Nytt konsolkrig pa G?

Inaktiv
Nytt konsolkrig pa G?

Har pa sistone lurkat i ett iPhone/iPod spel forum, ratt valpopulerat sadant (framst jankare), med bade gamers o developers.

Att folket dar alskar sina apples ar nastan givet, och jag som nybliven iphone agare tycker ocksa att den ar ratt trevlig for vissa typer av spel.

Sen poppade det upp en trad som ville diskutera vad som var bast mellan iP'na, PSP o NDS, och josses vad den traden exploderade.

Givetvis kom iPhonen "segrande" ur "striden", och deras starkaste argument var bl.a. att nya 3GS'n har kraftfullare hardvara an PSP'n och att den har innovativ touchscreen kontroller osv.

Nu sa haller jag inte riktigt med dem, men sak samma. Det starkaste intryck jag fick av detta var att ett nytt konsolkrig verkar vara pa g, atminstone ur deras synpunkt.

Vad anser FZ folket?

Hur manga har lirar iphone spel eg?

Kommer iPhonen/iPoden att anses som en riktig spelplattform jamforbart med NDS och PSP?

Medlem

nej


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Jag tror inte att ett sådant krig kommer blossa upp. De enda gånger jag sett iPhone inblandad i hetska debatter har varit när den jämförts med andra telefoner, inte spelmaskiner. Kan inte påminna mig att jag sett särskilt många sammandrabbningar mellan handhållna enheter överhuvudtaget. Du skrev att det främst var amerikaner på forumet. Kanske ser situationen annorlunda ut i staterna.

För att svara på omröstningen så valde jag sista alternativet. Jag behöver ingen ny telefon eller en iPod och har inga planer på att köpa en för att bara spela på.

Medlem

Jag är redan trött på Konsol Kriget nu och skulle inte orka en till.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Jag är redan trött på Konsol Kriget nu och skulle inte orka en till.

Helt rätt

När det gäller antalet användare så verkar en del FZ'are använda iP faktiskt, om man ser på resultatet av rösterna so far. Däremot verkar det inte förekomma någon som helst diskussion om iP spelen här övh.

Är det ett fall av lågt intresse att diskutera detta, eller är det för att det inte finns något specifikt forum för dem?

Iofs, det kanske kan bero på att FZ inte "stödjer" iP spelen ännu; finns väl inga recensioner av sådana spel på FZ alls och därmed inte mycket som lockar till prat.

Är det nåt som FZ funderar på att göra, tro?

Medlem

"Ager inte en av dessa, och vill heller inte spela spel pa dem."


signatur

Rawr

MFC
Medlem
Skrivet av linkan18:

nej

+1


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Nej.
Känns som en orimlighet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

http://toucharcade.com/2009/09/08/top-iphone-game-sales-numbe...

Säga vad man vill om iPhone som spelplattform men spel säljs. Inte så lite heller.

MFC
Medlem
Skrivet av psykotisk:

http://toucharcade.com/2009/09/08/top-iphone-game-sales-numbe...

Säga vad man vill om iPhone som spelplattform men spel säljs. Inte så lite heller.

Inte länge till.. fast hur och varför tar vi en annan gång.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det är väl ingen konsol?

Medlem

Konsol krig är för kidsen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar