha kolla jag "känner" han. Svart humor helt enkelt

Medlem
Skrivet av bambiface:

Vänta, så det är killen i bakgrunden på bilden som är mördaren? Trodde det var en livvakt som siktade på skytten.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@xtrem11: inte svart humor, bara en idiot till grafiker som fucka upp


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Alltså... Ser inte spelutvecklare till att faktiskt ha rättigheterna till bilderna de använder i sina produkter?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Kan möjligtvis vara pr-trick från Telltales sida. Eller?

Medlem

@Rikky: Tvivlar på det, framstår som både oproffisonellt och respektlöst.

12
Skriv svar