Ny beta-patch till Starcraft II

Robot
Medlem
Ny beta-patch till Starcraft II

FACEBOOK!?

Medlem

Jajamensan, men knappt kunna spelat skiten. Bara kraschar och fryser sig. Han spela 4vs4 banan som var riktigt najs i typ 5 min sen droppade alla.

Dom har förstört spelet just nu. Går inte att spela.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Var på tiden att custom maps och 3v3 blir tillgängligt, men att betan slutar 31:a maj? Först nu som betan blir intressant, ju. Det var rätt snålt till och med. Tog nog för givet att den åtminstone skulle få fortgå till strax innan spelsläppet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Stör mig en hel del att Blizzard fokuserat på något så värdelöst som att integrera Facebooktjänster i Starcraft. Bara mer kod som kan ställa till det...och är det nu så jävla viktigt att dina 300 låtsaskompisar på Facebook ska se att du spelar....gör en notis om det själv.

Medlem

Skönt att de har de här problemen nu och inte när spelet är "live".

Medlem
Skrivet av Segas:

Stör mig en hel del att Blizzard fokuserat på något så värdelöst som att integrera Facebooktjänster i Starcraft. Bara mer kod som kan ställa till det...och är det nu så jävla viktigt att dina 300 låtsaskompisar på Facebook ska se att du spelar....gör en notis om det själv.

Tror inte riktigt du förstått syftet med funktionen Sen kommer det inte upp "Spelar just nu Twilight fortress 2vs2 som zerg | Starcraft 2." på facebook, det är bara för att underlätta sökandet efter bnet uppkopplade vänner
Ergo : Ingenting att klaga över.

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Var på tiden att custom maps och 3v3 blir tillgängligt, men att betan slutar 31:a maj? Först nu som betan blir intressant, ju. Det var rätt snålt till och med. Tog nog för givet att den åtminstone skulle få fortgå till strax innan spelsläppet.

Tror att jag och många andra redan skrivit det i flertalet trådar redan; betan slutar inte den 31:a. Den ligger nere ett par veckor och sen kör slutfasen igång fram till releasen.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Det sämsta med detta är att man blir dropad ur varje game. Jag lyckades spela 5 placement matches när servrarna kom upp utan problem å så körde jag 2 custom games. senaste 2 matcherna så har jag blivit dropad och jag får ett error när jag ska joina custom maps och jag e tydligen inte den enda.

När folk säger "det är en beta, ta det lugnt" så tycker jag det e helt fel. Dom vill att vi ska testa spelet, då ska väll endå spelet fungera? Som det e nu går det bara att testa om meny knapparna funkar för ladder går inte att köra och inte customs heller.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

FACEBOOK!?

Jag gissar på att det är Facebooks fel att Betan inte fungerar just nu! lol

Medlem

Bort med facebook, jävla skräp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jodå, som sagt, det var ett rent helvete att försöka spela en hel match igår. Förhoppningsvis har de åtgärdad battle.net till idag.

Vad jag hört, men ej fått konfirmerat, var att även andra spel påverkades av battle.net igår, kanske någon av er vet mer om det?

Medlem

Herregud kan man inte ens se en jäkla Starcraft 2 thread utan att slås av något satans Facebook tjafs?! Vad är det för några fjollor...

Medlem
Skrivet av Lundell:

Det sämsta med detta är att man blir dropad ur varje game. Jag lyckades spela 5 placement matches när servrarna kom upp utan problem å så körde jag 2 custom games. senaste 2 matcherna så har jag blivit dropad och jag får ett error när jag ska joina custom maps och jag e tydligen inte den enda.

När folk säger "det är en beta, ta det lugnt" så tycker jag det e helt fel. Dom vill att vi ska testa spelet, då ska väll endå spelet fungera? Som det e nu går det bara att testa om meny knapparna funkar för ladder går inte att köra och inte customs heller.

I så fall är det just vad betan är till för, är det inte då bättre att detta händer under själva betan än under själva releasen och förstör Bnet?

Bättre att dom får detta fixat nu och slippa det senare än att det hade hänt under release.

Det är en beta, skit ska testas, det är inte meningen att du ska ha en felfri beta när saker ska som sagt testas.
Skulle inte tro att du har ens försökt dig på att lägga in ett vettigt ord om betan ännu som kan ha hjälpt blizzard.

Chat funktioner och sånt är cake att lägga in sen, därför som dom testar alla alternativ för *sociala* umgängen också.

Medlem

patchen har förstört spelet i princip, inte kunnat lira sen den kom, och alla jävla facebooksaker samt att man måste ge ut emailen till folk man vill bli addad på flist e helt sjukt. Riktigt kass patch.

Medlem

ehm, nyheter om betapatcher? :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

patchen har förstört spelet i princip, inte kunnat lira sen den kom, och alla jävla facebooksaker samt att man måste ge ut emailen till folk man vill bli addad på flist e helt sjukt. Riktigt kass patch.

Att bara kunna lägga till vänner via email och facebook är det enda sättet just nu för att blizzard vill testa det systemet. Själv så tycker jag att det de gjorde med facebook fungerade riktigt bra, det syns t.ex. inte på något sätt att man har gjort det i facebook och det är alltid roligt om man upptäcker att någon annan har betan...

Medlem

Jo, det gick inte att spela igår.

Får se om det går bättre nu...

Medlem
Skrivet av fnosse:
Skrivet av Oneone:

patchen har förstört spelet i princip, inte kunnat lira sen den kom, och alla jävla facebooksaker samt att man måste ge ut emailen till folk man vill bli addad på flist e helt sjukt. Riktigt kass patch.

Att bara kunna lägga till vänner via email och facebook är det enda sättet just nu för att blizzard vill testa det systemet. Själv så tycker jag att det de gjorde med facebook fungerade riktigt bra, det syns t.ex. inte på något sätt att man har gjort det i facebook och det är alltid roligt om man upptäcker att någon annan har betan...

j amen problemet är att ge ut email till folk, och spammailen har redan börjat dimpa ner i folks brevlådor , det är ju ingen höjjdare

Medlem

Lämna aldrig ut ditt email till okända. Regel no.1

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sharpblade:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av BonD:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

Jajamensan, men knappt kunna spelat skiten. Bara kraschar och fryser sig. Han spela 4vs4 banan som var riktigt najs i typ 5 min sen droppade alla.

Dom har förstört spelet just nu. Går inte att spela.

Idiot det är en beta...

Det ändrar ju inte faktum att man inte kan spela spelet just nu Det kommer dock bli riktigt bra när det väl går att spela igen.

Nej det gör det inte men dem är inte skyldiga dig något , de gör det bästa dem kan , trust me. Dessutom är det beta och du går med på deras villkor varje gång du loggar in.

Typ, tagga ned lite?

Bara så mäckta trött på folk som spottar ur sig det första dem tänker.

Ungefär som "Idiot det är en beta..." menar du?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Lundell:

Det sämsta med detta är att man blir dropad ur varje game. Jag lyckades spela 5 placement matches när servrarna kom upp utan problem å så körde jag 2 custom games. senaste 2 matcherna så har jag blivit dropad och jag får ett error när jag ska joina custom maps och jag e tydligen inte den enda.

När folk säger "det är en beta, ta det lugnt" så tycker jag det e helt fel. Dom vill att vi ska testa spelet, då ska väll endå spelet fungera? Som det e nu går det bara att testa om meny knapparna funkar för ladder går inte att köra och inte customs heller.

Men herre gud spelet har varit ospelbart i ett dygn, medan det funkat näst intill felfritt de andra veckorna...

Som tidigare nämnt alltid underhållande, med den låga intelligensnivån.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Idiot det är en beta...

Skrivet av zauii89:

Bara så mäckta trött på folk som spottar ur sig det första dem tänker.

http://www.forumspile.com/Blank-Facepalm.gif

För övrigt så är jag inte särskilt imponerad av betan hittills. Nu med custom maps-stödet ska jag ge det en chans till. Annars så kommer jag faktiskt inte köpa Starcraft 2 de första åren.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lundell:

Det sämsta med detta är att man blir dropad ur varje game. Jag lyckades spela 5 placement matches när servrarna kom upp utan problem å så körde jag 2 custom games. senaste 2 matcherna så har jag blivit dropad och jag får ett error när jag ska joina custom maps och jag e tydligen inte den enda.

När folk säger "det är en beta, ta det lugnt" så tycker jag det e helt fel. Dom vill att vi ska testa spelet, då ska väll endå spelet fungera? Som det e nu går det bara att testa om meny knapparna funkar för ladder går inte att köra och inte customs heller.

Men herre gud spelet har varit ospelbart i ett dygn, medan det funkat näst intill felfritt de andra veckorna.. ge er?

Det är när det är problem under BETAN som man ska uppmärksamma problemen som mest!
Sedan huruvida FZ:s forum är bästa stället att rapportera kan vi ju spekulera i.
Våga vara kritiskt trots att du älskar allt Blizzard rör vid, snälla!
Särskilt när det inte är hotswapbeta så borde det inte vara problem, de har ju en intern grupp som får prova versionerna före de kommer till massan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Måste ju dock undra varför de inte har någon intern testing innan de släpper ut patchen, känns ju som om det vore en bra ide då patcher kan fucka upp allt, som nu.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lundell:

Det sämsta med detta är att man blir dropad ur varje game. Jag lyckades spela 5 placement matches när servrarna kom upp utan problem å så körde jag 2 custom games. senaste 2 matcherna så har jag blivit dropad och jag får ett error när jag ska joina custom maps och jag e tydligen inte den enda.

När folk säger "det är en beta, ta det lugnt" så tycker jag det e helt fel. Dom vill att vi ska testa spelet, då ska väll endå spelet fungera? Som det e nu går det bara att testa om meny knapparna funkar för ladder går inte att köra och inte customs heller.

Men herre gud spelet har varit ospelbart i ett dygn, medan det funkat näst intill felfritt de andra veckorna.. ge er?

Det är när det är problem under BETAN som man ska uppmärksamma problemen. Sedan huruvida FZ:s forum är bästa stället kan vi ju spekulera i.
Våga vara kritiskt trots att du älskar allt Blizzard rör vid!

Du vet, det roliga här är att jag inte äger ett enda blizzard spel och är sämst på StarCraft, borde jag hämta "Picard facepalm" bilden nu kanske..

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Lundell:

Det sämsta med detta är att man blir dropad ur varje game. Jag lyckades spela 5 placement matches när servrarna kom upp utan problem å så körde jag 2 custom games. senaste 2 matcherna så har jag blivit dropad och jag får ett error när jag ska joina custom maps och jag e tydligen inte den enda.

När folk säger "det är en beta, ta det lugnt" så tycker jag det e helt fel. Dom vill att vi ska testa spelet, då ska väll endå spelet fungera? Som det e nu går det bara att testa om meny knapparna funkar för ladder går inte att köra och inte customs heller.

Men herre gud spelet har varit ospelbart i ett dygn, medan det funkat näst intill felfritt de andra veckorna.. ge er?

Det är när det är problem under BETAN som man ska uppmärksamma problemen. Sedan huruvida FZ:s forum är bästa stället kan vi ju spekulera i.
Våga vara kritiskt trots att du älskar allt Blizzard rör vid!

Du vet, det roliga här är att jag inte äger ett enda blizzard spel och är sämst på StarCraft, borde jag hämta "Picard facepalm" bilden nu kanske..

Spela ingen roll. Att det första du börjar göra i tråden är att dra till med påhopp och kalla någon idiot. Personligen tycker jag du gick över gränsen. Du kan väl hålla dig sansad, eller tycker du "idiot" är ett ord man kan slänga ur sig hur man vill?

Medlem
Skrivet av Segas:

Stör mig en hel del att Blizzard fokuserat på något så värdelöst som att integrera Facebooktjänster i Starcraft. Bara mer kod som kan ställa till det...och är det nu så jävla viktigt att dina 300 låtsaskompisar på Facebook ska se att du spelar....gör en notis om det själv.

Det är väl ditt val? Sen ska du nog inte klaga innan du vet hur bra det fungerar. Facebook används på fel sätt av många, om du är intresserad av att hitta Starcraft spelare så är väl facebook en guldgruva fylld med dem?

Själv har jag inga problem med facebook integrerat i upplevelsen, folk har bara svårt att anpassa sig. Dessutom kommer du få se hutlöst med patcher till spelet efter att det släppts. Om det finns problem med facebook koden så kommer de självklart fixa det.

Anyhoo... Ser fram emot spelsläppet och det är kul att de uppdaterar spelet när det är så kort tid kvar. *vilar*


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Segas:

Stör mig en hel del att Blizzard fokuserat på något så värdelöst som att integrera Facebooktjänster i Starcraft. Bara mer kod som kan ställa till det...och är det nu så jävla viktigt att dina 300 låtsaskompisar på Facebook ska se att du spelar....gör en notis om det själv.

Tror inte riktigt du förstått syftet med funktionen Sen kommer det inte upp "Spelar just nu Twilight fortress 2vs2 som zerg | Starcraft 2." på facebook, det är bara för att underlätta sökandet efter bnet uppkopplade vänner
Ergo : Ingenting att klaga över.

Jo, det är visst något att klaga över. Det tillför ingenting, absolut noll. De prioriterar Facebook över chattkanaler, hur är det 'ingenting att klaga över'?

Det tillför ju absolut något. Använder själv inte Facebook, men klart det är smidigt att kunna lägga till kontakter genom Facebook in i spelet.

Knappast så det tog 2 månader för hela utvecklingsteamet att skapa tjänsten heller. En enkel liten grej som knappast försämrar kvaliteten på spelet. Förstår verkligen inte varför du blir så upprörd?

Sedan är jag inte helt med på vad du menar med "prioriterar Facebook över chattkanaler". Vilka chattkanaler, och vad menar du att de skulle gjort istället?

Personligen tycker jag såklart det är tråkigt att det inte går spela betan efter patchen, men som många säger är det ju perfekt att detta sker nu, på betastadiet, och inte när det släpps. Spelet är ju guld i multiplayer, så ska bli mycket trevligt att köra hela spelet den 27:e juli

Inaktiv
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av trasen:
Skrivet av Segas:

Stör mig en hel del att Blizzard fokuserat på något så värdelöst som att integrera Facebooktjänster i Starcraft. Bara mer kod som kan ställa till det...och är det nu så jävla viktigt att dina 300 låtsaskompisar på Facebook ska se att du spelar....gör en notis om det själv.

Tror inte riktigt du förstått syftet med funktionen Sen kommer det inte upp "Spelar just nu Twilight fortress 2vs2 som zerg | Starcraft 2." på facebook, det är bara för att underlätta sökandet efter bnet uppkopplade vänner
Ergo : Ingenting att klaga över.

Jo, det är visst något att klaga över. Det tillför ingenting, absolut noll. De prioriterar Facebook över chattkanaler, hur är det 'ingenting att klaga över'?

Det tillför ju absolut något. Använder själv inte Facebook, men klart det är smidigt att kunna lägga till kontakter genom Facebook in i spelet.

Knappast så det tog 2 månader för hela utvecklingsteamet att skapa tjänsten heller. En enkel liten grej som knappast försämrar kvaliteten på spelet. Förstår verkligen inte varför du blir så upprörd?

Sedan är jag inte helt med på vad du menar med "prioriterar Facebook över chattkanaler". Vilka chattkanaler, och vad menar du att de skulle gjort istället?)

Precis, du ställer tom frågan 'vilka chattkanaler'. Det är ABSURT! Det finns inget sätt förutom PMs att prata med folk. Hur är det bra?

Spelat WC3 eller vilket annat strategispel som helst? Det finns chattrum där man kan prata med varandra.

Som det är nu så KAN man inte anordna turneringar på ett smidigt sätt. Ja, man kan adda folket på sin friends list men hur realistiskt är det om man ska göra något större än 16 spelare?

Det är ännu värre när friends list har buggat sönder i tidigare patcher (vet inte hur det är i denna eftersom denna är HELT trasig). Folk har inte sett varandra som online utan offline och det har lett till en hel del problem.

Vad är det som Facebook tillför mer än att du helt plötsligt kan se vilka av alla dina låtsasvänner som spelar SC2?

Ge oss riktiga chattkanaler så kan man alltid hitta någon att spela med ändå. Facebook kunde lagts till men inte prioriterats över chattkanaler som kanske aldrig kommer.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar