Xboxchefen: Crossplay mellan Xbox One och PS4 kanske aldrig blir av

Robot
Xboxchefen: Crossplay mellan Xbox One och PS4 kanske aldrig blir av

Phil Spencer är pessimistisk, men väljer också att hylla stödet från Nintendo.

#crossplay, #phil-spencer, #playstation-4, #xbox-one


Medlem

Sägs om crossplay mellan Xbox och Playstation i PUBG? Eller just det, MS håller det gisslan med exklusivitetsdeals. Sten i glashus och allt det där.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sägs om crossplay mellan Xbox och Playstation i PUBG? Eller just det, MS håller det gisslan med exklusivitetsdeals. Sten i glashus och allt det där.

Exklusivitetsdeals håller alla konsoltillverkare på med, men just nu är det bara Sony som inte tillåter crossplay.

Medlem

Hade låtit annorlunda om siffrorna såg annorlunda ut, har aldrig kunnat crossplaya på tidigare konsoler men just nu verkar det vara väldigt viktigt...för microsoft. Ser det som ytterligare ett steg för att smöra efter snedstegen vid lanseringen av xbox one, tycker de skulle satsa mer på exklusiva spel än features, även om jag gärna både äter och behåller kakan i en perfekt värld 😉

Medlem

Finns ingen anledning för sony att vara draghjälp åt ms.
Sony är nöjda med sin spelarbas fyller mp-liren på ps4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: säkert så det är men värdelöst för deras kunder.

Medlem

Varför ska den ledande plattformen ha crossplay?
Väljer man xbox före ps4 får man väl skylla sig själv om servrarna är tomma.

Medlem

Kan garantera att en deal om crossplay för Minecraft innebär att MS kräver att Sony drar ner byxorna på något sätt, att ta upp förhandlingarna i media på det här sättet handlar bara om att pressa Sony genom att försöka vända kunderna emot dem.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Varför ska den ledande plattformen ha crossplay?
Väljer man xbox före ps4 får man väl skylla sig själv om servrarna är tomma.

Jo för servrarna på Xbox sidan blir säkert tomma när de kan spela med folk på både PC och Switch. Tråkigt för playstation spelarna som blir låsta till folk på samma plattform. Jag förstår varför sony beter sig som de gör men för oss som spelar på konsolerna är det ju som jag sa tidigare värdelöst.

Medlem

Fattar inte varför SONY trögar sig och skapar badwill. Har tröttnat på att betala extra för att spela online på konsol när det redan är gratis och bättre på PC

Medlem

@Ahris: Samma sak för rocket league då eller? Dumma Microsoft!

Nä, gällande crossplay så är det faktiskt bara Sony som är bad guy.

Medlem

Nä PS4 är min sista Sony konsol, nästan så an överväger och sälja den för att köpa en Xbox istället. Dem har ju gång på gång visat att dem inte bryr sig eller lyssnar på sina spelare, var ju samma historia med moddar till Bethesda spelen. Sony håller ständigt tillbaka sina spelare från funktioner som skjuter spelupplevelser framåt.

Likadant en sak som att betala extra för att spela online? Först betala en konsol för flera tusen, sen ett spel för 600 ytterligare bara för att sen behöva betala ytterligare för att kunna utnyttja detta fullt ut?

Detta säger jag som varit en Sony fanboy tills nu ändå från den allra första PSX som fortfarande ligger här hemma i garderoben.

Medlem

TråkSony!!
Har hoppat mellan Playstation och Xbox på alla generationer och varit mest Sony fanboy. Men senast "ragequittade" min PS4 och köpte en Xbox One, efter värdelös support från Sony då den strulade hårdvarumässigt.

Medlem

Sony är likadan kompis som MS var under förra generationen.
Detta är bara ett PR spektakel från MS sida för att sprida lite negativitet mot deras största konkurrent.
Eller så kanske de är även är ett desperat försök till att fylla serverna/matcherna på mindre populära spel.

Medlem

@blackidus: Så du vill sälja din konsol bara för att det inte kommer moddar till Bethesda? Du betalar minst lika mycket för att spela online till Xbox också.

Medlem

Skälet till att jag skulle vilja se crossplay är för att jag har kompisar som föredrar en konsol tex ps4 för kontrollens skull/design och exklusiva titlar. Samma sak tänkte jag för min xbox one. Jag föredrar xbox kontrollen sitter mycket bättre i mina händer. Då är det lite tråkigt att man inte skall kunna spela vissa MP spel online pga detta. Båda företagen hade kanske tjänat på crossplay om jag skall vara ärlig dessutom spelutvecklarna själva.

Medlem

Som jag skrev i en annan tråd:

Vete F om argumenten emot crossplay stämmer. Dom kan ju tillsammans sätta upp regler för vad som skall ske, var nu de är rädda för att tappa kontrollen någonstans. Angående chatten så måste det väl finnas sätt att kontrollera ålder, typ på kontobasis. Sedan är det till syvende och sist alltid föräldrarna som har ansvaret. Sätter dom sitt barn framför en 18+ titel så är det deras ansvar om de ser svordomar i chatten, inte utvecklarnas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar