Epic Games bannar tusentals Fortnite-fuskare

Robot
Epic Games bannar tusentals Fortnite-fuskare
Medlem

Påminner om Breath of the wild grafiken, ett spel jag sitter o lirar nu. Gillar den här grafikstilen:D

Medlem

Det här är det första spelet som lyckats stjäla allt vårt fokus sen Rocket League släpptes.

Bra att de bannar fuskare, för de är MÅNGA (och tämligen uppenbara). Men med tanke på att spelet är helt gratis tror jag de behöver bli lite hårdare med vilken info som krävs för att skapa konto. Telefon-/mobilnummer vore trevligt. Sånt är svårare att ta sig runt för fuskarkräken när de måste börja på ny kula igen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Det här är det första spelet som lyckats stjäla allt vårt fokus sen Rocket League släpptes.

Bra att de bannar fuskare, för de är MÅNGA (och tämligen uppenbara). Men med tanke på att spelet är helt gratis tror jag de behöver bli lite hårdare med vilken info som krävs för att skapa konto. Telefon-/mobilnummer vore trevligt. Sånt är svårare att ta sig runt för fuskarkräken när de måste börja på ny kula igen.

Då kanske internetz räddar Eniro ur konkurs när alla fuskare börjar handla telefonböcker.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fast telefoni är fortfarande väldigt vanligt i stora delar av övriga världen. Tror att t ex SMS-verifiering av ett konto kan hjälpa rejält i just sammanhanget gratisspel i att stävja fuskarnas förmåga att snabbt skapa nya konton när de blir påkomna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det bästa man kan göra är ett system där spelare som haft ett konto eller spelat spelet en viss tid kan ej hamna med färska konton.

Detta gör att folk som spelar spelet ofta aldrig nästan kommer möta fuskare.
Utan mest färska konton.

blir inte 100% fuskfritt men kommer dra ner det substant.

Avstängd

Oklart om de får en IP-ban? Nej, det är ganska självklart att de inte bannar IP.

Avstängd
Skrivet av FuzioN:

Det bästa man kan göra är ett system där spelare som haft ett konto eller spelat spelet en viss tid kan ej hamna med färska konton.

Detta gör att folk som spelar spelet ofta aldrig nästan kommer möta fuskare.
Utan mest färska konton.

blir inte 100% fuskfritt men kommer dra ner det substant.

Hur tänkte du nu?
Det enda som händer är att fuskare med färska konton möter folk med färska konton, så alla nya spelare blir drabbade av fuskare. Och om en fuskare klarar sig undan banhammaren tillräckligt länge möter den folk som kommit över till de ofärska.

Avstängd
Skrivet av jonis:

Fast telefoni är fortfarande väldigt vanligt i stora delar av övriga världen. Tror att t ex SMS-verifiering av ett konto kan hjälpa rejält i just sammanhanget gratisspel i att stävja fuskarnas förmåga att snabbt skapa nya konton när de blir påkomna.

Det finns onlinetjänster med "virtuella" telefonnummer som kan ta emot sms.

Det SMS-verifiering är bra till är att verifiera att den som försöker logga in är just den som har tillgång till ett visst telefonnummer. Att bara behöva ha ett telefonnummer gör inte särskilt mycket.

Gnällkuk

Någon som är mer insatt, varför använder man sig inte av MAC-ban t ex? Är det för att man gärna ser att fuskare bara köper en ny kopia? Fuskutvecklarna ligger ju alltid före, men det känns som om det borde kunna finnas fler åtgärder för att förhindra fuskare att enkelt återvända på ett enkelt sätt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky:
Du kan ändra Mac


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gnällkuk

@marcus8958: jo, men inbillar mig ändå att majoriteten av de som fuskar generellt sett har begränsade datorkunskaper. det borde ju inte vara så svårt att implementera för ett lite högre skydd tänker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av tricky:

@marcus8958: jo, men inbillar mig ändå att majoriteten av de som fuskar generellt sett har begränsade datorkunskaper. det borde ju inte vara så svårt att implementera för ett lite högre skydd tänker jag.

Man behöver inga kunskaper för att googla "how to change mac adress".

Medlem
Skrivet av Araxes:

Man behöver inga kunskaper för att googla "how to change mac adress".

Man behöver veta att det är en grej som kan göras. xD

För övrigt verkar bannandet fungera bra i varje fall. Såg så många som tre personer bannas bara under dagen. Nästan mer tillfredsställande att se banhammern i feeden än att se sina egna kills


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gnällkuk
Skrivet av Araxes:

Man behöver inga kunskaper för att googla "how to change mac adress".

Det förutsätter att du vet att du blivit bannad på mac-adress, sen behöver du veta vilken hårdvara de använt eller om det är flera. Du kan googla till dig hur du sätter upp och konfar ett komplett AD också, eller hur du bygger ett vapen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av Nomman:

Man behöver veta att det är en grej som kan göras. xD

För övrigt verkar bannandet fungera bra i varje fall. Såg så många som tre personer bannas bara under dagen. Nästan mer tillfredsställande att se banhammern i feeden än att se sina egna kills

Skrivet av tricky:

Det förutsätter att du vet att du blivit bannad på mac-adress, sen behöver du veta vilken hårdvara de använt eller om det är flera. Du kan googla till dig hur du sätter upp och konfar ett komplett AD också, eller hur du bygger ett vapen.

Ni tror inte att sånt kommer fram väldigt fort att det rör sig om MAC-bans i de forum som finns på siterna som säljer fusken?

Gnällkuk

@Araxes: Jo, du har väl en poäng där antar jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Araxes:

Det finns onlinetjänster med "virtuella" telefonnummer som kan ta emot sms.

Det SMS-verifiering är bra till är att verifiera att den som försöker logga in är just den som har tillgång till ett visst telefonnummer. Att bara behöva ha ett telefonnummer gör inte särskilt mycket.

Visst, men alla extra lager som läggs på vid skapande av konto är av godo här. Tvivlar på att alla kids som tar hem fusk känner till virtuella nummertjänster. Vi slipper nog en hel del avskum den vägen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd
Skrivet av jonis:

Visst, men alla extra lager som läggs på vid skapande av konto är av godo här. Tvivlar på att alla kids som tar hem fusk känner till virtuella nummertjänster. Vi slipper nog en hel del avskum den vägen.

Du underskattar fuskare.

Medlem
Skrivet av jonis:

Visst, men alla extra lager som läggs på vid skapande av konto är av godo här. Tvivlar på att alla kids som tar hem fusk känner till virtuella nummertjänster. Vi slipper nog en hel del avskum den vägen.

Kommer det någon som säljer fusk likt World of Warcraft kommer det finnas support och mycket hjälp åt fuskarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Araxes:

Du underskattar fuskare.

Skrivet av marcus8958:

Kommer det någon som säljer fusk likt World of Warcraft kommer det finnas support och mycket hjälp åt fuskarna.

Ni har säkert rätt. Sorgligt dock.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar