Medlem

Jag tror det är Star Trek elite force 2, gammalt quake3 engine spel som var ganska kul när det begav sig.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

@TryNotDo:

Spot on!

Ett av mina favoritspel på den tiden


signatur

MSI Xpower Z170A Titanium Ed. | 6700K @ Stock | NH-D15 [Push/Pull] | 32GB DDR4 2133mhz | GigaByte GTX 1080Ti 11GB | 2x 250GB Samsung EVO 850 | 4TB blandad lagring | Corsair Gaming Sabre RGB | Asus Cerberus MK II | 2x Samsung U28E590D 28" 3840 x 2160 + AOC AGON AG271QG

[Unknown] på Discord

Medlem

Roligt! Här har jag en som kanske är knepig. Egen bild från ett inte så värst populärt spel:

Kan tillägga att jag spelade det i COOP med brorsan, spelade man det i singleplayer fick man 3 AI-gubbar som följde en, men när vi körde det i 2 player COOP så var det bara vi två. En bit in i spelet kom man till ett "pussel" eller ja, typ tre tryckplattor på golvet man måste stå på samtidigt. Då kom vi ju alltså inte vidare. Det var inte så smart design och spelet fick ju kanske inte oförtjänt dålig kritik om man säger så, även om det inte var den fallerande COOP:en det fick mest klagomål på.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Ok, det var nog för svårt.

Tips: Spelets "namne" finnes i en finsk cello-musikgrupp ( tarmgnideri familjärt ) som kanske mest är kända för att ha tolkat Metallica.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Känner inte igen spelet men gruppen är iaf Apocalyptica

Medlem
Skrivet av mill:

Känner inte igen spelet men gruppen är iaf Apocalyptica

Japp, det är rätt. Så heter spelet också. Apocalyptica


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Medlem

Return fire?


signatur

MSI Xpower Z170A Titanium Ed. | 6700K @ Stock | NH-D15 [Push/Pull] | 32GB DDR4 2133mhz | GigaByte GTX 1080Ti 11GB | 2x 250GB Samsung EVO 850 | 4TB blandad lagring | Corsair Gaming Sabre RGB | Asus Cerberus MK II | 2x Samsung U28E590D 28" 3840 x 2160 + AOC AGON AG271QG

[Unknown] på Discord

Medlem
Medlem

då frågar jag även om det inte var min tur.

ELF
Medlem

@UggleMannen:Vad menar du? Kollade de tre senaste sidorna och ser inget inlägg från dig.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

Jag ser att ingen svarat på "Win95". Det kan ha varit "Win98". Har inte hunnit testat på drygt 10 år nu.

Svaret är första Worms. Om du startar spelet och skriver in egen text innan du startar en bana så kan du skriva in Win95 eller Win98 så kommer du att komma till skrivbordet på det OS:et på den tiden!

Var sjukt kul att hoppa runt med rep mellan ikonerna på Win95/98-skrivbordet!

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Big fat blob and weird science guy - the game?

Medlem

@Banjo: nära, kolla in pickan så kanske ni knäcker nöten.😀

Medlem

Ok lite lättare då.
Sly Stallone gjorde en film om huvudkaraktären i detta spel.

Medlem

judge dredd vs death


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

judge dredd vs death

yupp. du har vunnit en micro.
grattis!

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Korrekt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vet inte om detta spel redan florerat i den här tråden, och av ren lättja så tar jag hellre en åthutning än lägger ner tid på att gå till botten med det själv. Här är spelet, i alla fall:

Medlem

Var detta en tråddödare?

En kanske lite mer avslöjande bild:

Medlem

Cyberia


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Någon annan kan lägga upp en bild.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Någon annan kan lägga upp en bild.

Får se om ni kan denna!

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Denna var tydligen riktigt svår. Här kommer en ny bild!

Medlem

James Bond: The world is not enough

Medlem

Tror jag har rätt så här är nästa:

Medlem

@schmuttah:
Phantasmagoria?
Bara gissa på första FMV spel jag kunde tänka mig det var

Skriv svar