Till slut – Resident Evil 7 har nått försäljningsmålet

Robot
Till slut – Resident Evil 7 har nått försäljningsmålet

Det kanske tar tid innan folk vågar köpa...

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-7


Medlem

4:an var bäst.

Killmonday Games

RE 1-3, sen föll det till en generisk shooter


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Nummer två i ordningen var bäst.

Medlem

Jag hade genuint kul med coop i RE5. RE6 i ccop innehöll mest svordomar över det ostiga innehållet och att det var omöjligt att klara vissa quick events utan att dö 3 gånger.

Nummer sju var ett skitbra skräckspel.

Medlem

Ni som svarar ettan, tvåan och fyran:

Har ni ens spelat sjuan??

Sjuan är tveklöst bästa! Äntligen är Resident Evil riktigt obehagligt och förtjänar benämningen skräckspel, dom tidigare var ju mer actionspel.
En frisk fläkt och den perfekta nystarten av serien!
Fyran var det bästa bland dom tidigare.

Medlem

Min favorit hittills var femman på Wii. Kontrollerna funkade så jävla fint, sen co-op på det.
Men inte orkat investera i sjuan än. Kanske blir på någon rea i framtiden.

Medlem

1-3 om vi pratar charm och nostalgi, men det är 5:an som man haft roligast med.
6:an var skräp och 7 har jag inte testat.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

1. Resident Evil HD Remaster
2. Resident Evil 2
3. Resident Evil 7

Jag har alrdig skrattat så mycket som när jag spela igenom 5an och 6an med en vän dock, dom är tveksamma tillägg i serien men ack så kul i coop, all galenskap, alla cheesy ögonblick och dialoger, mycket underhållande om man har någon att dela det med.

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Ni som svarar ettan, tvåan och fyran:

Har ni ens spelat sjuan??

Sjuan är tveklöst bästa! Äntligen är Resident Evil riktigt obehagligt och förtjänar benämningen skräckspel, dom tidigare var ju mer actionspel.
En frisk fläkt och den perfekta nystarten av serien!
Fyran var det bästa bland dom tidigare.

Nej det har jag inte. Tänkte säga fyran eller femman. Är dom enda spelen i serien jag spelat.
Sjuan verkar alldeles för läskigt för någon som är lika lättskrämd som jag.

Men roligt att det har sålt bra


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

7an är riktigt bra. gillar Biohazard HD remaster också


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Resident Evil 6 fick inga toppenrecensioner, men det sålde trots det väldigt mycket enligt statistiken i denna nyhet. Det släpptes visserligen senare än Resident Evil 7 (senare, när konsolerna hade funnits ute längre). Men det borde väl inte vara brist på hardcorespelare som gör att RE7 säljer typ hälften av sexans siffror?

Många RE6 kanske såldes på reor också? RE7 finns väl ej på rea ännu? Eller det kanske finns för 299 kr här och var?

Det spelar ju också in. Man tjänar pengar på varje spel, men man tjänar ju mycket mer på att sälja till fullpris.

Capcom kan väl inte va helt nöjda trots allt när sjuan har backat med hälften jämfört med sexan. Å andra sidan har de på längre sikt kanske räddat seriens anseende och räddat franchisen. De behövde göra något nytt efter den kritiserade sexan.

Medlem

Vilket resident evil som är bäst kan jag inte säga, jag har endast spelat igenom ettan och tvåan, samt testat nån timme av femman.

Codename Veronica känns ju nästan som en del av huvudserien också, även om det inte fick en fyra i titeln.

Och så finns ju en prequel, Resident Evil Zero. Det började som ett spel till N64 tror jag, men släpptes sen till Gamecube. En del av den "numrerade" Resident Evil-serien. Sen finns ju verkligen massor av spin offs också.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Vilket resident evil som är bäst kan jag inte säga, jag har endast spelat igenom ettan och tvåan, samt testat nån timme av femman.

Codename Veronica känns ju nästan som en del av huvudserien också, även om det inte fick en fyra i titeln.

Och så finns ju en prequel, Resident Evil Zero. Det började som ett spel till N64 tror jag, men släpptes sen till Gamecube. En del av den "numrerade" Resident Evil-serien. Sen finns ju verkligen massor av spin offs också.

Codename Veronica (som är min favorit) skulle egentligen vara Resident Evil 3 läste jag i någon intervju med utvecklarna. (hittar inte source)

Medlem

5an sålt bäst?
Tragiskt, det spelet var värdelöst imo.
Inte spelat nått re eftet det men alla före.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Codename Veronica (som är min favorit) skulle egentligen vara Resident Evil 3 läste jag i någon intervju med utvecklarna. (hittar inte source)

Efter succéerna med Resident Evil och sen Resident Evil 2 så blev det ju bråda dagar på Capcom, först skulle väl Shinji Mikami göra det där skräcködlespelet med realtidsgrafik till Playstation (som en "avstickare/spinoff) och sen gå vidare med Codename Veronica till Dreamcast som den riktiga fortsättningen. Men någonstans insåg väl Capcom att de inte kunde låta bli att göra en trea till Playstation med den otroligt stora användarbasen som fanns där mot slutet? Att inte göra Resident Evil 3 Nemesis hade väl varit dålig business...! Sen är ju trean inte alls lika innovativ som ödlespelet eller Codename Veronica, kan man tycka. Eller, hur ska man säga, det var mer traditionellt... Det fortsatte med de förrenderade bakgrunderna och ungefär samma mall som ettan och tvåan.

Men Capcom var ju verkligen ökända för att mjöka sina koncept efter både Mega Man och Street fighter-spelen. Så man förstår att de gjorde som de gjorde. Dessutom Resident Evil Zero som också utvecklades under samma period. Det började väl som ett N64-spel men de sköt fram det för att släppa det till Gamecube... Så de hade väl i princip fyra nya liknande spel under utveckling nästan samtidigt där nån gång 1998-199, antingen på projektstadiet eller längre framskridet... RE Zero, Re3 nemesis, ödlespelet och Codename Veronica...! (Plus remaken på Resident Evil till Gamecube, men det släpptes senare, 2002 tror jag? Jag tror RE Zero skulle släppts till N64 år 2000 men att de flyttade fram projektet till kuben istället. Så det blev inte klart förrän så sent som 2003 tror jag?)

Ja, sen hade ju Capcom en ganska långt gången första version av Resident Evil 2 också har jag hört, som de jobbat med i tio månader, innan de strök mycket och började om... Inte helt från början men de gjorde om ganska mycket...vad jag förstått.

På den tiden, 90-talet, var ju Resident Evil verkligen i stort sett störst, tillsammans med Tomb Raider och Metal Gear Solid. Störst på Playstation åtminstone.

Men besluten att släppa seriens nästa delar på Dreamcast och Gamecube känns ju märkliga nu i efterhand. Man undrar ju om det fanns pengar inblandat. Resident Evil Codename Veronica och Resident Evil 4 släpptes i och för sig på Playstation 2 senare. Men Zero och RE Remaster var väl exklusiva till kuben hela den konsolgenerationen tror jag.

Medlem

Jag har aldrig klarat Resident Evil med Chris tror jag, eller har jag det...? kanske en gång. Han har ju färre "platser" i menyn så han kan endast bära sex föremål åt gången, vilket gör att det blir svårare att spela med honom, dessutom saknar han ju Jills "lockpick" (dyrklås?). Å andra sidan tål han kanske lite mer nafsande från zombier. För att han är en stor och stark man och inte en mindre och mer utsatt kvinna. Vilket väl på något sätt är logiskt även om det känns lite könsstereotypt.

RE 2 borde jag också spela om. Jag klarade det endast med Claire, inte med Leon S Kennedy.

Att man kunde få en delvis annorlunda spelomgång beroende på vem man valde att spela med är endast en av flera saker som gjorde dessa spel så bra.

Medlem

Remake 1:an är tveklöst bäst.

Medlem

Ni som inte har köpt Resident Evil 7 ännu och gillar serien och skräckspel. Slå till. Ni blir inte besvikna. Det är en riktigt bra upplevelse. Hoppas CapCom fortsätter på denna väg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Köpte faktiskt spelet imorse straxt före att artikeln laddades upp från rean som pågår på ps-store atm så jag tar helt och hållet åt mig äran att dom uppnådde målet 🙂

Medlem

älskade RE 7 faktiskt riktigt grymt lir måste jag säga.

Medlem

Kommer aldrig förstå de som påstår att PS1 RE är bättre än sjuan. Säger inte att det nödvändigtvis är sämre för det är subjektivt men jag personligen tycker de tidigare spelen har åldrats så sjukt dåligt. När det kommer till skrämselfaktor vilket enligt mig är det viktigaste i skräckspel så är RE7 en av de läskigare spelen jag spelat. Visst slutet blev väl lite väl FPS men tyckte verkligen om spelet annars. Aldrig varit imponerad av RE spelen förrän jag testade sjuan.

Medlem

Resident Evil 7 är det bästa sedan Resident Evil 3, skräcken åter och på ett snygg sätt genom att göra ännu en U-sväng, denna gången för det bättre istället för 4an. Som inbiten fan av RE så förstår jag att de gick annorlunda med 4ran då de ville friska upp serien, och visst det är ett bra spel på egna meriter men det är inte survival horror i klass med de gamla spelen och jag har aldrig gillat att det tillhörde RE-serien, ännu mindre att RE5 och RE6 följde.

Jag håller RE7 som nummer två efter Resident Evil 1 remaken, därefter följer 2an och 3an. Blir både spännande och skrämmande att se hur RE2 remake görs, blir det fasta kameravinklar och mer likt RE1 (vilket är den bästa remake av ett spel jag spelat), eller blir det first person eller en blandning Personligen skulle jag nog föredra old-school likt RE1 remake, men förstår om de inte går den vägen också.

Medlem

Resident Evil 7 är utan tvekan det bästa i hela resident serien och med ganska stor marginal. Allt är ett mästerverk av "survival horror" och hoppas övriga kommer gå samma väg som 7an

Resident evil 1,2,3 är rena skräp spel. Ni som säger dessa måste fan skämta. Det räcker att kolla youtube klipp så ser man hur fattigt det ser ut. Jämföra 15-20år gammla spel med ett modernt top spel. tillåt mig skratta haha

5,6 är oså ren skräp för mycket action och lite skräck. 4an var helt ok men inte mer än så. Revelation 1 och två var oså ok men inget hurra. 7an Klart bäst.

Bästa skräck spelet tsm med Evil Within 2 i år

1
Skriv svar