Efter fusket i pc-betan – CoD: WWII får antifuskverktyg

Robot
Efter fusket i pc-betan – CoD: WWII får antifuskverktyg

Fulla spelet ska göra livet surare för fuskare.

#beta, #call-of-duty-wwii, #pc, #sledgehammer


Medlem

Var väl den sista dagen man började få sina games förstörda av aimbotare. Innan dess var det ganska rent.. iallafall i de games man själv deltog i.

Geeks Gaming

Hade fuskare ett flertalet gånger under betan.
Lösningen hade varit community servrar och admins. Funka hur bra som helst back in the days med UO, 2, 4 och WaW... mycket sällan med stötte på fuskare och när man väl gjorde de så sa man till admins att ta ett PB screenshot så kunde man se om spelaren verkligen fuska eller inte. Plus man kunde spela in Demo och skicka till admins.

ndr
Medlem

Varenda spelutvecklare lovar att fixa ordentligt anti cheat när dom haft beta men det är sällan någon lyckats känns det som.

Avstängd
Skrivet av thott:

Varenda spelutvecklare lovar att fixa ordentligt anti cheat när dom haft beta men det är sällan någon lyckats känns det som.

Alla lovar det mesta, hur mycket lovar inte våra politiker t.ex utan att göra det? Har mött fuskare i alla MP spel förutom world of warcraft faktiskt. Enda sättet man kunde fuska där var att köpa kina guld.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Alla lovar det mesta, hur mycket lovar inte våra politiker t.ex utan att göra det? Har mött fuskare i alla MP spel förutom world of warcraft faktiskt. Enda sättet man kunde fuska där var att köpa kina guld.

Eller teleportera runt mining nodes och mine:a allt framför ögonen på dig :(!

Medlem

Känns lovande, de lyssnar på feedbacken och är redan på gång med en hel del pc-specifika färbättringar.

Medlem

"Hon siktar som en gud", tänkte jag, tills det blev uppenbart att det bara var ett hack. I det ögonblicket kändes det bara billigt, smutsigt. Hennes användarnamn var "why so serious"

Ok, de kan fixa anticheat, whatever, men jag tror inte de gör om paintballbanorna till storskaligt krig. Kul att testa, men detta är ingen 600 kronorsupplevelse, väntar med SP till budgetkorgen isf...

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Eller teleportera runt mining nodes och mine:a allt framför ögonen på dig :(!

Haha när hände detta? har aldrig sett det själv. Legion?

Medlem
Skrivet av baggso:

Haha när hände detta? har aldrig sett det själv. Legion?

Redan i vanilla. Var sjukt irriterande när man sprang och försökte farma copper i barrens och helt plötsligt försvann noder när man stod och försökte mine:a dom. Om jag inte missminner mig så hamnade spelaren, som använder hacket, under världen och kunde mine:a ostört. Oftast kunde man se massa level 1:or på ställen där man inte borde kunna komma till som level 1, där samma level 1:or hade en hel del ores på AH

Medlem

@ClockWise: speedhack tiden försvann efter ett tag dock.

Medlem

Spelade varje dag av betan och stötte aldrig på fuskare. Blev däremot fuskanklagad flertalet gånger för att man i princip alltid var bäst på servern. Spelade 15 timmar.

1
Skriv svar