Så här presterar Shadow of War på konsolerna

Robot
Så här presterar Shadow of War på konsolerna

Digital Foundry tar tempen på bilduppdatering och upplösning.

#monolith-productions, #shadow-of-war


Ambassadör
Xbox

Xbox One X kan inte komma snart nog! Kommer att bli en fröjd med sådana här jämförelser efter det.


signatur

Jump in.

Medlem

972p 30fps current year argument och allt det där.

Medlem

@kebbe: vadådå
30fps för den ultimata filmkännslan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Mortaigne: Tycker det alltid är en fröjd att se hur horribla konsol versionerna blir.

Hade varit större fröjd om det bara kom pc exclusives dock.

Medlem

Wait what....kör de bara 30fps på PS4 Pro? Jag trodde hela poängen med pro var att man skulle köra spelen i 60fps? Hela mitt intresse för konsoller dog visserligen med att de började släppa uppgraderade versioner av konsollerna, där utvecklarna fortfarande måste optimera spelen för de äldre versionerna. Verkar helt meningslöst att gå till PS4Pro när allt du får är lite mindre kantiga skuggor...

Inaktiv

@Korken: tydligen har undersökningar visat att spelare mer bryr sig om hur snyggt det är framför högre bildflyt vilket betyder att även på pro kommer snyggare bild premieras.

Medlem

Vill man ha 60 pluss fps spelar man Nintendo, arkad, eller pc. Vill man spela bra spel som inte är typ 50 indie-pixlar spelar man Nintendo, arkad eller ps4. Vill man spela halo så här man ju Xbox o pc


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Korken:

Wait what....kör de bara 30fps på PS4 Pro? Jag trodde hela poängen med pro var att man skulle köra spelen i 60fps?

Varför trodde du det? Det har aldrig blivit lovat eller rapporterat att anledningen till att PS4 Pro släpps är för att köra alla spel i 60fps, så är det något du har fått för dig har du nog bara dig själv att skylla.

=/

Medlem
Skrivet av Loltron:

@Mortaigne: Tycker det alltid är en fröjd att se hur horribla konsol versionerna blir.

Hade varit större fröjd om det bara kom pc exclusives dock.

Men jösses, vad är du för en sorglig människa?

Avstängd

Haha, helt sjukt att folk tycker det är okej att spela med så hackig framerate!

Avstängd

Lutar åt PC versionen faktiskt. Pallar inte att boxas mot 15 orcher samtidigt om det ska lagga på PS4 PRO.

Medlem

@FejkFejksson: vad är det du svammlar.om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att konsoler ibland inte ens kan hålla 30 fps är riktigt tragiskt.

Medlem
Skrivet av Spit:

Varför trodde du det? Det har aldrig blivit lovat eller rapporterat att anledningen till att PS4 Pro släpps är för att köra alla spel i 60fps, så är det något du har fått för dig har du nog bara dig själv att skylla.

=/

Så om ps4 pro inte ens klarar av 60fps, vad är poängen att uppgradera?

Medlem

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av adde111:

Så om ps4 pro inte ens klarar av 60fps, vad är poängen att uppgradera?

Nåt ska man ju lägga sina pengar på


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av adde111:

Så om ps4 pro inte ens klarar av 60fps, vad är poängen att uppgradera?

Gigantisk. Jag har pro och 4k/uhd TV. Har man inte en 4k/uhd TV så finns det inte såååå himla stor poäng att uppgradera till pro, men HELVETE vilken skillnad det blev på spelen på pro/4k. Bästa konsoll jag haft, och jag var rätt besviken på standard ps4an.

Längtar som fan efter PS5 nu

Medlem

Hur snygga var loot lådorna?

Medlem

@Crankt:
Fast vad är det för mening med en 4k tv om spelet bara körs i 1080?

Medlem

@Påskmust: Äh du dömer mig som person för att jag sitter på en fet pc, och när man kollar ALLA comparisons. Så blir jag genuint glad över mitt val för att konsol versionerna ALLTID är sämre.

Kom med något motargument istället eller håll käft.
Säger inte att folk som spelar på konsol är sämre människor eller något.
Hade ju hellre sett att dom lirade på pc allihop.

Medlem
Skrivet av Loltron:

@Påskmust: Äh du dömer mig som person för att jag sitter på en fet pc, och när man kollar ALLA comparisons. Så blir jag genuint glad över mitt val för att konsol versionerna ALLTID är sämre.

Kom med något motargument istället eller håll käft.
Säger inte att folk som spelar på konsol är sämre människor eller något.
Hade ju hellre sett att dom lirade på pc allihop.

Jag dömer dig inte efter hur "fet" din PC är. Jag dömer dig efter att du blir glad över att se att konsoll-versioner av spel blir dåliga, vilket betyder att du önskar folk dåliga spelupplevelser för att de inte föredrar samma format som du. Jävligt charmigt. Skulle aldrig vara så patetisk att säga att det var en fröjd att se alla rapporter om hur dåligt Arkham Knight fungerade var på PC.

Du säger att du hellre sett att alla spelar på PC, men istället kan vi väl önska att spelutvecklare gör ett bra jobb med alla versioner så att alla kan vara nöjda och spela på det format som de föredrar - och inte det format som DU vill att de ska spela på.

Medlem

@Påskmust: Hahaha vilken jävla gök du är alltså, du vrider på varenda ord som skrivs för att passa din agenda. Tar allt mer ordagrant än en autistisk person.

Säger man att man "hellre" skulle se folk på pc, så blir det till att man likt hitler står och gormar att alla ska spela pc.

Newsflash jöns, jag skiter fullständigt i vilken plattform du spelar på.
Och jag skiter i din obetydliga åsikt också.
Till att börja med har jag ju inte ens skrivit NÅGONTING om människor.
Tills detta inlägg, för jag tycker du är en riktig sjw gök xD.

Nej jag behöver inte sitta och sjunga we shall overcome.
Varför har du så svårt att acceptera att pc är bäst i all typ av hårdvara ?

Ingen i bilvärlden hade argumenterat över att man tyckte v8 var fett liksom. Och även om man säger att man hatar nissan micra, betyder det att man hatar alla som kör dom ? Reflektera över dig själv istället för att komma med diffusa moral-kakor som en kränkt kärring. Och ingen som körde en micra hade opponerat sig emot att en bättre bil är bättre.

Jag har iaf inte försökt pracka på min åsikt på andra.

"Du säger att du hellre sett att alla spelar på PC, men istället kan vi väl önska att ..."

Nehe, en egen åsikt får man inte ha heller innan konsol-mini-hitler kommer.

För min anekdot handlade om att det varit fett om pc hade en ännu större spelar bas. Inte att tvinga någon. VADFAN TROR DU EGENTLIGEN.... :S
Läser du ofta eller ? Eller kommer du på utfyllnad själv ? xD

Du behöver absolut inte skaffa en gaming pc för min del.

Dessutom blev arkham knight dåligt på pc för att det outsourcades till en liten, rätt dålig studio. Konstigt ? I övrigt är ju spelet bättre på pc ändå, ser mycket bättre ut, bättre fps, etc. Man får ctd ibland dock, var mer frekvent innan det patchades. Om inte annat så är Arkham knight ett prakt exempel på hur konsol världen förstör. Då man satsade det mesta på plattformar med sämre hårdvara utifrån möjlighet att tjäna $ på spelarbasen.

Och det är det som är så dåligt med konsoler, dom splittrar upp utvecklingstid. Istället för att tillverka en version av ett spel som är skitfet, så ska man tillverka 3 versioner.

Avstängd
Skrivet av Loltron:

@Påskmust: Hahaha vilken jävla gök du är alltså, du vrider på varenda ord som skrivs för att passa din agenda. Tar allt mer ordagrant än en autistisk person.

Säger man att man "hellre" skulle se folk på pc, så blir det till att man likt hitler står och gormar att alla ska spela pc.

Newsflash jöns, jag skiter fullständigt i vilken plattform du spelar på.
Och jag skiter i din obetydliga åsikt också.
Till att börja med har jag ju inte ens skrivit NÅGONTING om människor.
Tills detta inlägg, för jag tycker du är en riktig sjw gök xD.

Nej jag behöver inte sitta och sjunga we shall overcome.
Varför har du så svårt att acceptera att pc är bäst i all typ av hårdvara ?

Ingen i bilvärlden hade argumenterat över att man tyckte v8 var fett liksom. Och även om man säger att man hatar nissan micra, betyder det att man hatar alla som kör dom ? Reflektera över dig själv istället för att komma med diffusa moral-kakor som en kränkt kärring. Och ingen som körde en micra hade opponerat sig emot att en bättre bil är bättre.

Jag har iaf inte försökt pracka på min åsikt på andra.

"Du säger att du hellre sett att alla spelar på PC, men istället kan vi väl önska att ..."

Nehe, en egen åsikt får man inte ha heller innan konsol-mini-hitler kommer.

För min anekdot handlade om att det varit fett om pc hade en ännu större spelar bas. Inte att tvinga någon. VADFAN TROR DU EGENTLIGEN.... :S
Läser du ofta eller ? Eller kommer du på utfyllnad själv ? xD

Du behöver absolut inte skaffa en gaming pc för min del.

Dessutom blev arkham knight dåligt på pc för att det outsourcades till en liten, rätt dålig studio. Konstigt ? I övrigt är ju spelet bättre på pc ändå, ser mycket bättre ut, bättre fps, etc. Man får ctd ibland dock, var mer frekvent innan det patchades. Om inte annat så är Arkham knight ett prakt exempel på hur konsol världen förstör. Då man satsade det mesta på plattformar med sämre hårdvara utifrån möjlighet att tjäna $ på spelarbasen.

Och det är det som är så dåligt med konsoler, dom splittrar upp utvecklingstid. Istället för att tillverka en version av ett spel som är skitfet, så ska man tillverka 3 versioner.

Märker jag av en PC-nörd här? Jag kan säga varför jag hellre spelar på konsol. Dels är det dyrt att uppgradera en PC hela tiden och en konsol kan man ha i flera år. Plus att du kan sitta tillbakalutad i soffan och spela spelen, du behöver inte sitta på en stel fotölj eller stol, du kan till och med ligga och spela på en konsol. Sen är det mer "party" stämning att spela spel mot varandra på konsol och ta en öl eller två.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Loltron:

@Påskmust: Hahaha vilken jävla gök du är alltså, du vrider på varenda ord som skrivs för att passa din agenda. Tar allt mer ordagrant än en autistisk person.

Säger man att man "hellre" skulle se folk på pc, så blir det till att man likt hitler står och gormar att alla ska spela pc.

Newsflash jöns, jag skiter fullständigt i vilken plattform du spelar på.
Och jag skiter i din obetydliga åsikt också.
Till att börja med har jag ju inte ens skrivit NÅGONTING om människor.
Tills detta inlägg, för jag tycker du är en riktig sjw gök xD.

Nej jag behöver inte sitta och sjunga we shall overcome.
Varför har du så svårt att acceptera att pc är bäst i all typ av hårdvara ?

Ingen i bilvärlden hade argumenterat över att man tyckte v8 var fett liksom. Och även om man säger att man hatar nissan micra, betyder det att man hatar alla som kör dom ? Reflektera över dig själv istället för att komma med diffusa moral-kakor som en kränkt kärring. Och ingen som körde en micra hade opponerat sig emot att en bättre bil är bättre.

Jag har iaf inte försökt pracka på min åsikt på andra.

"Du säger att du hellre sett att alla spelar på PC, men istället kan vi väl önska att ..."

Nehe, en egen åsikt får man inte ha heller innan konsol-mini-hitler kommer.

För min anekdot handlade om att det varit fett om pc hade en ännu större spelar bas. Inte att tvinga någon. VADFAN TROR DU EGENTLIGEN.... :S
Läser du ofta eller ? Eller kommer du på utfyllnad själv ? xD

Du behöver absolut inte skaffa en gaming pc för min del.

Dessutom blev arkham knight dåligt på pc för att det outsourcades till en liten, rätt dålig studio. Konstigt ? I övrigt är ju spelet bättre på pc ändå, ser mycket bättre ut, bättre fps, etc. Man får ctd ibland dock, var mer frekvent innan det patchades. Om inte annat så är Arkham knight ett prakt exempel på hur konsol världen förstör. Då man satsade det mesta på plattformar med sämre hårdvara utifrån möjlighet att tjäna $ på spelarbasen.

Och det är det som är så dåligt med konsoler, dom splittrar upp utvecklingstid. Istället för att tillverka en version av ett spel som är skitfet, så ska man tillverka 3 versioner.

Men så jävla butthurt. Känner att du kanske tar det här på för lite stort allvar med en sån textvägg. Jag orkar inte riktigt ha den här diskussionen...
Men varför är jag en "konsoll-mini-hitler", när 80% av mitt spelande sker på min feta datormaskin? Bara för att jag uppskattar PC som plattform så tycker jag fortfarande att konsollerna har rätt att finnas och det finns försäljningssiffror som tyder på att det finns en väldigt stor marknad för dem. Det är klart som korvspad att PC är överlägset hårdvarumässigt om man lägger ut tillräckligt med pengar, det har jag inte ens sagt något om. Och ja, jag vet att Arkham Knight fungerar bättre idag, då jag själv har spelat igenom det på PC, men det hör inte riktigt till ämnet då jag pratade om att jag inte fann någon sorts njutning i att se rapporter om hur dåligt spel fungerar. Du behöver inte försvara allting och berätta för mig varför spelet var dåligt, tro mig, jag läser också spelnyheter. Lugna ner dig och acceptera att konsollerna säljer av en anledning och att folket som köper dem även de förtjänar bra upplevelser.

Avstängd
Skrivet av Gamer-Tompa:

@Crankt:
Fast vad är det för mening med en 4k tv om spelet bara körs i 1080?

Det upscalas ju. Läs på lite.. Dessutom är der 3840x2160 på Ps4 Pro med 4K TV... Har du 60" ser det För jävligt ut om du inte har en TV som upscalear.

Orkar inte skriva en tech spec på 3 A4 sidor

Avstängd
Skrivet av breahl:

Märker jag av en PC-nörd här? Jag kan säga varför jag hellre spelar på konsol. Dels är det dyrt att uppgradera en PC hela tiden och en konsol kan man ha i flera år. Plus att du kan sitta tillbakalutad i soffan och spela spelen, du behöver inte sitta på en stel fotölj eller stol, du kan till och med ligga och spela på en konsol. Sen är det mer "party" stämning att spela spel mot varandra på konsol och ta en öl eller två.

Så ofta behöver man inte uppgradera en PC.
En PC kan man också ha i flera år.
Man kan sitta i soffan och spela vilka spel man vill även med sin PC, det går att fixa det både trådlöst eller med kablar.
Plattformen man spelar på gör det varken mer eller mindre "party".

Och som PC-bonus är spelen billigare än till konsol.

Avstängd

Exakt, spela roll vilken maskin som spelar upp spelet. Man kör PC ibland, konsol ibland. Använder ju ändå TVn och handkontroll oavsett. Blir dessutom snyggare på PC, snabbare loadtimes samt man kan provspela spelen gratis innan man köper dem.

1
Skriv svar