Utmana SweClockers i konsolquiz!

Robot
Utmana SweClockers i konsolquiz!

SweClockers-redaktionen är sjukt nöjda med sitt quiz - visa var skåpet ska stå!

#hårdvara, #konsoler, #quiz


Medlem

"4/10 Korrekta svar!
Lite kan du ändå om spelkonsoler, men kanske dunkar hjärtat lite hårdare för andra plattformar?"
Det kan ni ge er på

Och jag hade fler rätt på SweC-quizzen

MEG
Medlem

5/10 Korrekta svar!
Lite kan du ändå om spelkonsoler, men kanske dunkar hjärtat lite hårdare för andra plattformar?
Sant


signatur

Death is only the beginning

Medlem

ACE, damn peasants. 10/10


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Missade på Phantom frågan och fick gissa på det enda namnet jag hade hört förut på Ouya. 9/10

7/10 utan läsa frågorna

Medlem

"8/10 Korrekta svar!
Ser man på, här har vi något av en hårdvaruexpert. Bra jobbat!"

Medlem

3/10 Hade troligen flyt att få tre rätt. Får göra min hemläxa till nästa gång.


signatur

Banksy

Medlem

9/10 det var lite klantigt av mig. Fantastiskt välformulerad quis! Eloge till redaktionen 😊

Medlem

7/10 inte så illa av en inbiten PC-spelare.

Medlem

Som läsare av båda sidorna är detta ett mycket klurigt test av lojalitet, iochmed att man gjorde swec testet förra veckan så blir ju frågan om man ska förstöra och med vilje svara fel eller använda facit för att få alla rätt. Jag gick på det senare för att testa om jag kom ihåg allt, måste tyvärr säga att jag misslyckades då jag bara fick 9/10.

Förlåt sweclockers, hoppas riset hjälper att trösta er.

Medlem

Haha 4/10, sämsta quizresultatet någonsin för mig

Skrivet av schmuttah:

Haha 4/10, sämsta quizresultatet någonsin för mig

Fick 1/10, bättre har man gjort innan iaf

Medlem

Detta quiz var väldigt enkelt tycker jag, inte särskilt många svåra frågor alls.

Jag fick 8/10.

Frågorna om Gamecube och Phantom var väl lite kluriga. Men de andra var rätt enkla om man hängt med och spelat mycket tv-spel ett tag. Inga särskilt obskyra konsoler heller. Jaguaren möjligtvis. Och Phantom förstås.

Men det finns ju en del andra lite ovanliga som Famicom Disk System, Amiga CD 32, 3DO, Philips CD-I, Atari Lynx, Sega Nomad (nåja) med flera. Och många andra ännu mer obskyra antagligen som jag inte ens tänker på just nu.

En svår fråga hade väl till exempel varit vad grafikchippet eller processorn i en viss konsol heter. Typ Emotion Engine. (väldigt hypad, konsolen i fråga skulle kunna förmedla känslor med detta väl marknadsförda superchip. Processorn låg väl på runt 300 Megahertz tror jag? Knappt. Och 32 MB Ram? )

Medlem

Wohoo, 7/10. Inte illa med tanke på att den enda konsoll jag ägt var en NES.

Medlem
Medlem

8 av 10 inte illa pinkat 😀

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av creepy:

Som läsare av båda sidorna är detta ett mycket klurigt test av lojalitet, iochmed att man gjorde swec testet förra veckan så blir ju frågan om man ska förstöra och med vilje svara fel eller använda facit för att få alla rätt. Jag gick på det senare för att testa om jag kom ihåg allt, måste tyvärr säga att jag misslyckades då jag bara fick 9/10.

Förlåt sweclockers, hoppas riset hjälper att trösta er.

Rätt inställning!


signatur
Medlem

8/10 är jag nöjd med

Medlem

Windows CE och inte ME på Sega Dreamcast naturligtvis!! Får skylla på rödvinet som gjorde att jag "halkade" med fingret.

Får väl annars vara nöjd med 9/10.

Medlem

6/10 Korrekta svar! ja jag hade nog kunna gjort bättre på minst 1 fråga av dom jag missa, Men men mitt hjärta tillhör annan platforrm

Medlem

@creepy:

Haha, samma här och fick också 9/10 nu.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

9/10 gjort mitt iaf


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Får inte quizen att funka, samma sak förra veckan och mig veterligen har jag inte lagt in en massa scriptblockerare, antiplay autoplay funktioner för irriterande html5 och stängde dessutom av min adblocker. Halp please!

Medlem

1/10. Haha, sämsta quizresultatet hittills! Jag kunde första och resten var rena gissningar, men inte en enda av dem gick hem. Vad är oddsen?

Medlem

Haha vadå nörd quiz? Vad är det för människa som ens bryr sig om dessa frågor? ett par kunde jag iaf 5/10

Medlem

Gick bet på Phantom-frågan. Resten kunde jag.

Medlem

4/10

Det skulle vart 1/10 om jag inte gissat rätt på 3. Även om man är veteran i spelvärlden så fastnar inte all information


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar