Hej, tjolahopsansa, och allt sånt

Medlem
Hej, tjolahopsansa, och allt sånt

Hej, med "the fall update" och amd's nya drivrutiner, kan jag inte spela eve-online, eller dragon age inquisition längre, så fort dom 2 spelen startar, lägger fläktarna på mitt r9 380 strix oc 4gb av, och jag får en svart skärm, men hör ljudet.....

Radeon software grejjen när man pillar på fläkten, och powerlvl, tror jag det är, funkar ju...tills jag startar ett spel, då resettas allt, och 15 sekunder senare, svart skärm med ljud.....Jag hör ju när fläktarna på gfx kortet går till "silent mode", men kan inte ens gå till inställningarna i amd software och öka, det blir som en sorts rundgång...datorn startar, jag ställer in fläkten och power, fläkten går upp i varv, startar ett av dom spel jag listade förut, och datorn stänger av grafikkortet, och jag hittar pillekvitt i loggarna

Jag ska också skriva att jag överklockar inte nånting i burken, har tagit bort gputweak och den där msi afterburner, efter det, cirka ett år sen tror jag? har datorn funkat klockrent, inte haft problem, men nu.....pyttemjuk behöver testpiloter, och amd också, tror jag...

Medlem

Kör du AMD's betadrivers eller de senaste stable? Tryckte in beta för att testa nya CoD och datorn spontanbootade i tid och otid. Senaste stable drivers däremot gick klockrent.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

@Kane: kör 17.10.1, installerat efter windows creator fall update
Och det skumma är, att jag kan sätta fanspeed, och "strömstyrkegräns", den sätter jag alltid på 10%, det är hur mycket extra mitt r9 380 kan kräva från nätagget, om jag fattat rätt, MEN...när jag startar ett spel, nollställs mina inställningar, och klart som fan att datorn låser sig.

1
Skriv svar