Star Wars: Battlefront II:s ingame-valuta har fått ett pris

Medlem

Nästan lika illa som Star Citizen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem

Synd med ett annars bra spel som tyvärr förstörs av denna lootbox-idioti och trasigt progression-system.

Rösta med plånboken.

Medlem
Skrivet av zauii89:

@jamorro: eh jo, bf1 var hästlängder bättre än bf4 som var ett redigt skitspel jämfört med bf3, allt från buggar till ban-design och klutter. Dagens bf4 är långt från samma skit det var vid lansering dock.

bf1 höll mig intresserad i cirka 25 minuter.

Medlem

Tycker jag hör mest gnäll. Man blir seriöst bra genom att spendera tid med något. Sånt vet man bäst själv. Vill man bli bra så finns inga hinder. Någon snubblar före dig o vinner MVP genom att spendera pengar, vem bryr sig? Vem ser nöten som spenderar sig till sin framgång? Ingen av värde.
Riktiga tävlingsmänniskor ser värdet i sin egen prestation, inte sliter sig i håret och skriker sig hesa av andras medalj-vinster.
Pay-to-win kan vara uselt genom allt för stora fördelar. Men att vissa har kan skaffa sig fördelar över andra, så är livet ändå i allmänhet. Riktig talang kan visa sig ändå.

Medlem

@Wilfer88: folk är nog ganska trötta på ett progressionsystem som är låst bakom rng-boxar. 360timmars grind för att få tillgång till 12 vapen eller vad det nu var "angry joe" räknade sig fram till.. det känns en aning efterblivet.

Medlem

Alltså det första spelet var ju inte ens bra. Svårt att se att dom lyckats med detta.

Medlem

Själv är jag trött på progressionssystem I FPS spel överhuvudtaget. Saknar spelen där allt var fritt tillgängligt från första början och handlade enbart om dina och ditt lags färdigheter, typ BF1942.
Det var så mycket lättare och roligare att sätta sig in i dom och bara köra och ha kul utan att oroa sig över att låsa upp saker.

Medlem

Vill ju spela spelet men man känner sig ju rätt skitig om man köper detta.

Medlem

Bojkott


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

@Molotov: Hade nog också bojkottat om det faktiskt var en effektiv kampmetod.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem

Konstigt att EA kör med denna extrema form av mikrotransaktioner, har de inte lärt sig av lång mer populär och mer återhållsamma spel som Overwatch?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hade faktiskt tänkt köpa det vid release men detta har på riktigt fått mig att ändra mitt beslut. Jag måste vara en idiot om jag sponsrar en utvecklare/utigvare som är girig i sådan utsträckning att det faktiskt förstör deras spel. Finns GOTT om andra spel att lägga sin tid på.

Kan de inte bara lösa det genom att låta folk som köper loot boxes med hjälp av Crystals spela på egna servrar och de som inte köpt något förutom med in game currency som de själva tjänat ihop genom att spela, de får spela på andra servrar?

Medlem

Betala fullpris för en AAA titel och sedan ha mikrotransaktioner i det? Det är en mörk och sjuk tid vi lever i. Blir självklart inget köp för min del.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Kan de inte bara lösa det genom att låta folk som köper loot boxes med hjälp av Crystals spela på egna servrar och de som inte köpt något förutom med in game currency som de själva tjänat ihop genom att spela, de får spela på andra servrar?

Segregering av spelarbasen slutar aldrig väl.

Medlem

helt klart p2w, bojkott


signatur

Meep!

Medlem

Agreed. Bojkott

@Alexraptor:

Kan va så, men det finns ju ofta "hardcore" servrar i en del fps spel där inställningarna är annorlunda, på så sätt får folk välja själva va de vill spela på för server.

@Alexraptor:

Håller med, att ha detta upgrade och reward system kan man tycka är ett sätt att bara få folk att spela mer för att låsa upp dessa prylar, men om ett spel är bra utvecklat (välbalanserat osv) och inger spelglädje så kommer folk att spela sjukt mycket ändå, åven om det inte finns något att låsa upp.

Medlem

@ebackman2: tror det var 3600h

Medlem

BF1 och förra battle front var skit, så blir absolut inget köp här.

Medlem

Riktigt sjukt. Ledsnade efter 2 rundor. Nice med dessa demon, förlåt, betor, så man kan undvika skräp som detta!

Medlem

@ebackman2: precis det blir så bakvänt om de gör en stor grind så man nästan ska bli tvingad till o köpa, hade det inte funnits så kanske grinden hade vart 100 timmar istället för 350 timmar så att man ska fundera på att öppna plånboken.. nej endast kosmetika tycker jag är okej.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cybersoul:

@ebackman2: tror det var 3600h

3600h. Tretusensexhundra timmar. Far åt helvete, DICE.


signatur

Jump in.

Medlem

O dääär försvann denna titeln från min lista.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

struntade i battlefront 1 och kommer strunta i detta skitspel. Dice/EA gör detta bara för att lura er star wars fanboys på lättförtjänta pengar inför Star Wars film hypen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Snälla, om ni är emot detta, köp inte spelet. Det fungerar inte att säga det här suger och sedan betala för spelet, din röst räknas som tyst medgivande.

Medlem

@Remus: Men du var taggad på Shadow of War?

Dice/EA har nu sagt att de bästa vapnen och star Cards kommer fås genom att levla upp och inte genom crates. Man måste också vara i en viss lvl för att uppgradera korten man får.

Medlem

@Thane: Klart dom säger. Dom har väl märkt att the mighty shitstorm of internet is blowing in the air. Frågan är väl snarare om dom "nerfar" lådorna temporärt eller permanent.

Om man köper en enda låda så kan man lika gärna köpa en burk vaselin samtidigt.

Medlem

Svar på kritiken från Dice:

https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/n...

Blir fortfarande inget köp från min sida förns jag sett hur detta fungerar i praktiken känner jag.
Jag blir dessutom väldigt orolig för hur detta kommer påverka nästa Battlefield spel som verkar komma under 2018.

123
Skriv svar