Aww! Sony släpper småväxt PS4-gamepad för yngre gamers

Robot
Aww! Sony släpper småväxt PS4-gamepad för yngre gamers
Medlem

Tycker den är söt och det kan ju vara något för dem allra minsta, men min 5åring har inga problem att greppa tag om ds4 och lira loss i Minecraft

Medlem

Då kan jag fortsätta hoppas att de släpper en STÖRRE handkontroll kanske?
Jag har inte direkt enorma händer, men originalkontrollen käns för liten enligt mig...

Medlem

Kan ju tänkas vara en hyfsad idé. Skulle nog passa bra till många PSN spel (Typ SMB, Broforce etc.) och prislappen gör den någorlunda attraktiv. Väldigt tvek över storleken dock om vuxna ska spela på den men det verkar inte vara huvudtanken.

Medlem

AKA Player 2 kontrollen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cybersoul:

AKA Player 2 kontrollen

Haha, den lite sämre kontrollen man alltid fick låna hemma hos polare.


signatur
Medlem
Skrivet av Douwd:

Då kan jag fortsätta hoppas att de släpper en STÖRRE handkontroll kanske?
Jag har inte direkt enorma händer, men originalkontrollen käns för liten enligt mig...

Samma här! Jag har långa fingrar och även ganska stora händer. Dual Shock 3 är för liten för mig, även Xboxens gamepads, även om de är något större. Dual Shock 4 har jag inte känt på alltför mycket men den känns också för liten. Det gäller både avståndet till spakarna (jag får vika tummarna, jag har långa tummar/långa fingrar) och själva greppet som man håller i.

Dagens Ilandsproblem kanske.

Jag skulle dock kunna tänka mig att köpa den här lilla gamepaden, mycket för priset. Den har inga handtag heller så den är inte för liten i handtagen på samma sätt. Istället får man ju nästan "hålla i luften" som med NES och SNES och det kan man ju stå ut med.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, den lite sämre kontrollen man alltid fick låna hemma hos polare.

Långt innan mikrotransaktionerna kunde man köpa sig till framgång! #NES #PowerGlove

Medlem

En Dual Shock 4 kostar väl 600 kr. Om man får i stort sett samma funktioner för halva priset känns det värt det. Så länge man sitter tillräckligt nära sin konsol. Tre meter räcker kanske inte för alla.

Den konsol jag köpte flest udda kontroller till var nog Playstation. Jag ska försöka lista alla...

Först ingick två gamla vanliga kontroller i Value pack (och ett minneskort). Dumt nog köpte jag inte paketet med Dual Shock direkt så den köpte jag ju till senare, när fler och fler spel drog nytta av den (några spel, som Ape Escape, fungerade inte ens utan den).

Sen blev det en Ascii pad för att den hade ett helt styrkryss. Bra för fightingspel, tänkte jag. 149 kr. Inte alltför dyr.

Sen råkade jag fynda både en NegCon och en Resident Evil Pad väldigt billigt (59 kr och 39 kr) så det blev två såna också.

Någon Multi tap blev det dock aldrig (Kids, ni som inte var med eller inte känner till det... en Multi tap var en pryl som giriga Sony ville att man betalade 500 kr, typ, för, så att man kunde koppla in mer än två kontroller. N64 och Dreamcast hade fyra kontrollingångar, vilken USP!! ). Och ingen GunCon (Namcos ljuspistol) heller tror jag. Den skaffade jag till PS2 sen, men vid det laget hade mitt mest extrema spelintresse minskat lite. Plus att den var krånglig att koppla in. Så den blev inte använd så mycket.

Jag tror att det stannade vid sex gamepads till Playstation. Jag kanske missar nån. Men det blev ju inte så mycket pengar trots allt. De två extra gamepads jag köpte till N64 kostade nästan mer, totalt sett. De fick nog många köpa till för att spaken till dessa kontroller slets så snabbt. Ni som var med vet...! Det handlade alltså inte om nåt behov av att spela tre samtidigt, utan mer om att den första (grå) och den andra (gula) gamepaden hade gjort sitt... Åtminstone spakarna. Fast jag har sett många N64-spakar i betydligt värre skick också.

Medlem

Bra idé av Sony
Vore skoj om Nintendo gjorde en Switch XL med större kontroller, de som är nu är ju så fjuttiga.

Inaktiv

Ser ut som en större Nintendo Switch-kontroll.

Medlem

Ser väldigt likt ut en Nintendo kontroll

Medlem

Mycket bra idé, min grabb måste köra "pinch" greppet på nuvarande kontroller. Något han tycker är väldigt svårt och oexakt i spel. Bra jobbat Sony! 👊😉

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: minns att jag fick köra med en ratt o pedaler hos en vän när vi körde medalj of honor och soul caliber på ps1 hos honom. ( fanns styrkors och knappar på den) Var inte enkelt

1
Skriv svar