Tydligen finns det redan en världsmästare i Super Mario Odyssey

Robot
Tydligen finns det redan en världsmästare i Super Mario Odyssey
Releasehästryttare

Ser kul ut, kan tänka mig att många som hållt av att köpa en switch måste ge med sig nu

Medlem

@Devan: köpte min i fredags. Börjar dyka upp en del bra spel nu. Därför jag väntat. Köpte bundle med mario kart o zelda. Har bokat odessey och kommer köpa fire emblem warrior. Sen stardew valley 😊 wolfenstein 2, doom IGEN, och skyrim IGEN

Medlem

Snacka om vilseledande rubrik å även innehållet i artikeln. Ingen har tävlat i ”världsmästerskapen i Super Mario Odyssey” som ni vill få det till att låta. Utan det var Nintendo world championchips 2017 som gick av stapeln, där finalen bestod av just Super Mario Odyssey.

Andra spel för att nämna några som deltagarna fick sätta tänderna i var:
Balloon fight, tetris, metroid samus returns, super smash bros Wii u å Mario kart 8 delux.

Medlem
Skrivet av Divion:

Snacka om vilseledande rubrik å även innehållet i artikeln. Ingen har tävlat i ”världsmästerskapen i Super Mario Odyssey” som ni vill få det till att låta. Utan det var Nintendo world championchips 2017 som gick av stapeln, där finalen bestod av just Super Mario Odyssey.

Andra spel för att nämna några som deltagarna fick sätta tänderna i var:
Balloon fight, tetris, metroid samus returns, super smash bros Wii u å Mario kart 8 delux.

Det stämmer. Och även till exempel Donkey Kong Country Returns. Jag kikade på detta i förmiddags. En riktigt lång, lång sädning. Lite för lång nästan.

Underground-spelen var ju lite mer spännande och oväntade om du frågar mig. Spelen i de vanliga rundorna kändes ju mer som bra exponering för Nintendos senaste hits än bra spel att tävla i.

Mario Kart blev lite väl rörigt till exempel, med alla items. Smash Bros med åtta spelare samtidigt blev ju... som det blev. Samus Returns var väl inte helt fel med den sekvensen med Diggernauten som de körde dock. Och Smash Bros-tävlingen med minispelet (baseballen) var riktigt kul att kolla på... Alltid kul med Super Mario Maker och Super Mario Bros Deluxe också. SPlatoon och Arms kändes väl inte lika kul att titta på tävlande i.

Underground-segmenten tog ändå hem spelet. Så mycket oväntade små spel där, som även lämpade sig väl att tävla i. Som Mario Party 2 och superudda Bird and Beans. Och de var många gånger mer tydliga att titta på som publik också, även därför lämpade de sig som tävlingsspel. Racingspel och spel i förstaperson eller nästan förstaperson (Splatoon, Arms, Mario kart) blir lite svårare att få överblick över än Tetris eller Balloon Fight.

Fast deltagarna var ganska krattiga på både Tetris, Donkey Kong Country Returns och Samus Returns. I och för sig var DKCR - avsnittet med gruvvagnarna kanske inte så lätt. Och nervöst att spela inför den stora publiken. Jag blev mer sugen på Samus Returns nu också. Den sekvens de tävlade i visade väldigt tydligt att Samus Returns har helt nya inslag jämfört med det gamla spelet till Game Boy som jag redan har.

Turneringen började med 24 deltagare och endast två av dem gick vidare hela vägen till slutfinalen i Super Mario Odyssey. Totalt tävlade de väl i över tio spel.

Medlem

Börja kolla vid 04:38:50 istället.......

Medlem

John numbers är rätt grym, att kunna äga någon så hårt att de ger upp sin manlighet och blir kvinna är oslagbart

Avstängd
Medlem

@Cane Riktigt låg kommentar.

1
Skriv svar