Destiny 2 – här har du systemkraven

Robot
Destiny 2 – här har du systemkraven

Din dator lär överleva. Din plånbok också.

#bungie, #destiny-2, #systemkrav


Moderator | Testpilot

Flöt på riktigt bra i betan så förväntar mig att det ska funka lika bra vid release. Riktigt taggad på att få köra igång.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Haha, dessa specs alltså. En i5-2400 är rekommenderad tillsammans med en 50-100% starkare CPU som Ryzen 1600X.
Total brist på verklighetsförankring i de specsen.

Medlem

@anon_319742: pekar mer på att det är singeltrådad prestanda som gäller

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Haha, dessa specs alltså. En i5-2400 är rekommenderad tillsammans med en 50-100% starkare CPU som Ryzen 1600X.
Total brist på verklighetsförankring i de specsen.

Beror väl ändå på hur de optimerar spelet också? Om Intel ger de pengar så prioriterar de ju optimering på Intel processorer och därmed kan försöka optimera det på svagare processorer samtidigt som de prioriterar de starkare och vanligare processorerna hos AMD. Rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem

Körde betan och insåg att min "gamla" burk fixade spelet utan problem.
Intel Core i5-3470 3.2ghz, samt Ati 7950(3gb). Kikat flera ggr på uppgradering, men insåg snabbt att det inte var värt pengarna i nuläget.
Samtidigt bör man fundera på vilken väg dom flesta utvecklare idag går. Om man kikar på E-sporten så har vi lir som knappast utmanar din dator, utan mer mängden av spelare som kan köra ditt lir utan att uppgradera.
Vi har t ex, LoL, CS:GO och Overwatch som struntar i vad din dator klarar utan mer hur duktig Du är. Me like.

Medlem

Småpotatis


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Hyyype!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av BlueDevil:

@veckans: pekar mer på att det är singeltrådad prestanda som gäller

Även där är Ryzen 1600x mycket bättre.

http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i5-2400-vs-AM...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är de rekommenderade kraven vad som krävs för absolut max inställningar?

Tråkigt att de inte vågat fläska på mer, i såna fall


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Är de rekommenderade kraven vad som krävs för absolut max inställningar?

Tråkigt att de inte vågat fläska på mer, i såna fall

Har rekommenderade systemkrav någonsin räckt till närheten av max?

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Haha, dessa specs alltså. En i5-2400 är rekommenderad tillsammans med en 50-100% starkare CPU som Ryzen 1600X.
Total brist på verklighetsförankring i de specsen.

De jämställer ju även 2400 med 7400, även det stor skillnad. Mellan 7400 och 1600x skiljer det runt 10% upp till fyra trådar.

Medlem

Ni som lirat betan, är det kul ?
Vad finns att göra ?
Bara grinda bättre gear ?

Medlem

Spelet var jävligt snyggt även om det inte är den flashigaste grafikmotorn. Betan var riktigt bra optimerad.

Medlem

@marcus8958: Absolut, men inte på dem nivåerna.

Inaktiv
Skrivet av BlueDevil:

@veckans: pekar mer på att det är singeltrådad prestanda som gäller

Även på ren singeltrådad prestanda så är ju Ryzen 1600X ordentligt mycket starkare än en i5-2400. Runt 45% skillnad enligt CPU-Z Här är en benchmark på Ryzen 1600X mot den starkare 2500k, det är verkligen enorm skillnad i styrka mellan de CPUerna:

Medlem

Ångrar köpet dessvärre, dom gjorde samma miss som i första...men men invänta mera content så kan skiten bli något eventuellt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Ni som lirat betan, är det kul ?
Vad finns att göra ?
Bara grinda bättre gear ?

Jag och en polare hade hyfsat kul. Både PvE och PvP. (av det lilla man fick testa i betan)

Men av det jag läst så kommer det förmodligen inte bli ett köp då det inte finns mycket att göra i end-game tyvärr. Många har redan tröttnat.

Men har man inget annat tidsfördriv så är det säkerligen trevligt för stunden.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag och en polare hade hyfsat kul. Både PvE och PvP. (av det lilla man fick testa i betan)

Men av det jag läst så kommer det förmodligen inte bli ett köp då det inte finns mycket att göra i end-game tyvärr. Många har redan tröttnat.

Men har man inget annat tidsfördriv så är det säkerligen trevligt för stunden.

Tack för svaret, då blir det till att avvakta tills de har släppt mer content.

Medlem
Skrivet av miffot:

Ångrar köpet dessvärre, dom gjorde samma miss som i första...men men invänta mera content så kan skiten bli något eventuellt.

Va inte storyn bra?

Medlem

@Gaara: content saknas dessvärre, och mycket av det


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av rosski:

Har rekommenderade systemkrav någonsin räckt till närheten av max?

Ja, om det var överst på skalan. Men jag antar att det är ett nej, tråkigt!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Gaara: Storyin var helt okej, inge speciellt till ett väldigt tomt spel på innehåll, inget end game.


signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar