GT Sport, Forza 7, Project Cars 2 – Bästa bilspelet är...

Robot
GT Sport, Forza 7, Project Cars 2 – Bästa bilspelet är...
Medlem
Medlem

Antagligen är alla bra, beroende vad man är efter (och vilken/vilka platform man äger)
PC2 är lite mera "hardcore".
Forza 7 täntke jag inte alls på pga microtransactions
GTS är helt okay för min nivå och jag är nöjd

Medlem

GTS stödjer ju PSVR. Hur är det med PC på PC/PS4?
När man väl kört bilspel med VR känns det lite fattigt att köra utan. Fortfarande trevligt men fattigare.

Medlem

Äh, Mario kart 8 är bäst! Oöverträffad orealism!

Medlem

Nu har jag inte hängt med så noga i alla recensioner både i Sverige och utomlands. Men går inte mycket av kritiken mot GT Sport ut på för få spellägen och knaper singleplayer snarare än att racingen i sig skulle vara sämre? Tittar man på ren racingkänsla är kanske alla tre ganska likvärdiga?

GT Sport visades inte ens på Sonys E3-show i somras tror jag, medan Forza 7 inledde. Så Gran Turismo verkar inte alls vara samma flaggskepp som det än gång var. Innehållet i de gamla Gran Turismo - spelen var massivt och utvecklingstiderna var långa (gick det fyra år mellan GT 5 och GT 6?). Så att Sony behövde ändra inriktning är kanske förståeligt, ur ett kommersiellt perspektiv.

Medlem

Project Cars 2 är första bilspelet som inhandlats på bokstavligen år och dagar, +4 av mig med lite kört än så länge.
Blir mer bara man letat fram gamla G25an.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Project cars 2 är nu mitt liv

Medlem

..."utmärkta Dirt 4"? Har vi verkligen spelat samma spel?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tja, F1 spelen kanske är habila (kanske en ny förkortning på har bilar)? sorry Tomas, kunde inte motstå
Ni verkar inte ha någon "skicka rättelse på artikel" som Swec har.

Medlem

Jag tycker att Forza 7 har bättre körkänsla än Project Cars 2. Men jag gillar båda.
Och Dirt 4.
Alla tre har mycket innehåll och supersnygg grafik.

Men till Forza 7 har jag inte köpt microtransactions, och kommer heller inte att köpa.


signatur

autograph

Redaktör

@Nimafor: vi har en "Skicka en rättelse", ligger under kommentarerna. Inte för att det behövs när jag skriver, det är mer av kosmetisk natur.

Nån som sett min höga häst förresten?


signatur
Medlem

Petter på GameReactor tycker fartkänslan i Project Cars 2 inte var nå vidare. Vad anser ni här på FZ o forumet.? Duger den.? Är sugen på spelet till Steam men velar lite pga den grejen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Petter på GameReactor tycker fartkänslan i Project Cars 2 inte var nå vidare. Vad anser ni här på FZ o forumet.? Duger den.? Är sugen på spelet till Steam men velar lite pga den grejen.

I och med att banorna är skapade i verklig skala och bilarna kör i verkliga hastigheter så är ju farten i förhållande vad du ser "äkta". Om du vill ha mer artificiell fartkänsla så finns ju motion blur, ökad field of view, samt några inställningar för justerad field of view beroende på hastighet. Dessutom i helmet cam kan du välja att blurra delar av vad du ser för att öka känslan av fart. Du kan dessutom ändra inställningar för skakningar och annat. Med andra ord, inga problem med fartkänslan.

Medlem

Att project cars 2 inte har mer än 7.3 av användare är rätt allvarligt med tanke på att det inte har mikrotransaktioner som forza. Har kollat på videor, märker att ljudet är rätt dämpat, men har inte hört något annat dåligt än det.

Sedan undrar jag hur utvecklare till spel som forza står ut med sitt arbete. De kan omöjligt vara glada över vad de gör.

Medlem

@Theo B:

Läser man några recensioner så förstår man snabbt varför. Folk köper spelet, kör ett varv med handkontroll, håller full gas runt kurvorna och går sedan och skriver en recension "unplayable" 1/10. Jag har inte hört något riktigt negativt från någon som faktiskt sätter sig in i spelet och övar lite, förutom kanske några buggar och att AIn ibland är lite långsamma i regn och snö, vilket är en helt befogad kritik. Sen rent allmänt på metacritic så brukar användarrecensionerna vara fulla av obefogat låga betyg

Medlem
Skrivet av snubben:

@Theo B:

Läser man några recensioner så förstår man snabbt varför. Folk köper spelet, kör ett varv med handkontroll, håller full gas runt kurvorna och går sedan och skriver en recension "unplayable" 1/10. Jag har inte hört något riktigt negativt från någon som faktiskt sätter sig in i spelet och övar lite, förutom kanske några buggar och att AIn ibland är lite långsamma i regn och snö, vilket är en helt befogad kritik. Sen rent allmänt på metacritic så brukar användarrecensionerna vara fulla av obefogat låga betyg

Tar man sig tid och lyssnar på de seriösa recensionerna, ex av Emptybox, så är de överlag nöjda med Pcars 2 och att det är mer realistiskt än PCars. Den ökade realismen innebär naturligtvis också att handkontrollmuppar inte kan ralla runt som i Forza. Jag antar att det delvis är WMDs fel i det att de inte gör klart att man inte riktar sig till samma publik. Naturligtvis för att sälja fler kopior.

Själv har jag stött på ett antal buggar som jag inte kan förstå hur QA inte fixade innan release men tyvärr känns det mer som en regel än undantag nuförtiden.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar