Svårt försenade Star Citizen 3.0 kan vara nära

Robot
Svårt försenade Star Citizen 3.0 kan vara nära

Med lite tur släpps alphan på Citizencon-mässan.

#alpha, #chris-roberts, #cig, #crowdfunding, #star-citizen


Quake-konnässsör

Deras tidplan som de nämnde på CitizenCon förra året höll inte riktigt, när de nämnde att de tänkte släppa uppdateringarna med lite mera jämnare mellanrum, 3.0, 3.1. 3.2 och eventuellt 3.4 skulle komma ut. Tydligen stötte de på mycket mera problem än vad de räknade med angående persistanse universe.

Till CitizenCon måste vi få se något nytt, och inte något från 3.0, för att hålla intresset uppe för både de som har backat och sitter på sidan och beskådar denna utveckling. Intresset börjar bli lite vagt även bland de som har backat spelet på den senaste månaderna på grund av dessa förseningar. Själv skulle jag gärna vilja se nytt ifrån SQ42 då de lovade att visa upp första delen av detta singelplayer kampanjen, men detta får vi se den 27:e oktober vad de har i tankarna.

Medlem

Längtar så inihelsike efter uppdateringen. Är väldigt lovande av det man spelat och ett drömspel man önskade fanns när man var yngre. Riktigt roligt att köra ett crew på ett skepp

F7C Hornet är rätt nice att flyga också, ett bra allroundskepp


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Fiasko eller tiptopp? Det återstår att se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men va!? Är det fortfarande inne i alpha-stadie och bakas?
Det här spelet lär kännas gammalt när det väl blir släppt om 2-3 år o_O

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Men va!? Är det fortfarande inne i alpha-stadie och bakas?
Det här spelet lär kännas gammalt när det väl blir släppt om 2-3 år o_O

Den logiken brister på så många nivåer.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Men va!? Är det fortfarande inne i alpha-stadie och bakas?
Det här spelet lär kännas gammalt när det väl blir släppt om 2-3 år o_O

Tvivlar på att det kommer kännas gammalt då det redan idag är snyggare än i stort sett alla spel på marknaden.

Medlem

Regel 1 - Du får aldrig kritisera utvecklingen av Star Citizen
Regel 2 - DU FÅR ALDRIG KRITISERA UTVECKLINGEN AV STAR CITIZEN
Regel 3 - Se regel 1 och 2


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Hmm, börjar känna att han skulle ha satsat på "Privateer 3" eller "Wing Commander VI" i stället. Alternativt, någon slags reboot av "Privateer", eller ett spel som kombinerade handlingen i de tre första WC spelen.

Nu har jag inte brytt mig så himla mycket om att sätta mig in i vad "SC" går ut på men rent spontant så får jag intrycket att det är för mycket multiplayer och annat online grejs, samt för mycket fokus på teknik och "state-of-the-art" grafik.

Själv, så hade jag varit helnöjd om dom fimpat multiplayer helt och hållet, optimerat spelet för att inte kräva några uppkopplade funktioner efter installation. Lagt massivt fokus på spelets "story", samt gameplay i form av strid & handel och nöjt sig med grafik som "Privateer 2: The Darkening" (1996).

Medlem
Skrivet av almblad:

Deras tidplan som de nämnde på CitizenCon förra året höll inte riktigt, när de nämnde att de tänkte släppa uppdateringarna med lite mera jämnare mellanrum, 3.0, 3.1. 3.2 och eventuellt 3.4 skulle komma ut. Tydligen stötte de på mycket mera problem än vad de räknade med angående persistanse universe.

Till CitizenCon måste vi få se något nytt, och inte något från 3.0, för att hålla intresset uppe för både de som har backat och sitter på sidan och beskådar denna utveckling. Intresset börjar bli lite vagt även bland de som har backat spelet på den senaste månaderna på grund av dessa förseningar. Själv skulle jag gärna vilja se nytt ifrån SQ42 då de lovade att visa upp första delen av detta singelplayer kampanjen, men detta får vi se den 27:e oktober vad de har i tankarna.

De har gjort om CitizenCon i år något. Det kommer gå av stapeln i Frankfurt och kommer föregås av en minimässa samma dag med olika stånd/stationer där besökare kan se och testa olika innovationer runt Star Citizen. Temat för denna minimässa är "Exploration". Inget har släppts om vad som kommer visas på det stora eventet på kvällen dock. Många hoppas att de har klart den "Vertical slize" av Squadron 42 som dom inte tyckte var polerad nog förra året. Andra tror att även den förevisningen kommer ha Exploration som tema. Den som lever får se.

Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Hmm, börjar känna att han skulle ha satsat på "Privateer 3" eller "Wing Commander VI" i stället. Alternativt, någon slags reboot av "Privateer", eller ett spel som kombinerade handlingen i de tre första WC spelen.

Nu har jag inte brytt mig så himla mycket om att sätta mig in i vad "SC" går ut på men rent spontant så får jag intrycket att det är för mycket multiplayer och annat online grejs, samt för mycket fokus på teknik och "state-of-the-art" grafik.

Själv, så hade jag varit helnöjd om dom fimpat multiplayer helt och hållet, optimerat spelet för att inte kräva några uppkopplade funktioner efter installation. Lagt massivt fokus på spelets "story", samt gameplay i form av strid & handel och nöjt sig med grafik som "Privateer 2: The Darkening" (1996).

Chris Roberts blev av med rättigheterna till Privateer och Wing Commander när Origin köptes av EA. EA har sedan sålt dem vidare till Piranha Bytes som lär låta dem mögla i en låda. Chris Roberts som inte gillar stora publishing bolag slutade i samband med detta och öppnade en egen studio, Digital Anvil. De släppte då spel så som Starlancer, Conquest frontier war och Freelancer. Freelancer var oerhört ambitiöst, precis som Star Citizen när det var i konceptstadiet men tack vare små resurser så var versionen som släpptes inte i närheten av vad de ville göra. Det var dock fortfarande en jäkligt bra storsäljare. Sedan köpte Microsoft Digital Anvil 2005 och Chris roberts försvann till filmindustrin där han producerade filmer så som Lord of War, Outlander och The punisher.

Eftersom han var delägare i dessa företag så gjorde uppköpen att han blev ekonomiskt oberoende. Det är detta egna kapital som gjort att han kunnat pitcha filmer som han ville göra samt ha råd att lägga ett år på att utveckla Squadron 42 prototypen som han visade på GDC/kickstarter.

2011 efter kickstarter visade att crowdfunding av spelprojekt var möjligt, så utvecklade han på egen hand Squadron 42 prototypen och 2012 startade han studion CIG för utveckla Star Citizen, detta tillsammans med flera namn från Origin och Digital Anvil. Squadron 42 är det spel han skulle ha gjort om han hade haft kvar rättigheterna till Wing Commander. Star Citizen är det spel han ville göra när han skapade Privateer och Freelancer men aldrig fick göra pga små resurser eller att tekniken på den tiden inte var mogen. Detta är vad han själv säger i alla fall.

Quake-konnässsör

@Ti994a-C64-Amiga-PC: Problemet var att de fick inte lite "för mycket" pengar på kickstarten och på deras egen insamling på hemsidan, så att deras visioner breddades gigantiskt. Var tänkt som en singelplayer kampanj från början om jag inte minns fel, men sedan breddades det. Inte kanske världens bästa beslut, med tanke på hur lång tid det har tagit just nu. Men spelutveckling är också något som verkar ta lång tid

Det jag är mest fundersam över är hur de kommer få det att rulla på efter releasen, räcker pengarna som de lyckas samla in till både utvecklingen av spelet och att hålla deras servrar igång. Visst är det en enorm summa pengar de har fått in, och man har ingen som helst inblick i hur deras ekonomi ser ut. Men Chris har nämnt att pengarna som har samlas in i dagsläget ska räcka gott och väl till att färdigställa spelet, både singelplayer och multiplayer delen. Singelplayer kampanjen ska förövrigt också komma ut i tre delar, och varje del ska vara mellan 6 - 8 timmar.

Så man kan med all säkerhet vänta på att spelet väl "släpps" och se ifall det blir top tio eller årets tånagel.

@StrongBad: "The cheat is grounded"

Medlem
Skrivet av almblad:

Singelplayer kampanjen ska förövrigt också komma ut i tre delar, och varje del ska vara mellan 6 - 8 timmar.

Inte korrekt. Spelet släpps i 3 delar ja som de kallar Episoder. Men de beskriver dessa tre delar mer som Wing commander 1, wing commander 2 och Wing commander 3. Första Episoden innehåller ungefär 71 uppdrag och är minst 20 timmar långt. Scriptet de har för hela story arcen är 250 timmar långt. Bara performance capture innehållet inför första Episoden är 20 timmar i sig själv vilket de spelade in under dessa tre månader. Detta var 2015 då första episoden var menat att släppas innan de var tvungen att fördröja pga utvecklingar av spelmotorn främst tog längre tid än beräknat.

Det tyska kontor i Frankfurt som de beskriver att de just öppnat i videon förde med sig ingenjörerna från Crytec som skapat Cryengine. Så när de tillkom så blev det möjligt med procedural planets, subsumption systemet för smartare och bättre AI, nya nätkoden som tillsammans med partnerskapet med Amazons cloud services möjliggör att köra nästan helt utan instanser samt ett nytt streaming system för att möjliggöra fler och komplexare grafiska objekt på skärmen samtidigt. Enkelt beskrivet. Så man kan säga att det är Tyskarnas "fel" att spelet inte släpptes 2015 för att Chris roberts då fick möjlighet att utöka spelmotorn ytterligare. Då låg de på CryEngine med några modifikationer. Nu två år senare är spelmotorn helt omgjord och de kallar den nu Star Engine där basen ligger i Amazon Lumberyard. Lumberyard då det kom på köpet med serveravtalet med Amazon samt att Lumberyard är baserat på Cryengine och Amazon är en stabilare partner än Crytec.

Transcript av videon: http://imperialnews.network/2015/04/10-chairman-episode-59/

Citat:

Usual intro and Thanks

Tidbit: Later this week we’ll get to meet their new German office This will be the last 10FTC for a little while, CR is flying to the UK for performance capture sessions for almost 3 months. Knowing Smile we have a pretty awesome cast coming into it, it’s all shaping up really well too. They’re splitting SQ42 into a trilogy, Episode 1 (this year) has ~ 70 Wing Commander style missions, some flying, some FPS, etc etc. These might be a fluid story spanning 3 missions, there are 21 chapters or so that has a segmented mission structure. It should be ~ 20 hours of gameplay with an awesome cast. Episode 2 is “Behind Enemy Lines”, which will be free for those that backed before 20m. There may be more “rogue, han solo style” epsiodes as we go down the track.

– On to the Questions! –

Skrivet av Aletheides:

Chris Roberts blev av med rättigheterna till Privateer och Wing Commander när Origin köptes av EA. EA har sedan sålt dem vidare till Piranha Bytes som lär låta dem mögla i en låda. Chris Roberts som inte gillar stora publishing bolag slutade i samband med detta och öppnade en egen studio, Digital Anvil. De släppte då spel så som Starlancer, Conquest frontier war och Freelancer. Freelancer var oerhört ambitiöst, precis som Star Citizen när det var i konceptstadiet men tack vare små resurser så var versionen som släpptes inte i närheten av vad de ville göra. Det var dock fortfarande en jäkligt bra storsäljare. Sedan köpte Microsoft Digital Anvil 2005 och Chris roberts försvann till filmindustrin där han producerade filmer så som Lord of War, Outlander och The punisher.

Squadron 42 är det spel han skulle ha gjort om han hade haft kvar rättigheterna till Wing Commander. Star Citizen är det spel han ville göra när han skapade Privateer och Freelancer men aldrig fick göra pga små resurser eller att tekniken på den tiden inte var mogen. Detta är vad han själv säger i alla fall.

Aj fasen, var det så det var ställt. Nu när du säger det så dyker det upp ett vagt minne i bakhuvudet men detta hade jag tyvärr glömt. Får hoppas att han kan knyta ihop de olika delarna till en bra helhet då.

Medlem

Vaporware, let the flaming begin.

Medlem

@StrongBad: Tycker vi sedan kan rikta våra eldfacklor och högafflar åt CD project red och Cyberpunk 2077, dom har ju hållit på med det spelet sen 2012 dom också. Ett redan då etablerat företag dessutom. Sanslöst! Skandal! Scam!

/sarkasm

Medlem

Wait what? gör de 2st spel nu o.O

Medlem

Star Citizen. Ni kommer vara retirement home citizen när spelet är "färdigt". Tycker synd om er alla som backar detta spel som om ni är med i en sekt. Aja, era pengar, kasta skiten vart ni vill.

Medlem
Skrivet av almblad:

Var tänkt som en singelplayer kampanj från början om jag inte minns fel, men sedan breddades det. Inte kanske världens bästa beslut, med tanke på hur lång tid det har tagit just nu.

Skrivet av Gaara:

Wait what? gör de 2st spel nu o.O

Allt som hände före kickstarter, är ju spekulationer eller hur man resonerar eftersom man inte vet hur många som är intresserade, då kickstarter kampanjen hette allt annat än bara Squadron 42.
Så sedan kickstarter har det alltid varit 2 spel om de får in pengar, vilket gick ganska bra.
Jag tog upp detta i augusti där jag pekar på ett antal punkter som visar att det stora fokuset är på ett Persistance Universe och att det är huvudmålet med allting. #3749233

Jag kan även posta en video från 1996 där Chris spekulerar om sitt nästa projekt, där 2 sorters spel nämns, en sp version och sen en mp med ca 100 spelare i en instans som vi även hör på GDC 10/10 2012 som visas upp före kickstarter. 4:18 och framåt pratar han om detta, 100 personer tillsammans online kallar jag multiplayer och då kan man inte hoppas på att det ska fungera utan man måste bygga spelet för det från början, även man har en singelplayer kampanj.

Medlem

Jeg likte ikke at de tydeligvis begynte å jobbe på 'space whales' for å inkludere denne spøken fra forumet inn i spillet, så nå er jeg helt ferdig med Star Citizen. Det begynner å bli en masse ting jeg ikke liker med dette, og da blir det for mye for min egen del. Jeg kommer ikke til å spille SC bare fordi jeg har donert noe sånt som 1000 kr. Selfølgelig, jeg er glad for at CIG kan jobbe med spillet, men dette spillet blir ikke noe som jeg ønsker meg.

Åja, en ting til, og litt off topic kanskje: Jeg vil kjapt legge til at jeg komme ikke til å se denne nye Star Wars filmen på kino. Det er en del teite ting de har gjort med de to siste filmene (The Force Awakens & Rogue One) at jeg ikke vil se The Last Jedi hvis de ikke slutter å inkludere teite ting i disse nye Disney filmene. Eneste utveien for meg å se The Last Jedi er å vente til alle andre har sett den, og så forsøke finne ut fra brukeranmeldelser om Disney fortsatt inkluderer dumme ting i filmene sine.

Jeg synes selv at Chris Roberts og Disney må slutte å tulle med hva de holder på med.

Quake-konnässsör

@Aletheides: Tihi, så var det ja, när du säger det Tack för rättelsen

Medlem

Känns som dom skulle avvaktat med Squadron 42 och istället lagt all kraft åt Star Citizen för att sen gå över till Squadron 42 när MMO-delen är "ok".


signatur
1
Skriv svar