Det gamla Westwood-gänget på Petroglyph visar upp nytt RTS

Robot
Det gamla Westwood-gänget på Petroglyph visar upp nytt RTS
Medlem

Låter väldigt lovande. Själv är jag intresserad mest av "A dynamic story campaign". Vet dock inte om den är lika dynamisk som man vill. Jag var med i en undersökning om RTS nyligen, där skrev jag bland annat:

"Playing the game the way I want, and be able to replay it different, would add much value. To be able to select 1 or 2 different main objectives in a mission which affect what will happen in mission 2 would be great. E.g "destroy all air defence" as main objective in mission 1 to be able to use more airforce in mission 2."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Red Alert 2, världens bästa RTS spel och ni som inte håller med har fel

Medlem

Fasen vilken läcker design!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Killmonday Games

instapreorderedbuy


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Vill gilla det jag ser, men av någon anledning så inser jag att jag känner att old-school rts-spelen är förlegade.
Idag vill jag ha RTS spel där trupperna går i grupper, så som Company of Heroes / Dawn of War.
Orkar inte sitta och pilla på enstaka singelenheter och sedan köra ihop dem i en enda stor blob att skicka på fienderna (som Starcraft).
I must be getting old I guess :/

Medlem
Skrivet av jehuty:

Red Alert 2, världens bästa RTS spel och ni som inte håller med har fel

Tiberian Sun menar du så klart.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Dune 2, världens bästa RTS spel och ni som inte håller med har fel

Skrivet av Boomer:

Dune 2 menar du så klart.

Ni har helt rätt bägge två. Dune 2 ÄR helt enkelt bäst.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ni har helt rätt bägge två. Red Alert ÄR helt enkelt bäst.

Skönt att vi alla kan enas om att Red Alert, ettan, är bäst!

Medlem

Alla har rätt: C&C är bäst.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Banjo:
Red alert ett är bäst. Alla håller med!

Medlem

"Pre-alpha footage" borde väl vara en bild på en konferenstavla eller något?

Medlem

HAHAHA! Skönt att vi alla kan hålla med om vilket som är det bästa RTS spelet ^^

Medlem
Skrivet av conthox:

Låter väldigt lovande. Själv är jag intresserad mest av "A dynamic story campaign". Vet dock inte om den är lika dynamisk som man vill. Jag var med i en undersökning om RTS nyligen, där skrev jag bland annat:

"Playing the game the way I want, and be able to replay it different, would add much value. To be able to select 1 or 2 different main objectives in a mission which affect what will happen in mission 2 would be great. E.g "destroy all air defence" as main objective in mission 1 to be able to use more airforce in mission 2."

This. All of my this. Jag var en av de som älskade Dawn of War-serien (3:an nämner vi inte i möblerade rum), just för deras metakampanjer, och valmöjligheterna de innebar.

Hade älskat att se mer utförliga sådana i ett riktigt RTS (visst finns det liknande element i turnbaserade spel, men då försvinner i stället många RTS-moment, i regel), där resurser samlade/spenderade, val och övriga faktorer påverkar andra uppdrag än det man för närvarande befinner sig på. Där varje spelares upplevelse blir lite mer som denne känner att denne vill spela.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

ELF
Medlem

Ser så där lagom action mysigt ut.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar