EA stänger Visceral Games – skjuter Star Wars-spel på framtiden

Robot
EA stänger Visceral Games – skjuter Star Wars-spel på framtiden

Den som väntar på något gott får tydligen vänta längre.

#star-wars, #visceral-games


Medlem

Översättning = Vi kunde inte komma på hur man klämmer in lootboxes i det här spelet.

Medlem

Ärligt talat, vad fan håller ni på med EA?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

EA - It's in the money!

Releasehästryttare

Ja, vad kan man säga, Dead space 1-2 är några av mina favorit spel sen kom EA in och förstörde 3an och nu stänger de studion .. bra jobbat ...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Ja, vad kan man säga, Dead space 1-2 är några av mina favorit spel sen kom EA in och förstörde 3an och nu stänger de studion .. bra jobbat ...

https://pbs.twimg.com/media/DMXQYSZX0AAQHZM.jpg

Hjärnorna bakom Dead Space släpper ju dock COD: WW2 om några veckor.


signatur
Medlem

"Enligt Söderlund har EA lyssnat på tankar från spelare runt vilken typ av upplevelse de förväntar sig, samt noga följt utvecklingen på markanden."

Det måste ju vara ett skämt?

Det är lustigt. Om påståendet skulle vara sant, skulle majoriteten av mina favoritspel de senaste åren komma ifrån EA. Vilket verkligen är långt ifrån sanningen.


signatur

Nämen!

phi
Medlem

Putte ville ha ett par hundra miljoner extra i årsbonus istället.

Medlem
Skrivet av phi:

Putte ville ha ett par hundra miljoner extra i årsbonus istället.

Har hört rykten om att han är ett rövhål. Ah, här var det:
https://www.videogamer.com/news/project-cars-2-dev-says-ea-tr...
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1435887

Antar att det inte blir någon uppföljare till Dante's Inferno då?

Medlem

@Devan: Man blir uppriktigt ledsen när man kollar på bilden


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Devan:

Medlem

Tycker verkligen illa om den här Patrick Söderlund, obeskrivligt illa nu.

Visceral Games var dem som gjorde "The Lord of the Rings: Return of the King" spelet till PS2, Xbox och PC. Samt "The Lord of the Rings: The Third Age" två av mina favoritspel som barn.

En av dem som var med och utvecklade Star Wars spelet nu var med i utvecklingen av Uncharted serien, och en av dem andra var med i utvecklingen av dem första Assassin's Creed spelen.

Jag tror inte ett dugg på det Patrick säger angående det här valet. Fanns ingen i det hela Battlefront 2 communityt som BAD om lootlådor. Så dem la nog bara spelet på is och stängde studion för att inga lootlådor var med i bilden. Jag tror dialogen fungerade så här.

Patrick: "Ser bra ut det här, mycket lovande"

Amy: "Jo vi planerar en release nästa år om det kommer fungera så bra som det gör just nu! Ett open world Star Wars RPG är ju vad fansen vill ha"

Patrick: "Mmhmm, men lootlådor då?"

Amy: "Lootlådor?"

Patrick: "Kom med mig in på mitt kontor är du snäll"

Och sen stängdes allt ner.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Var ju otroligt att de klarade sig såpass länge. Bortsett från Dante's Inferno har de inte gjort någonting bra sedan Dead Space 2008(!).

Ambassadör
Xbox

”Det fantastiska är att detta fortsätter, att dessa satans mördare får hålla på som det sker”


signatur

Jump in.

Medlem

Aaah samma gamla vanliga "EA - The Studio Killer!" i farten igen. Fast har man sålt sig till dom så har man väl redan fått bra betalt för det oundvikliga.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Var ju otroligt att de klarade sig såpass länge. Bortsett från Dante's Inferno har de inte gjort någonting bra sedan Dead Space 2008(!).

Dead Space 2 var också bra.

Avstängd

Påminner mig om Star Wars 1313 händelsen.

Medlem

Skulle inte bli förvånad om det är ett värdelöst spel och därför bra att det inte fortsätter med samma utvecklare. Se bara på vilken kvalitet vissa spel som faktiskt släpps har.

Medlem

Hoppas fan ea vinner guldbajset igen, dom var på rätt spår sen kom battlefield 1 ut, battlefront 1 och 2, och nu detta?
haha jösses vilket företag

Medlem

Har EA ärligt talat släppt nånting bra överhuvudtaget senaste tiden?
Jag gillade dock BF1 men det är väl de, eller?


signatur
Medlem

@jOnÄTÄn: tror också att spelet antingen var skitdåligt, trasigt eller på nått sätt feldesignat så det inte skulle bli bra produkt till slut.
Sånt händer. Detta betyder inte på att.vi inte kommer få,nått star wars spel, annan studio tar över och förhoppningsvis gör nått bra.
Ni som inte gillar EA spel, köp inte deras spel bara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov blir att man inte kan köpa någon AAA titel isf typ, då allt ägs av idioterna EA...

Medlem

Hjärtat brister när man aldrig får sitt efterlängtade singleplayer äventyr i Star Wars. Att EA fick licensen till SW spel var det värsta som kunde hända.

Medlem

@Welo: nej allt ägs inte av EA
Finns.fortfarande massvis med bra spel och massvis som tillverkar.
Sluta kolla vad som görs reklam på första sidan i storen på era konsoler. Öpnna ögonen och sprid erat sökområde


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Precis som vanligt hos anti-Midas, köp upp och lägg ner.

Medlem

Vila i fred Visceral Games...

“Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny, consume you it will.” – Yoda

Medlem

@Molotov: Självklart har jag koll på att inte allt ägs av EA. Det var mer menat som att man får den känslan av spelindustrin idag. Men som du skriver så är nog det till stor del pga att dom marknadsför sina spel så otroligt jävla mycket så man ser reklam om dem överallt.

Medlem

EA fick ju exklusivitet på Star wars av Disney. Det gick ju sådär......

Medlem

Har detta något att göra med Motives Star Wars - spel som Jade Raymond skulle leda utvecklingen av? Skulle Visceral och Motive samarbeta kring utvecklingen av ett spel eller höll de på med två helt olika spel? (Ja, jag har dålig koll! Och EA har ju inga titlar på projekten heller så lättare att röra till det!)

12
Skriv svar