Inget fps-lås på Wolfenstein II:s pc-grafik

Robot
Inget fps-lås på Wolfenstein II:s pc-grafik

"Alla Id-spel har ett väldigt starkt pc-dna i sig."

#fps, #machine-games, #wolfenstein-ii


Medlem

Bådar också gott att wolfenstein 2 dumpar id tech 5 och kör id tech 6 istället. För vulkan är ju alltid trevligt

Ser sjukt mycket fram mot att röja.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

Vsync off = nyhet? okeej!

Medlem

Oroade jag mig faktiskt inte det minsta för. Doom flöt som en dröm på min PC och såg helt fantastiskt ut, och det är ingen monstermaskin.

Medlem

Det är ju direkt tragiskt att detta ens skall behöva nämnas vilket vi kan tacka konsolskräpet för.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Vsync off = nyhet? okeej!

Det handlar inte om det. Många spel idag kommer med en frame limiter aktiverad (som inte är samma sak som VSync). I värsta fall kanske du får ut 30FPS p.g.a. detta, om de ställt frame limitern så lågt.

Medlem

Då kan man fråga sig varför detta inte var relevant i förra spelet. För det gällde väl alla spel eller? Intressant att de nämner det där med censur också när Wolfenstein är och blir censurerat i Tyskland.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Vilka spel är det som haft fps-lock? Tänker bara på japanska skitportar.

Redaktör
Skrivet av Lard von Bacon:

Då kan man fråga sig varför detta inte var relevant i förra spelet. För det gällde väl alla spel eller? Intressant att de nämner det där med censur också när Wolfenstein är och blir censurerat i Tyskland.

Man menar nog att man inte idkar självcensur. Men nationella lagar har Machine Games svårt att rå på.


signatur
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Då kan man fråga sig varför detta inte var relevant i förra spelet. För det gällde väl alla spel eller? Intressant att de nämner det där med censur också när Wolfenstein är och blir censurerat i Tyskland.

Tyskland har väldigt hårda censurlagar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Man menar nog att man inte idkar självcensur. Men nationella lagar har Machine Games svårt att rå på.

Det är ju självcensur om man anpassar sitt spel för att det ska accepteras i ett visst land. De hade inte fått sälja det där om det inte censurerades och är givetvis ett ekonomiskt beslut. Det är bara lite ironiskt att nämna det och sedan göra precis så.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv

Okej men varför hade då Wolfenstein låst fps?

Redaktör
Skrivet av Lard von Bacon:

Det är ju självcensur om man anpassar sitt spel för att det ska accepteras i ett visst land. De hade inte fått sälja det där om det inte censurerades och är givetvis ett ekonomiskt beslut. Det är bara lite ironiskt att nämna det och sedan göra precis så.

Han säger det nog mer generellt, för de flesta länder (som inte har Tysklands hårda regler). Man kan kalla det självcensur att anpassa spelet efter ett specifikt lands lagar, men jag tycker nog ordet censur passar bättre eftersom det är Tyskland som sätter reglerna.


signatur
Medlem
Skrivet av azynkron:

Det är ju direkt tragiskt att detta ens skall behöva nämnas vilket vi kan tacka konsolskräpet för.

Och där kom den ja...


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Vilka spel är det som haft fps-lock? Tänker bara på japanska skitportar.

Wolfenstein The New Order och The Old Blood hade fps lock. Låste man upp det manuellt så ökade alla animationer och spelets hastighet 10x. Rätt så horribelt. Men läste att de berodde på begränsningar runt den gamla spelmotorn.

OT: Bra att veta att spelet har en upplåst framerate vilket borde vara standard och inte en feature. Hoppas att spelet stödjer 21:9 och multimonitor direkt ur lådan med en redig FOV slider på det hela.

Gen
Medlem
Skrivet av Freffo:

Wolfenstein The New Order och The Old Blood hade fps lock. Låste man upp det manuellt så ökade alla animationer och spelets hastighet 10x. Rätt så horribelt. Men läste att de berodde på begränsningar runt den gamla spelmotorn.

OT: Bra att veta att spelet har en upplåst framerate vilket borde vara standard och inte en feature. Hoppas att spelet stödjer 21:9 och multimonitor direkt ur lådan med en redig FOV slider på det hela.

Precis. Carmaks vision var att spelet skulle flyta i 1080p/60fps hos alla men mer FPS än så var det inte talan om.

OT: Jag skulle bli ytterst förvånad om det inte gjorde det med tanke på inställningsmöjligheterna i Doom.

Avstängd
Skrivet av Araxes:

Vsync off = nyhet? okeej!

V-Sync är ju låsning för din bildskärms uppdateringsfrekvens.

FPS-locked är helt annat.

Medlem

Varför gör man nyheter om detta? Upplåst framerate är inget nytt inom pc världen? Sett destiny promotea samma sak...

Medlem

Mycket gnäll på goda nyheter, varför är jag förvånad?

Förövrigt kommer FZ Recensionen på release eller vet ni om ni kommer få vänta på nyckel tills efter release?

Kan knappt bärga mig själv, är så sugen på renodlat action-röj och denna nyhet gör mig bara gladare!


signatur

Nämen!

Medlem

@Struggle: all aboard the hype rocket! =D

Medlem

@Sapiens: Det där är en så otroligt vacker GIF


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Sebastian V:

V-Sync är ju låsning för din bildskärms uppdateringsfrekvens.

FPS-locked är helt annat.

Historiskt sett är det inte det, nä.

Avstängd
Skrivet av fzusr:

Det handlar inte om det. Många spel idag kommer med en frame limiter aktiverad (som inte är samma sak som VSync). I värsta fall kanske du får ut 30FPS p.g.a. detta, om de ställt frame limitern så lågt.

Nja, det är snarare väldigt få spel som kommer med det.

1
Skriv svar