Jodå, SNES Classic kan fyllas med mängder av spel

Robot
Jodå, SNES Classic kan fyllas med mängder av spel

Nintendos senaste retrokonsol har gott om utrymme att fylla med spel för den som inte är rädd att bricka sin dyrgrip.

#hack, #nes-classic-mini, #nintendo, #snes-classic-mini


Medlem

Det finns redan de som kör intel NUC datorer i vardagsrummet laddat med retro konsol emulatorer och emulatorer för abandonware spel till tex Amiga och Atari.

En nuc är mindre än Snes Mini och kan även fungera som Mediespelare samt köra ditt steam bibliotek. Så jag förstår inte tjusningen då folk bara betalar för ett brandat plastskal.

Medlem

@Aletheides: Ja, alla vet om att det finns emulatorer. Varför dyker denna kommentar alltid upp?

On topic så är det inte ens särskilt mekigt. Plugga in, välj spel du vill lägga till, tryck på synk. Klart. Så smidigt som det kan bli tycker jag.

Medlem

@Nioreh:
Nä de e intressant.

Medlem

Är det någon här som testat och att det funkar bra?

Finns lite klipp på youtube
https://www.youtube.com/results?search_query=SNES+Mini+Classi...

Hur gör man spara sin befintliga orginalinstallation + alla saves?

Medlem

@Aletheides: det räcker med en android telefon/surfplatta.
Kontroller från 8bitdo och bildkabel till tv så är det game
Eller en rasberrypi med 8bitdo kontroller och ett nintendo skal. Tom bättre än nintendo original


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av xverminator:

Är det någon här som testat och att det funkar bra?

Finns lite klipp på youtube
https://www.youtube.com/results?search_query=SNES+Mini+Classi...

Med tanke på att det är exakt samma hårdvara som till miniNES så är det väl förmodligen same-same. Fungerar utan några problem med alla möjliga konsollspel.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Är det någon här som testat och att det funkar bra?

Finns lite klipp på youtube
https://www.youtube.com/results?search_query=SNES+Mini+Classi...

Jag har testat och det funkar kanon.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Är det någon här som testat och att det funkar bra?

Finns lite klipp på youtube
https://www.youtube.com/results?search_query=SNES+Mini+Classi...

Japp Hakchi2.2 är lätt att använda och allting har fungerat perfekt hittils (53 spel på den nu). Bara dumpa orginal kernel innan man börjar mecka med den. Finns även en inbyggd funktion i programmet för komprimering av spelen så man får plats med många mer. Tumme upp

Medlem

dom skulle gjort en online butik man kan köpa valfria spel, varför annars har den 300mb och bara 80mb används?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dom skulle gjort en online butik man kan köpa valfria spel, varför annars har den 300mb och bara 80mb används?

För att det billigaste lämpliga flash-chip de fick tag på var på 512 meg? (Ja, chippet är på 512 meg, men ca 300 ledigt för spel)

Medlem

Det enda spelen som jag verkligen saknar är Chrono Trigger, Illusion of Time och Terranigma. Annars tycker jag att spelsamlingen på SNES Classic var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det finns redan de som kör intel NUC datorer i vardagsrummet laddat med retro konsol emulatorer och emulatorer för abandonware spel till tex Amiga och Atari.

En nuc är mindre än Snes Mini och kan även fungera som Mediespelare samt köra ditt steam bibliotek. Så jag förstår inte tjusningen då folk bara betalar för ett brandat plastskal.

Tjusningen är att man slipper ladda ner spelen illegalt. Jag har en Raspberry Pi i ett NESPi-skal där jag kör RetroPie, och det stoppade inte mig från att skaffa SNES Classic.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det enda spelen som jag verkligen saknar är Chrono Trigger, Illusion of Time och Terranigma. Annars tycker jag att spelsamlingen på SNES Classic var riktigt bra.

Enligt mig saknades främst Turtles in time, Wild guns, Sunset riders, Castlevania Dracula X, R-Type III och Demon's Crest.

Medlem

hadde aldrig ett eget SNES så jag köpte mini SNES. ja fan det var dyrt och självklart så vet jag att jag kan köra retro Pi. och jag kan göra dittan å dattan. men fan va tråkigt jag tycker det är å mecka med skit efter att man jobbat 7,5 timme framför en dator varje dag. så gott med något som funkar direkt! sedan är den smidig att ta med sig till polare eller hem till föräldrarna.

Medlem

shit visste inte att rocket knight fanns till SNES (Sparkster). spelade det massor med en polare på sega mega drive. den skall jag ordna! om ni inte spelat det så måste ni göra det!

Medlem
Skrivet av educk:

hadde aldrig ett eget SNES så jag köpte mini SNES. ja fan det var dyrt och självklart så vet jag att jag kan köra retro Pi. och jag kan göra dittan å dattan. men fan va tråkigt jag tycker det är å mecka med skit efter att man jobbat 7,5 timme framför en dator varje dag. så gott med något som funkar direkt! sedan är den smidig att ta med sig till polare eller hem till föräldrarna.

Har testat både raspberryn och snes mini och måste säga att snes mini fungerar 1000 gånger bättre. Även om det är enkelt att få igång en raspberry så hade jag delay på alla kontrollers jag har testat och då har jag testat på olika skärmar, testat olika kontroller och även använt både en raspberry 2 och 3, olika versioner av retropie men alla har delay på kontollern och jag klarar inte av det, det är omöjligt för mig att spela med det. Snes minin fungerar klockrent.

1
Skriv svar