Vi tar en tidig titt på Xbox One X och dess spel

Medlem

Har Xbox One ens några egna titlar?? Verkar mest vara remakes av ännu äldre spel...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Gears of War 4 är de jag på rak arm kommer på som en exklusivitet till konsolen.

Inte ens den är exklusiv. Xbox play anywhere, även till PC i windows store

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

En motsvarande PC kostar mer. En fet PC (som man skaffar om man är PC-gamer) kostar väldigt mycket mer. Visa mig gärna en motsvarande PC, glöm inte 4K-blurayspelare, handkontroll och Win10-licens när du sitter där och plockar ihop något paket. Inte i delar heller, så monteringskostnad ska vara med. Den ska dessutom var liten nog (30x24x6cm) för att få plats dolt i ett vardagsrum (där en familj bor, inte singelkillen som har det som ett förvuxet pojkrum) och i stort sett helt tyst.

Du förutsätter alltså att exklusiva spel är den enda anledningen till att spela på konsol? Inte för mig, och många andra. Jag har spelat på dator sen jag var liten och köpte min första C64, sen Amiga och till sist Win-PC men gled för några år sen av en slump in i konsolvärlden och har inte sett bakåt sedan dess. Det är smidigt och bekymmerslöst.

Vet inte vilka datorer du brukar titta på, men titta på några år gamla komponenter, av den allra billigaste sort, så blir det inte mycket dyrare. Du jämför säkert med de datorer som brukar byggas i dagens trådar, men då glömmer du att de är mycket starkare. Inte vad vi pratade om alltså.

Ja, det känns som enda anledningen. Vad skulle det annars vara?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan någon förklarar för mig detta som jag uppenbarligen efter alla år som spelintresserad inte förstått.
Varför är det Bra att jag INTE kan spela alla spel jag vill på den plattform jag valt utifrån mina behov. Om nu spelet finns till andra plattformar med liknande prestanda? Vad är då fördelen med att jag blir utesluten?

Medlem

För mig räcker det med Forza 7 i 4K för att bli hypad av XB O X, det enda jag har invändning mot är den 1TB lilla HDD som den kommer skeppas med.
Om nu innehållet ska vara en monstermaskin så borde de väl tänka ett steg längre och samtidigt fläska på med en betydligt större disk också än vad redan XB O har idag.
Skulle inte förvåna mig om OS och Forza 7 i 4K kommer ta upp en fjärdedel av disken på en XB O X.
Men MS kanske vill håva in mer pengar på en ny version nästa år med större disk.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av G M R:

För mig räcker det med Forza 7 i 4K för att bli hypad av XB O X, det enda jag har invändning mot är den 1TB lilla HDD som den kommer skeppas med.
Om nu innehållet ska vara en monstermaskin så borde de väl tänka ett steg längre och samtidigt fläska på med en betydligt större disk också än vad redan XB O har idag.
Skulle inte förvåna mig om OS och Forza 7 i 4K kommer ta upp en fjärdedel av disken på en XB O X.
Men MS kanske vill håva in mer pengar på en ny version nästa år med större disk.

För att det driver upp den initiala kostnaden för konsolen för mycket. Många använder redan externa HDD till Xbox och har inget behov av en större intern. Håll utkik efter bra erbjudanden på externa HDD under Black Friday tex!


signatur

Jump in.

Medlem

@kadavriak: nu är väl Sony iofs tio resor värre när det kommer till att pressa ut remakes/remasters än MS.
Last of Us
Uncharted Collection
FF12
Shadow of the colossus
FF7
God of War 3
Kingdom hearts

Och det är bara dom jag kommer på nu.

Medlem
Lucas Jones

Vill bara påpeka för alla att även om jag tycker bristen på exklusiva spel till Xbox One X är problematisk så är jag ändå försiktigt optimistisk inför den. Kan ha formulerat mig lite klumpigt i artikeln, men tycker alltså inte det är någon make-or-break-faktor för konsolen att den saknar exklusiva spel vid lanseringen. Bara att det är problematiskt.

/Artikelförfattaren

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

För att det driver upp den initiala kostnaden för konsolen för mycket. Många använder redan externa HDD till Xbox och har inget behov av en större intern. Håll utkik efter bra erbjudanden på externa HDD under Black Friday tex!

HDD:n är nog den billigaste komponenten i den maskinen och prisskillnaden mellan en 1TB och en 4TB är typ 500:-. Något jag gladeligen betalat än att ha ännu en pryl som ska stå i en redan full mediamöbel.

Edit:
I-landsproblem jag vet.

Medlem

Tekniken i konsolerna är inga super-mega-uberkomponeneter. Priset på en liknande maskin på pc är väldigt liten. Speciellt om man räknar in månadskostnaderna för onlinemöjligheter för konsolerna.

Tex forza 7 hade ruskigt låga krav på pc. (Måste dubbelkolla det.)

12
Skriv svar