Mafia The City of Lost Heaven finns nu på GOG,utan originalmusiken.

Medlem
Mafia The City of Lost Heaven finns nu på GOG,utan originalmusiken.

Trevligt. Jag spelade aldrig färdigt det. Som många andra gav jag upp vid racesegmentet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

*Utan originalmusiken.

Medlem

Ett av de bästa spelen enligt mig, hamnar högt på min topplista.

Inaktiv

VaRfÖr UtAn OrIgInAlMuSiKeN+

Medlem
Inaktiv

"NOTE: The game does not contain any licensed music - only the game's original soundtrack."

Bara att vänta tills Mafia släpps på Steam igen

Medlem

Ett bland de bästa open world-spelen någonsin. Grym story, imponerande ljud och grafik (för den tiden) och realistiskt, som var ovanligt på den tiden. Lite synd att den licenserade musiken inte är med. Inget slår ju att glida runt i Chinatown med The Mills Brothers Chinatown, My Chinatown i högtalarna

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Trevligt. Jag spelade aldrig färdigt det. Som många andra gav jag upp vid racesegmentet.

Körde man racet "regelrätt" så var det svårt att vinna.
fanns dock ett ställe man kunde gena rejält på vill jag minnas.
Minns sen att det kom en patch som bla gjorde det lättare att vinna, jag minns inte om det då var genvägen som lades till eller om motståndaren blev sämre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Körde man racet "regelrätt" så var det svårt att vinna.
fanns dock ett ställe man kunde gena rejält på vill jag minnas.
Minns sen att det kom en patch som bla gjorde det lättare att vinna, jag minns inte om det då var genvägen som lades till eller om motståndaren blev sämre.

Motståndarna blev betydligt sämre efter patchen.

Kan dock stolt säga att jag klarade racet innan patchen, efter typ hundra försök och många hårstrån fattigare men jag klarade det.
Och fan vilken dum design var med ett så jävla pissvårt race, dessutom tidigt i spelet, haha, svåraste uppdraget av alla, och då var det ändå ett jävligt svårt spel som jag minns det.

Medlem

Detta spel om något borde de göra en remake på.

Skrivet av Ftmch:

Motståndarna blev betydligt sämre efter patchen.

Kan dock stolt säga att jag klarade racet innan patchen, efter typ hundra försök och många hårstrån fattigare men jag klarade det.
Och fan vilken dum design var med ett så jävla pissvårt race, dessutom tidigt i spelet, haha, svåraste uppdraget av alla, och då var det ändå ett jävligt svårt spel som jag minns det.

Kan dock stolt säga att jag klarade av det på typ andra försöket utan patchen.

Sorry, kände tvånget att säga det. Älskade det uppdraget, få göra något annat än att bara åka och skjuta.

Medlem

Ja, racingen fick en ju att lacka ett antal gånger. Tog mig dock igenom den pre-patch också. Spelade igenom det igen för nått år sen och då var det ju inte ens halvsvårt längre.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Detta spel om något borde de göra en remake på.

Kan dock stolt säga att jag klarade av det på typ andra försöket utan patchen.

Sorry, kände tvånget att säga det. Älskade det uppdraget, få göra något annat än att bara åka och skjuta.

Är du säker på att din version inte var patchad?
Att det var originalversionen på skiva.
Känns lite otroligt att klara det på andra försöket..

Var flera jag kände som slutade spela pga att de inte kunde komma förbi raceuppdraget.
För mig tog det några timmar. Fanns också ett fusksätt där man kunde köra in på "genvägen" och sen trycka på återställ-knappen för att komma tillbaka på banan fast på nästa varv.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Trevligt. Jag spelade aldrig färdigt det. Som många andra gav jag upp vid racesegmentet.

Finns en enkel fullösning på det faktiskt. När man kommer till en viss kurva kan man svänga till vänster istället för höger, dvs köra av banan. Man fortsätter köra tills man är tillbaka på banan igen och nästan framme vid mål, då väljer man att starta om från startlinjen. Då ligger man först. Det är bara upprepa tills du har vunnit.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Har länge velat prova detta. Givet köp för min del!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Detta spel om något borde de göra en remake på.

Kan dock stolt säga att jag klarade av det på typ andra försöket utan patchen.

Sorry, kände tvånget att säga det. Älskade det uppdraget, få göra något annat än att bara åka och skjuta.

Samma här Men jag minns dock att de verkligen gällde att kapa kurvor ordentligt. Gudomligt spel btw. De enda jag ogillade smått var sista "bossen". Han tog lite för många kulor för att vara en man i kostym.

Något som gjorde min spelupplevelse väldigt svår var att jag upptäckte minimapen efter typ halva spelet. Minns ett uppdrag i bil då jag följde pilen och gång på gång körde in i en gränd så jag hann aldrig innan tiden rann ut, mycket frustrerande.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Är du säker på att din version inte var patchad?
Att det var originalversionen på skiva.
Känns lite otroligt att klara det på andra försöket..

Var flera jag kände som slutade spela pga att de inte kunde komma förbi raceuppdraget.
För mig tog det några timmar. Fanns också ett fusksätt där man kunde köra in på "genvägen" och sen trycka på återställ-knappen för att komma tillbaka på banan fast på nästa varv.

Jag gjorde det också vid andra försöket. Kanske hade jag en jävla tur, har också hört folk som slutade lira för att de var så in i helvete svårt. Men antar att jag hade tur, o är säker på att de var den opatchade versionen.

Medlem

lirade igenom hela flera ggr när det var relativt nytt, tyckte det var jävligt bra


signatur

//monster

Medlem

Svinbra story, svinbra musik, och super gameplay för sin tid. Detta spelet är nog top 10 i min bok, och jag tycker det är sorgligt att serien bara har blivit sämre för varje ny del...

helt klart mitt favo spel.jag klarade det när jag var yngre..racing tror jag van genom preja andra spelaren

tyckte det var bra möe svårare köra tillbaka bilen mitt i natten på tid brakade alltid in i nått


signatur

New life, New hope

Testpilot
Medlem

@Ftmch: Haha det där förbannade racet, Man var påväg att vinna så välte man i någon av de sista kurvorna xD Hjälpte ju inte att man tog genvägen för man kunde lik förbannat välta. Kommer ihåg svetten och agressionen i typ 14åriga mig när man körde om det för 100é gången.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Haha, jag minns med våda oxå hur jag satt och nötte det där racet. Jag klarade det innan patchen dock. På den barnatiden var jag värsta sortens sjörövarsvin.
Mafia är dock ett av de bästa spelen inom genren. Det var en otrolig upplevelse för 15 år sedan. Det är så Mafia bör vara. En semi-realistisk tolkning av Cosa Nostran under 20-50-talet i USA, med väldigt stark story. Inte den bleka, otroligt repetiva, GTA-klon det tyvärr har blivit.

Medlem

Underbart spel, ligger högt i topp bland mina favoriter. Storyn känns svårslagen och grafiken med dess krockfysik på den tiden var inte illa!
Haha ser att många nämner raceuppdraget, höll på att slita håret av mig under det, men jag lyckades klara det i originalutgåvan, men det var rätt svårt. Släpp på gasen i kurvorna tänkte jag på

1
Skriv svar