Ny beta-patch till Starcraft II

Medlem

Fy vad less jag är på alla dropps, har gamat i 2 dagar nu och är snart galen !
Man hinner spela klart 1 av 10 matcher rästen åker man ut och statsen blir förstörda !
En patch ska fixa problem inte skapa dem !
Skärpning !

Medlem
Skrivet av DanneManne:

Fy vad less jag är på alla dropps, har gamat i 2 dagar nu och är snart galen !
Man hinner spela klart 1 av 10 matcher rästen åker man ut och statsen blir förstörda !
En patch ska fixa problem inte skapa dem !
Skärpning !

Fifan så trött jag blir på sånt här gnäll!!! Hur kan det vara så svårt att förstå innebörden av ordet BETA när det är knutet till ett spel?

Dom har infört nya funktioner. Släpper en BETA patch för att implementera dessa och för att TESTA om allt fungerar. Nu har det uppståt problem som de jobbar på att lösa för att sedan patcha BETAN igen. Rinse and repeat tills det fungerar.

Medlem

Zauii har här bevisat att han har stora problem i sitt riktiga liv och borde ta hand om dom innan han beger sig ut på forum och spottar ur sig dumma kommentarer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

jaja visst det är en beta blablabla och självklart är det till för att testa spelet. Det jag tycker är konstigt är att dom släpper så stora förändringar in i spelet så pass nära release och i slutfasen av betan som det faktiskt är. Som map upload, 3vs3 - 4vs4 som kräver en heldel trafik.

Medlem

Du KnäckeHäxan Jag bryr mig inte om de är en beta jag vill ha stats och det går inte då blir jag arg

Medlem
Skrivet av DanneManne:

Du KnäckeHäxan Jag bryr mig inte om de är en beta jag vill ha stats och det går inte då blir jag arg

Har dom sagt något om att det här var allra sista ladder reset?

Edit: Och du ska bara vara glad att du är del av betan, skit i att spela om du inte orkar med att dom provar/patchar/BETATESTAR..

Medlem

Jobbigt att bli droppad efter 2 minuter men men.. shit happens !

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av DanneManne:

Du KnäckeHäxan Jag bryr mig inte om de är en beta jag vill ha stats och det går inte då blir jag arg

Har dom sagt något om att det här var allra sista ladder reset?

Edit: Och du ska bara vara glad att du är del av betan, skit i att spela om du inte orkar med att dom provar/patchar/BETATESTAR..

Du här ska spelas sönder

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Stör mig en hel del att Blizzard fokuserat på något så värdelöst som att integrera Facebooktjänster i Starcraft. Bara mer kod som kan ställa till det...och är det nu så jävla viktigt att dina 300 låtsaskompisar på Facebook ska se att du spelar....gör en notis om det själv.

Jag tycker det är grymt kul att kunna se vilka av dom 300 "kompisar" som bor i samma stad ifall dom spelar eller inte. Då kan man ju stärka den bekantskapen ifall dom nu också gillar SC2.

Medlem

Har droppat ca 7 gånger nu - och oftast var jag nära att vinna. Alldeles nyss spelade jag ett långt game och blev inte droppad - men givetvis var det också det enda gamet där jag också förlorade.

Innan det vann jag en gång och min win blev inte sparad.

Alltså hade jag jag vunnit 5 av 5 placement om det inte hade varit för enorma buggar. Nu blev det 4 av 5 och en plats i Platinum.

Surt, men tur att statsen kommer att bli resettade igen innan release.

Medlem
Skrivet av Remus:

Zauii har här bevisat att han har stora problem i sitt riktiga liv och borde ta hand om dom innan han beger sig ut på forum och spottar ur sig dumma kommentarer.

Jaja, herr.zauii överreagerar... brukar inte bry mig(var god kolla min post historik om du vill se vilken typ av "internet person" jag är) men kände för att skriva av mig lite och om du nekar vad jag säger är det ju ganska fail.

Självklart, jag menar ungefär 80% av communityn beter sig som snorungar och vägrar respektera spelföretag som Blizzard med mera, innebörden av en Beta etc.

Rent teoretiskt förtjänar fan folk en knytnäve för sitt gnäll och sin dåliga respekt för utvecklare. De kommer med sina briljanta idéer och tar utvecklarna för idioter.

Konstruktiv kritik någon?

Om folk förtjänar en knytnäve praktiskt är en annan fråga. Kul i alla fall att det är mig du centrerar allt emot.. när min hela poäng är att användare generellt dissar utvecklare så jävla hårt utan att ha den minsta insikt eller förståelse för varför dem gör som dem gör. De är ju inte mer än fakta att de flest communitys innehåller idioter som tror att spelen ska centreras & balanseras runt dem och att universum roterar runt deras små huvuden.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

Zauii har här bevisat att han har stora problem i sitt riktiga liv och borde ta hand om dom innan han beger sig ut på forum och spottar ur sig dumma kommentarer.

Jaja, herr.zauii överreagerar... brukar inte bry mig(var god kolla min post historik om du vill se vilken typ av "internet person" jag är) men kände för att skriva av mig lite och om du nekar vad jag säger är det ju ganska fail.

Självklart, jag menar ungefär 80% av communityn beter sig som snorungar och vägrar respektera spelföretag som Blizzard med mera, innebörden av en Beta etc.

Rent teoretiskt förtjänar fan folk en knytnäve för sitt gnäll och sin dåliga respekt för utvecklare. De kommer med sina briljanta idéer och tar utvecklarna för idioter.

Konstruktiv kritik någon?

Om folk förtjänar en knytnäve praktiskt är en annan fråga. Kul i alla fall att det är mig du centrerar allt emot.. när min hela poäng är att användare generellt dissar utvecklare så jävla hårt utan att ha den minsta insikt eller förståelse för varför dem gör som dem gör. De är ju inte mer än fakta att de flest communitys innehåller idioter som tror att spelen ska centreras & balanseras runt dem och att universum roterar runt deras små huvuden.

Vafan? 'Teoretiskt sätt'? 'Praktiskt sätt'? Antingen förtjänar man en knytnäve eller så gör man det inte.

Enda skillnaden är att du är för svag för att stå för det du säger när det väl kommer till kritan. Du kan inte sitta där och säga att någon förtjänar att bli slagen när du sedan inte skulle våga göra det själv.

Du brukar inte säga speciellt dumma saker men det du har sagt i den här tråden är bara barnsligt. Väx upp.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

*host*
Hur som helst, jag älskar betan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tycker det va ganska nice med Facebook integreringen.. visade sig att några andra som jag pluggade i högskola med som jag inte har så regelbunden kontakt med längre också lirade betan så nu har vi börjat lira lite ihop (och kontakten återupptagen)..eller lirat och lirat.. när dom fixar så man inte droppar hela tiden så ska det liras mer.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Gen
Medlem

Facebook integreringen känns mest som en product placement utan egentlig funktion. Blizz lär ha fått en fin slant för detta.

Medlem

Det är en Beta!
Det betyder (alltså) att spelet får vara en buggig, ospelbar sörja som gör att man inte alls kan testa funktionerna eller spel, eller hur? (failboys)
Jämför gärna med ex. Halo Reach-betan, det fanns buggar, vapen/banor balanserades men aldrig fanns buggar som gjorde det ospelbart (förutom serverbrist första timmarna). En beta är trots allt en putsad version av spelet, där funktioner testas, men den ska vara spelbar utan problem. Denna "beta" känns mer som en utvecklad alfa, knappast spelbar och mycket buggig.

Tack så mycket för att ni prioriterar f*ckbook framför att fixa spelet, släng in en flashversion så har ni klått farmville också. Casual FTW!
Prioritera era spel och spelarna nästa gång blizzard, alla casual wow/wii-nördar kommer inte att skaffa SC2 bara pga facebook, får man hoppas iaf. Vad hände med parollen PC är plattformen för RTS?
Finsn inga RTS länge, bara CRT (Casual Rreal Time games), först red alert, sen c&c, sen supcom och nu SC. Strategigenren är död, länge leve facebook!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tack så mycket för att ni prioriterar f*ckbook framför att fixa spelet, släng in en flashversion så har ni klått farmville också. Casual FTW!
Prioritera era spel och spelarna nästa gång blizzard, alla casual wow/wii-nördar kommer inte att skaffa SC2 bara pga facebook, får man hoppas iaf. Vad hände med parollen PC är plattformen för RTS?
Finsn inga RTS länge, bara CRT (Casual Rreal Time games), först red alert, sen c&c, sen supcom och nu SC. Strategigenren är död, länge leve facebook!

Ja precis. De kallade faktiskt även in Diablo-teamet för att fixa Facebook-stödet. Faktum var att de precis skulle fixa alla buggar som fanns i hela spelet när de plötsligt beslöt sig för att Facebook-stödet var viktigare. Det tog dom också runt 2 månader av ren utvecklingstid att göra implementationen och de fick miljoners miljoner av Facebook för att göra det. Det var även till stor del för att RTS är död och CRT är den nya påhittiga betäckningen som alla vill tillhöra, annars är spelet värdelöst i princip.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Ja precis. De kallade faktiskt även in Diablo-teamet för att fixa Facebook-stödet. Faktum var att de precis skulle fixa alla buggar som fanns i hela spelet när de plötsligt beslöt sig för att Facebook-stödet var viktigare. Det tog dom också runt 2 månader av ren utvecklingstid att göra implementationen och de fick miljoners miljoner av Facebook för att göra det. Det var även till stor del för att RTS är död och CRT är den nya påhittiga betäckningen som alla vill tillhöra, annars är spelet värdelöst i princip.

Hahaha

Men allvarligt så gillar jag på princip inte att de haft in facebook. Facebook har nästan blivit ett socialt krav och har man det inte blir man nästan utstött. Folk ringer inte sina vänner längre för att höra om de vill grilla i sommarsolen utan lägger istället ut en "event" på facebook. På det hela skrämmer det mig hur lätt facebook blev en tvungen del av det sociala livet . . .


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Jag spelade 4v4 samt 3v3 några omgångar igår.
Man vart mäkta avtänd på de dåligt designade banorna, vad hände med 'The Hunters'
?? Banorna man fick testa var att man startade exakt brevid varandra? och trångt som fan, det sluta med att ena laget har fem miljoner gubbar som stormar in och spränger 3-4 baser på en gång.. Jävligt dåligt uttänkt för 3v3 samt 4v4
2v2 gick väl ganska bra men även där fick man stora trupper på mycket kort tid..

De skulle börjat med att ha 3v3 samt 4v4 i betan när den släpptes. då hade de sett hur det skulle gå med alla klasser mycket lättare. 1v1 bland raser är skitlätt att förutspå men om det kommer 4 stycken med protoss snabbaste rush eller tex 4 stycken med terrans reapers. så är det GG redan efter några minuter för som är oslagbara och spränger en bas på några sekunder om de är typ 12 st..

när jag spelade 3v3 blev jag droppad efter 1 minut. Kändes ju jävligt värt när jag väntat 5 min för att söka spelare.

En till grej som förstört hela upplevelsen för mig är att det inte finns någon jävla lobby chat där man träffar nya kompisar och liknande.. har man inte nå irl vänner som spelar eller kompisar ingame som är online så måste man spela ENSAM eller leta vänner ingame, sen skriva upp deras namn och adda i friendlist. Värdelöst, De skulle haft en lobbychat tex SWE-1 som de haft i WC2.WC3.SC1.DIABLO2 Men icke. i SC2 betan sitter man helt ensam och man har sjuhundratusen achievements och kan ändra sin bild mm, man känner verkligen att allt handlar om sig själv.

Sc1 var så mycket renare och smidigare att använda, där loggar man in och kommer till en lobby där man kan chatta med folk. Sc2 där kommer man till en reklamsida med nyheter? Oj vad intressant

Vad jag har sett i betan har inte fått mitt förtroende över att detta spel kommer bli ett hardcore spel där man kör 3v3+. 2v2 funkade men är man bra där så finns gubbar earlygame man kan spamma och spränga hela motståndarns bas bakifrån när de är ute med sina trupper utan att dom ens märker det förns det är försent

Medlem

MEN den nya betan S U G E R! man kan inte spela å nu inte äns få igång mapsen !!!!!!½!!½!½!½!½!½!!

Medlem

Kul att en del folk verkar tro att BETA är någon form av färdigt spel som vissa ska ha tur att få köra :P..

Och ändå roligare är det folk som klagar och är arga om det som om de har lagt ner en 3 - 4 Månadslöner i det xD

Tycker personligen att facebook delen är en kul grej.
Och som vissa tycker den e onödig PGA att spelet tydligen inte har en chat. Varför inte ha båda.. tror knappast att dem som gjorde facebook delen, satt och funderar på om de skulle göra en chat eller facebook grej :P..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

ehm, nyheter om betapatcher? :S

så blir det när spel hypas som det här...de flesta har väl redan satt betyg på det 5/5, 10/10 100% eller vad de nu använder

personligen så tycker jag att det är samma spel som innan med ny grafik och lite nyheter...bra om man gillar spel från 12år tillbaka...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

Zauii har här bevisat att han har stora problem i sitt riktiga liv och borde ta hand om dom innan han beger sig ut på forum och spottar ur sig dumma kommentarer.

Jaja, herr.zauii överreagerar... brukar inte bry mig(var god kolla min post historik om du vill se vilken typ av "internet person" jag är) men kände för att skriva av mig lite och om du nekar vad jag säger är det ju ganska fail.

Självklart, jag menar ungefär 80% av communityn beter sig som snorungar och vägrar respektera spelföretag som Blizzard med mera, innebörden av en Beta etc.

Rent teoretiskt förtjänar fan folk en knytnäve för sitt gnäll och sin dåliga respekt för utvecklare. De kommer med sina briljanta idéer och tar utvecklarna för idioter.

Konstruktiv kritik någon?

Om folk förtjänar en knytnäve praktiskt är en annan fråga. Kul i alla fall att det är mig du centrerar allt emot.. när min hela poäng är att användare generellt dissar utvecklare så jävla hårt utan att ha den minsta insikt eller förståelse för varför dem gör som dem gör. De är ju inte mer än fakta att de flest communitys innehåller idioter som tror att spelen ska centreras & balanseras runt dem och att universum roterar runt deras små huvuden.

Vafan? 'Teoretiskt sätt'? 'Praktiskt sätt'? Antingen förtjänar man en knytnäve eller så gör man det inte.

Enda skillnaden är att du är för svag för att stå för det du säger när det väl kommer till kritan. Du kan inte sitta där och säga att någon förtjänar att bli slagen när du sedan inte skulle våga göra det själv.

Du brukar inte säga speciellt dumma saker men det du har sagt i den här tråden är bara barnsligt. Väx upp.

Okej vi lägger upp det såhär, åsikt och utförande du vet, två olika saker?. Jag tycker han förtjänar en knytnäve, för sin inkompetens men jag har inga aggressionsproblem eller slår folk för nöjes skulle så varför skulle jag göra det.

Så länge han inte gjort mig något fysisk eller hotat mig förblir min knytnäve teoretiskt i hans ansikte för att han är en dumfan.

Eller brukar du gå runt och slå alla du inte gillar och som tycker olika ?

Är det så svårt att tänka i dem banorna?

Må varit en barnsligt uttalande , det roliga är väl att hela poängen med det handlar om att folk borde mogna till och respektera utvecklare.

Punkt.

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av HYBRiS:

ehm, nyheter om betapatcher? :S

så blir det när spel hypas som det här...de flesta har väl redan satt betyg på det 5/5, 10/10 100% eller vad de nu använder

personligen så tycker jag att det är samma spel som innan med ny grafik och lite nyheter...bra om man gillar spel från 12år tillbaka...

Ja SC1 är ju fortfarande det typ bästa RTS spelet så absolut inget fel med att göra ett nytt likadant. Precis som man gjort HoN efter dota.

SC2 är lätt det bästa RTS spelet sen SC1.

Synd att det inte går att spela betan nu. Men det är en beta. Som sagt bra att det händer nu och inte efter release. Alla som gråter över detta tycker jag ska tänka tillbaks på innan man fick en beta key. Jag hade till exempel hellre spelat diablo III beta som droppat var 10e minut än att inte spela den alls. Vill man inte ha problem när man spelar äv denna typen så tycker jag inte man borde signa upp för en beta

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Okej vi lägger upp det såhär, åsikt och utförande du vet, två olika saker?. Jag tycker han förtjänar en knytnäve, för sin inkompetens men jag har inga aggressionsproblem eller slår folk för nöjes skulle så varför skulle jag göra det.

Så länge han inte gjort mig något fysisk eller hotat mig förblir min knytnäve teoretiskt i hans ansikte för att han är en dumfan.

Eller brukar du gå runt och slå alla du inte gillar och som tycker olika ?

Är det så svårt att tänka i dem banorna?

Må varit en barnsligt uttalande , det roliga är väl att hela poängen med det handlar om att folk borde mogna till och respektera utvecklare.

Punkt.

Men vadå? Jag fattar fortfarande inte hur du tänker. Du tycker att personen förtjänar ett slag i ansiktet men eftersom du inte har aggressionsproblem så gör du det inte själv men hade gärna sett någon annan göra det åt dig? Ganska mesigt enligt mig.

Att säga att någon förtjänar ett slag i ansiktet över ett forum är kanske inte heller en så smart sak att göra.

Förstår inte ens hur du tänker. Du hotar personen vilket, enligt dig själv, ger personen rätten att slå dig.

Och varför förtjänar folk som inte tycker likadant som jag nödvändigtvis att bli slagna?

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."

- Voltaire


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Propy:
Skrivet av HYBRiS:

ehm, nyheter om betapatcher? :S

så blir det när spel hypas som det här...de flesta har väl redan satt betyg på det 5/5, 10/10 100% eller vad de nu använder

personligen så tycker jag att det är samma spel som innan med ny grafik och lite nyheter...bra om man gillar spel från 12år tillbaka...

Ja SC1 är ju fortfarande det typ bästa RTS spelet så absolut inget fel med att göra ett nytt likadant. Precis som man gjort HoN efter dota.

SC2 är lätt det bästa RTS spelet sen SC1.

Synd att det inte går att spela betan nu. Men det är en beta. Som sagt bra att det händer nu och inte efter release. Alla som gråter över detta tycker jag ska tänka tillbaks på innan man fick en beta key. Jag hade till exempel hellre spelat diablo III beta som droppat var 10e minut än att inte spela den alls. Vill man inte ha problem när man spelar äv denna typen så tycker jag inte man borde signa upp för en beta

hehe...jag var nog för snäll ser jag, jag skulle vara negativ. Jag gillar inte SCII, jag gillade SC men det var då, idag gillar jag rts och strategi som tar lite längre tid...men visst kampanjen kanske ger något, det får man se när det släpps. Men just nu ser jag mer fram emot CivV!

och vad jag menade med betygen är att folk redan satt sina betyg utan att ha spelat spelet. Det hade kunnat se ut som skräp och vara ospelbart, men eftersom det heter starcraft så är det fantastiskt...bah! Humbug!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av zauii89:

Okej vi lägger upp det såhär, åsikt och utförande du vet, två olika saker?. Jag tycker han förtjänar en knytnäve, för sin inkompetens men jag har inga aggressionsproblem eller slår folk för nöjes skulle så varför skulle jag göra det.

Så länge han inte gjort mig något fysisk eller hotat mig förblir min knytnäve teoretiskt i hans ansikte för att han är en dumfan.

Eller brukar du gå runt och slå alla du inte gillar och som tycker olika ?

Är det så svårt att tänka i dem banorna?

Må varit en barnsligt uttalande , det roliga är väl att hela poängen med det handlar om att folk borde mogna till och respektera utvecklare.

Punkt.

Men vadå? Jag fattar fortfarande inte hur du tänker. Du tycker att personen förtjänar ett slag i ansiktet men eftersom du inte har aggressionsproblem så gör du det inte själv men hade gärna sett någon annan göra det åt dig? Ganska mesigt enligt mig.

Att säga att någon förtjänar ett slag i ansiktet över ett forum är kanske inte heller en så smart sak att göra.

Förstår inte ens hur du tänker. Du hotar personen vilket, enligt dig själv, ger personen rätten att slå dig.

Och varför förtjänar folk som inte tycker likadant som jag nödvändigtvis att bli slagna?

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."

- Voltaire

Nu väljer du ju bara att missförstå Skärpning.
Han tycker helt enkelt att han förtjänar ett slag i ansiktet, att tycka har inget med handling att göra, är det möjligtvis det du inte förstår?

Citat:

Att säga att någon förtjänar ett slag i ansiktet över ett forum är kanske inte heller en så smart sak att göra.

Han har väll rätt att tycka(!) som han vill lilla du, precis på samma sätt du (uppenbarligen) har rätten att ifrågasätta och vrida på allt folk skriver till dig utan att tillägga något nytt till ämnet. *Snooooze fiesta* som man säger.

Medlem

Till alla som klagar på facebookfunktion och att dom stoppar in 3on3 och 4on4: Det här är en BETA. I en beta testar man saker så man ser att det fungerar INNAN spelet släpps. Den här betan är inte till för att ni små pubisfjortisar ska få ha så kul som möjligt, utan för att se till så att allt FUNKAR vid release av spelet.

Hur svårt kan det vara att förstå?....

Inaktiv
Skrivet av trasen:

Nu väljer du ju bara att missförstå Skärpning.
Han tycker helt enkelt att han förtjänar ett slag i ansiktet, att tycka har inget med handling att göra, är det möjligtvis det du inte förstår?

Haha, fint. Så tyckande har inget med handling att göra? Så typiskt jävla svenskt. Precis som alla de gånger jag stått upp mot läraren eftersom klassen har 'tyckt' något men när jag står där och tjatar med läraren är det ingen som stödjer mig.

Det är precis det Zauii gör, han tycker men vågar sedan inte stå för det om det skulle komma till kritan.

Tyckande har i allra högsta grad med handling att göra.

Skrivet av trasen:

Han har väll rätt att tycka(!) som han vill lilla du, precis på samma sätt du (uppenbarligen) har rätten att ifrågasätta och vrida på allt folk skriver till dig utan att tillägga något nytt till ämnet. *Snooooze fiesta* som man säger.

Fint att du ens läser det jag skriver. Jag tillåter Zauii att tycka, jag tillåter dig att tycka.

Jag inser att jag förmodligen är en minoritet, en person som faktiskt HANDLAR så som jag TYCKER.

Kommer förmodligen inte att svara på något mer eftersom jag har fått liknande svar i detta forumet som jag får överallt annars.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar