Jättestor Gran Turismo Sport-demo ute nu

Robot
Jättestor Gran Turismo Sport-demo ute nu

Demoversionen ungefär lika stor som halva Forza Motorsport 7.

#demo, #gran-turismo-sport, #ps4, #sony


Medlem

Börjar kännas som att de fysiska mediet kommer att komma tillbaka snart. Börjar bli ohållbart att ladda ner saker. Får sitta lika länge med ett spel nu, som man gjorde med en MP3 på 90-talet. Inte roligt för dem med en förbestämd datamängd hos sin operatör. Europa klarar sig ganska bra än så länge.

Medlem

Blir nog köp. Provade Forza 7 demot innan men tycker GT känns mer realistiskt.
Nu behövs bara en ratt.. har kass finmotorik så att knöla med dom små spakarna på kontrollen är ingen höjdare.

Medlem

Även om hddn konstant blir full så hade jag inte klagat om det gått snabbt att tanka ner de spel man för stunden vill spela.. Men man får tacka Eskilstuna Kommunfastigheter som år 2017 ännu inte kopplat alla sina egna fastigheter till stadsnätet eller annan väl fungerande nätanslutning. 👍Tack för att jag får möjligheten att ladda ner speldemos med svindlande instabila 10-15 Mb/s... (om precis allt annat är frånkopplat)

(Ja, jag är bitter)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Gnällkuk
Skrivet av Maysay:

Börjar kännas som att de fysiska mediet kommer att komma tillbaka snart. Börjar bli ohållbart att ladda ner saker. Får sitta lika länge med ett spel nu, som man gjorde med en MP3 på 90-talet. Inte roligt för dem med en förbestämd datamängd hos sin operatör. Europa klarar sig ganska bra än så länge.

Ja och då får vi ju ändå tänka på att vi i Sverige har väldigt bra uppkoppling överlag. Framtiden blir väl små flashbaserade instickskort skulle jag gissa. Däremot har jag ingen koll på hur det är med hållbarhet och kostnad för dessa. Visst kan man pressa ned priset, men det känns ändå hyfsat dyrt om man jämför mot t ex 2st dvd-skivor.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@tricky: Nintendo kanske är något på spåret? Spelen kanske stannar i utvecklingen också för att pressa storleken (likt mobil). Tråkigt för alla som har köpt 4K apparater när alla texturer m.m. blir för stort.

EDIT: Testade Forza 7 demon & gillade spelet, men tyckte det var för dyrt & hade för långa laddningstider. Var tvungen att installera på den mekaniska disken pga storleken.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Blir nog köp. Provade Forza 7 demot innan men tycker GT känns mer realistiskt.
Nu behövs bara en ratt.. har kass finmotorik så att knöla med dom små spakarna på kontrollen är ingen höjdare.

I så fall har dom verkligen bättrat sig på den punkten då dom tidigare spelen kändes betydligt sämre än forza. Framförallt med ratt.

Gnällkuk
Skrivet av Maysay:

@tricky: Nintendo kanske är något på spåret? Spelen kanske stannar i utvecklingen också för att pressa storleken (likt mobil). Tråkigt för alla som har köpt 4K apparater när alla texturer m.m. blir för stort.

EDIT: Testade Forza 7 demon & gillade spelet, men tyckte det var för dyrt & hade för långa laddningstider. Var tvungen att installera på den mekaniska disken pga storleken.

Mja, det vet jag inte om jag skulle sträcka mig så långt att säga men kanske Men jag tror definitivt att optisk media är på väg att försvinna till förmån för flashbaserad lagring framöver. Tills genomsnittsuppkopplingen är snabbare och billigare världen över så tror jag fysisk media kommer att vara gångbart, för samlarna, visst men de lär vara ganska få mot de digitala om några år om de inte redan tagit över.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Äääh.. 40 gig, det drar man ju ner på ett famili guy avsnitt!

Medlem

@Ozbaab: special edition i 8k då?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

@Emsa: Jag har alltid gillat båda (älskar de flesta bilspelen) men skulle vilja påstå att det alltid varit en smaksak vilken man tycker känns verkligast.

Medlem

Jag kunde inte göra något i spelet förutom att lalla runt i menyn. Va det bara jag som fick server maintenance?

Medlem

Blev så igår också en stund. Sen fungerade det fint.

Någon som vill kommentera vad ni tycker om spelet? Jag har bara kört handkontroll so far. Känns helt ok. Har förbokat vilket jag inte ångrar. Känns som ett spel man kan sitta många timmar med. Dock tycker jag alltid det blir drygt att pillra på inställningarna. Är egentligen mest bara intresserad av att köra.

Flyter på bra.

Grafiken är på sina ställen helt fantastsik.

För få officiella banor.

Online fungerar bra. Lite långa väntetider på att race skall komma igång.

Medlem
Skrivet av tricky:

Mja, det vet jag inte om jag skulle sträcka mig så långt att säga men kanske Men jag tror definitivt att optisk media är på väg att försvinna till förmån för flashbaserad lagring framöver. Tills genomsnittsuppkopplingen är snabbare och billigare världen över så tror jag fysisk media kommer att vara gångbart, för samlarna, visst men de lär vara ganska få mot de digitala om några år om de inte redan tagit över.

Väldigt tråkig utveckling detta. jag vet inte hur det ligger till med PS4, men på Xbox One behöver man installera varje spel på hårddisken (om inte jag missat någonting alldeles helt) och om många spel ligger på över 50 GB så räcker ju inte 500 GB särskilt långt. Även om man hittar en 2TB hårddisk för 700 kr får man inte rum med mer än 40 spel på den. 700 / 40 = 70 / 4 = 17,5 kr extra per installerat spel. Vilket känns trist.

Det blir lite som med Playstation, gamla goa fina Playstation. En jättefin konsol. Men för vart femtonde spel behövde man köpa ett nytt minneskort på 15 block (vissa spel tog upp MER än ett block också ju!) så förutom kostnaden för själva spelet fick man lägga Typ 10 kr per spel på en sparfil...

Samma utveckling blir det ju med att varje spel kostar en eller ett par tior extra för själva hårddiskutrymmet nu. PÅ PS2 och PS3 samt Xbox och Xbox 360 satte man i skivan och spelade. Med undantag för ett par spel till PS3 som behövde installeras.

Sen behöver man ju inte installera alla spel samtidigt, man kan låta vissa spel vara installerade på hårddisken. Men att installera ett spel man känner för att spela tar rätt lång tid, från minuter till flera timmar. Om jag en vacker eller regnig dag känner för att spela lite Call of Duty Infinite Warfare igen efter att jag tröttnat och tagit bort spelet (för att få plats med annat) får jag vänta i flera timmar på installationen.

Så det känns som att utvecklingen går åt fel hål. Roligare och smidigare när man kunde sätta i skivan och sen spela på.

Men som sagt, jag vet ej hur det ligger till med PS4. Detta kanske är ett Xbox-problem. Wii U slipper man installera spelen på åtminstone, där räcker det att sätta i skivan. Switch vet jag inte heller hur det ligger till med.

Medlem

Någon som vet om det är 60fps eller 30 för PS4 (inte Pro)? Ser ut som 60 i trailern.

Medlem
Skrivet av Mawnster:

Någon som vet om det är 60fps eller 30 för PS4 (inte Pro)? Ser ut som 60 i trailern.

60fps. Sen om dom når fasta 60fps eller inte det vet jag inte. Men 60fps är målet på både Pro och vanliga PS4.

1
Skriv svar