Hör John Carmack carmacksplaina VR för en femåring

Robot
Hör John Carmack carmacksplaina VR för en femåring

Kodgurun förklarar vad virtual reality kan göra idag, och i framtiden, i fem olika svårighetsgrader.

#john-carmack


Avstängd

"carmacksplaina" really..?

Skägg.
10 Chambers

@EXPLICIT: Jag tyckte det var ett jätteroligt ord. Absolut inte i negativ bemärkelse.


signatur
Medlem

Haha! Roligaste ordet på länge, skrattar fotfarande.. ^^

Medlem

Tonåring nummer tre var ju helt klart "starstruck" - få snacka VR med John Carmack....

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Tonåring nummer tre var ju helt klart "starstruck" - få snacka VR med John Carmack....

Japp

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jätteroligt, speciellt när man läst lite om Carmack hur han är som person.

Medlem

En av de jag gillar att lyssna på mest, sedan vet jag dock inte om han verkligen är så pedagogisk för de som inte är insatta, han flyter mer än gärna iväg i väldigt väldigt tekniska termer.

Medlem

Ett av problemen som näms i videon är att dagens speldatorer är ungefär så snabba de kan bli och i våran omedelbara framtid kan vi bara räkna med att dubbla och trippla prestandan, inte få upp den till 50X där vi igentligen behöver vara för äkta realism. Vi kommer slå in i en hård vägg där matrialen som används idag når sin gräns. Kvantdatorer är inget jag tror kan lösas på många decennier. Vi kommer komma tillbaka till en era där datorerna måste dubblas i storlek för varje fördubbling i prestanda.

Att optimera varenda bit på vägen från input till output blir då enormt viktigt och med företag som bråkar om patent och drivs av vinstintresse så känns det som att det kommer ta ännu mera tid. För tio år sedan trodde jag inte att inbromsningen skulle gå så fort. Nu ser vi typ 10 procents ökning per år och nodminskning och snart är det stopp på det med.

Då måste man börja prata om sammarbete på en skala aktieägare inte kommer vara intresserade av. Crowdfunding kanske kan lösa det problemet?

Medlem

inte en chans att den ungen är 5 år....

Medlem

Kungen av kungarna.

Medlem

Carmack är en hjälte i alla sammanhang. Han är så genuin. #makenerdsgreatagain

Medlem

Det är ju bara att följa mannens twitterkonto, om man förstår 10% av tweetsen så får man vara nöjd.

Medlem

om inte annat ere bara å se någon av hans standardföreläsningar på 2-5 timmar, då inser man vad carmacksplain är mer ingående karln är alldeles för skön


signatur

//monster

1
Skriv svar