Finska försvaret erkänner e-sportare som atleter

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

@Newklear: ah ok. Men du rättade till det iallafall. Argumentera = kalla folk för troll, right. Vad är det som är så bra med att Finland säger "fett bra jobbat med esport, här, kör"? Jag förstår inte vad som är bra med det?

Du argumenterar inte, du trollar bara som sagt. Du har inte gett något argument.

Nej, du är inte så påläst helt enkelt. Det underlättar enormt inom visumfrågor osv till exempel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: jepp förstod det av andra kommentarer. Låter ju bra.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

@Banjo: Fast det där är ju subjektivt, jag och de flesta andra i Sverige tycker ju att monarki går utmärkt att kombinera med en modern, välmående demokrati som är bland de rikaste i världen.

Givetvis handlar det om subjektivitet, så självklart att jag uttrycker egna åsikter att jag inte påpekade det. Och själv anser jag att monarki är förlegat och en kvarleva från en svunnen tid när makt ärvdes istället för att folket fick välja representanter. Även om kungen inte har någon makt i praktiken så ogillar jag det förlegade statsskicket.

Sen menar vissa att kungen och kungahuset gör mycket bra för Sverige, och där hamnar man i en annan typ av diskussion, kring effekterna av statsskicket. Men de som är för avskaffande brukar snarare argumentera utifrån en mer principiell synvinkel.

Dock, om man ska gå in på det ämnet om huruvida kungen och hans familj gör så mycket nytta för Sverige, så kan man ju ändå fråga sig om inte andra marknadsföringsknep är mer effektiva, om man mäter på effekten krona för krona.

Medlem

@Banjo: Jag är egentligen inte så intresserad av att mäta såna värden, eftersom 2000 år av monarki är så värdefullt i sig självt, men jag kan ju säga det att jag var i Helsingfors samtidigt som prins Carl Philip gifte sig, och det bröllopet var på löpsedlarna på ALLA tidningar. Det är svårt att föreställa sig vad en sån reklamkampanj skulle kosta i kronor.

12
Skriv svar