Humble Bundle har blivit uppköpta av IGN

Robot
Humble Bundle har blivit uppköpta av IGN

Ska leda till mer pengar för välgörenhet.

#humble-bundle, #ign


Medlem

välgörenhet är bra business alltså

Medlem

Ja, företag har ju aldrig sagt tidigare att de inte ska ändra på något vid liknande uppköp, se hur länge det håller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

IGN...USCH!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

aaaaand they lost my money

Inaktiv

Usch och fy och blä och spy och slecht. Kan inte stava Ignant utan IGN.

Medlem

Som någon skrev på Neogaf, en sida som recenserar spel och nu även äger en sida som säljer dem, det är inte något som direkt stärker ett förtroende för IGN som spelsite. Får se om det blir några fler köp efter det här, beror på hur mycket sidan kommer förändras (om de slutar ha med spel som saknar DRM och istället helt fokuserar på Steam).

Något jag saknar på HumbleBundle är koder för GoG (har skett någon enstaka gång tidigare) skulle köpet innebära fler GoG koder, så skulle det vara en positiv förändring och det skulle i sin tur leda till ett ökat förtroende för IGN som ägare.

Så det handlar mycket om vad som kommer ske med HB den närmaste tiden om jag ska fortsätta köpa produkter från sidan.

Medlem

IGN recenserar spel.

Humble bundle säljer spel.

Det kan ju leda till en situation där IGN ger högre betyg åt spel (eller uppmärksamhet) som råkar vara billiga på Humble Bundle. Jag säger inte att det blir så, men den misstanken ens finns gör ju att upplägget blir problematiskt.

Medlem

alltså när man köper bundle så får man välja vem som ska ha pengarna. Bara inte ge Humble bundle någon "tip" om man vill undvika ge IGN några pengar. Deras store handlar jag sällan i


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

"Mer pengar för välgörenhet". *facepalm*

Tror man på det citatet måste man nog sakna ett par kontakter mellan synapserna.

Ett multinationellt företag som tar betalt för att ge bättre recensioner kommer knappast att GE pengar till någon.

Räkna med höjda priser för "betala x för att också få ..".

Another one bites the dust.

Medlem
Skrivet av Banjo:

IGN recenserar spel.

Humble bundle säljer spel.

Det kan ju leda till en situation där IGN ger högre betyg åt spel (eller uppmärksamhet) som råkar vara billiga på Humble Bundle. Jag säger inte att det blir så, men den misstanken ens finns gör ju att upplägget blir problematiskt.

Den där utvecklingen är nästan lika säker som att du får höra "amen" i kyrkan. Priserna kommer garanterat att gå upp också.

Medlem
Skrivet av joary639:

alltså när man köper bundle så får man välja vem som ska ha pengarna. Bara inte ge Humble bundle någon "tip" om man vill undvika ge IGN några pengar. Deras store handlar jag sällan i

Jag brukar gå in och ändra varje gång och ge utvecklarna typ 5-10 procent, Humble får på sin höjd några cent. Resten får välgörenheten.

Men grundinställningen för mätarna är väl oftast att Humble får massor. Och i Humble Monthly-prenumerationen får välgörenheten en rätt liten andel.

Medlem
Skrivet av henkka:

"Mer pengar för välgörenhet". *facepalm*

Tror man på det citatet måste man nog sakna ett par kontakter mellan synapserna.

Ett multinationellt företag som tar betalt för att ge bättre recensioner kommer knappast att GE pengar till någon.

Räkna med höjda priser för "betala x för att också få ..".

Another one bites the dust.

I början för typ 7 år sen eller nåt betalade man ju hur mycket man ville men numera behöver man ofta betala 5-10 dollar för att få de mer eftersträvansvärda spelen. Så nog har priserna höjts, och den utvecklingen lär väl fortsätta.

Medlem

Haha! Fan va sjukt egentligen! Lite som om läkare utan gränser skulle bli uppköpta av ett läkemedelsföretag. Fick mig att tänka på den här videon:

Medlem

Nja, Läkare utan gränser är väl en ej vinstdrivande organisation (en NGO?) som försöker hjälpa folk och bygger mycket på volontärarbete, medan Humble Bundle är ett vinstdrivande företag med en godhetsimage som har som affärsidé att sälja grejer och ge en andel till välgörenhet. (de säljer även ljudböcker, vanliga e-böcker och serier numera).

Medlem

Well, jämför med Greenpeace istället då, eller den där galna djurrättsorganisationen i USA (skriver inte deras namn för de galningarna hade säkert försökt stämma mig) som ju faktiskt båda drivs i företagsform. Men du har en poäng, Humble Bundle är ett kommersiellt företag som råkar ha god image, varken mer eller mindre. IGN å sin sida har ju mindre god image.

Ju mer jag tänker på det, desto mer liknar Greenpeace och HB varandra. Greenpeace är väl bara rätt mycket falskare än så länge, men HB kanske kommer ikapp nu. Oj, no blev det lite väl politiskt.

Medlem

Endast en människa eller ett par människor helt utan ett samvete kan genomföra en sån värdelös affär.

Nah mig som kund kan dom då räkna bort i framtiden.
Föder eller göder inte ondska.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Endast en människa eller ett par människor helt utan ett samvete kan genomföra en sån värdelös affär.

Nah mig som kund kan dom då räkna bort i framtiden.
Föder eller göder inte ondska.

Så IGN är ondska? Hur?

Ambassadör
Xbox

IGN är ju riktigt skräp. Hepp, då blir det inte mer Humble bundle heller då.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så IGN är ondska? Hur?

Dom är en gigant som inte beter sig inom ramen vad som är ett gott föredöme. Så klart kan också giganter göra snesteg eller göra fel till och från. Men IGN uppvisar en dålig karaktär gång på gång över åren som går utan några tecken till (större?) förändring.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Dom är en gigant som inte beter sig inom ramen vad som är ett gott föredöme. Så klart kan också giganter göra snesteg eller göra fel till och från. Men IGN uppvisar en dålig karaktär gång på gång över åren som går utan några tecken till (större?) förändring.

Har du några konkreta exempel? Allt jag hittar är kritik av den låga kvaliteten på deras journalistik, ingenting som skulle fördöma organisationen eller vara relevant i uppköpet av HB.

Medlem

Uh oh....


signatur

Nämen!

Avstängd

Lika sjukt som Anna book.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har du några konkreta exempel? Allt jag hittar är kritik av den låga kvaliteten på deras journalistik, ingenting som skulle fördöma organisationen eller vara relevant i uppköpet av HB.

Det där får du självmant gräva vidare i om du är ute efter och övertygas om någonting. Min tanke var aldrig att vända på någons säng och be dom tycka som mig.

Jag tänker då inte ge ifrån mig pengar till IGN eller deras ägare, då jag tycker att dom är hemska. Dessutom är IGN och Humble Bundle två skilda världar, likt kvicksilvret när det står på -40C en dag och +40C en annan. Ena parten vill ge, den andra vill bara ta.

Något hemkokeri lär ske som förstör balansen hos Humble Bundle, det är jag ganska övertygad om.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det där får du självmant gräva vidare i om du är ute efter och övertygas om någonting. Min tanke var aldrig att vända på någons säng och be dom tycka som mig.

Jag tänker då inte ge ifrån mig pengar till IGN eller deras ägare, då jag tycker att dom är hemska. Dessutom är IGN och Humble Bundle två skilda världar, likt kvicksilvret när det står på -40C en dag och +40C en annan. Ena parten vill ge, den andra vill bara ta.

Något hemkokeri lär ske som förstör balansen hos Humble Bundle, det är jag ganska övertygad om.

Med andra ord går du in bland kommentarerna, kastar ut någon generisk kommentar om hur en stor organisation är ond, saknar belägg för ditt påstående och blir defensiv när någon frågar. Starkt jobbat.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Med andra ord går du in bland kommentarerna, kastar ut någon generisk kommentar om hur en stor organisation är ond, saknar belägg för ditt påstående och blir defensiv när någon frågar. Starkt jobbat.

Ha en trevlig helg.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Lika sjukt som Anna book.

Vad har hänt med Anna Book?

Skrivet av Banjo:

Vad har hänt med Anna Book?

Hon har skaffat sig ett nytt fejs.

Och angående uppköpet i nyhetsnotisen. Detta är egentligen fel. Varför ska en hemsida som recenserar spel köpa upp en hemsida som säljer spel?

Avstängd
Skrivet av Castor.T:

Ja, företag har ju aldrig sagt tidigare att de inte ska ändra på något vid liknande uppköp, se hur länge det håller.

Detta. Jag väntar bara på att IGN förstör något fint, kan inte förvänta mig något annat.

Avstängd

@Banjo: ja om man vill vara så snål att man inte kan betala 5-8 dollar för kanske 7 andra spel, i det stora hela skulle du få alla för 1 dollar inklusive dom för 5 - 6 eller 7 - 8 dollar. Det är ju för tusan ingenting

12
Skriv svar