Medlem
CD-I

Någon som, likt mig själv, har en Philips CD-I?
Den är gammal som gatan, MEN...hör och häpna: Jag köpte den på den tiden dom faktiskt funkade som spel-enhet, före playstation 1 och sånt, OCH, den har mpeg 2 kortet installerat, som kostade lika mycket som hela apparaten....

CD-I var någonting Philips höll på med, sålde mpeg filmer till, och peka & klicka spel, jag har tillochmed gamepaden dom sålde till den, med 2.5M kabel..."du ska sitta i soffan, pöjk"...

Hur min CD-I ser ut

Det jag vill veta, är hur man bränner cd-i skivor, och nej, jag behöver inte länkar, jag har nog provat alla varianter man kan göra för att bränna CD-I, men får aldrig till det, sista gången jag provade att bränna burn-cycle, ett av dom bästa spel alla kategorier jag någonsin spelat, så låser sig cd-i'n efter startfilmen.
Burn:Cycle på wikipedia
Jag har med framgång brännt Lost Eden, och alla dåliga zelda/link plattformsspel philips och Sony, tror jag? Gjorde, har även en alpha med ett shoot them up spel som philips tänkte göra innan dom gav upp.

Medlem

Äger en 210 och en 470 modell som just nu faktiskt är inkopplad, köpte på mig en massa spel och program för några år sedan via Tradera för en billig peng.

Finns några riktigt hyfsade spel till maskinen och när man tröttnar så kan man ju alltid slänga på en video-cd

Kan tyvärr inte hjälpa till med ditt problem då jag aldrig försökt bränna spel själv.
Men just Burn Cycle finns billigt just nu på Tradera: https://www.tradera.com/item/301704/269714702/philips-cd-i-bu...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hahaha, "ett av dom bästa spel alla kategorier jag någonsin spelat". Är det ett skämt?

Är nästan i klass med Zelda-spelen till CD-i.

Medlem

Ähh Burn Cycle har ganska lama skådisar, men cool grafik och grym musik.
Skön 90-tals cyberpunkstämning som påminner mig om Johnny Mnemonic.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar