Hör ropen skalla, gratis Civilization III till alla

Robot
Hör ropen skalla, gratis Civilization III till alla

Humble Bundle lockar oss att bygga imperium som om det vore 2001.

#civilization, #nyhetstips


Medlem

Åh det här kan bli en skön nostalgisk tripp för en kväll. *one more turn skämt*


signatur

// Bacon <3

Medlem

Perfekt! Tack


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Är en stor fan av Civilization serien. Spelade ettan alldeles för mycket ända tills tvåan kom. Spelade om möjligt tvåan ännu mer.
Spelar fortfarande fyran, vilken jag gillade mer än femman. Har köpt sexan, men inte börjat spela den ännu. Det är dock bara en fråga om när, inte om.

Och så har vi Civ III. Köpte det när det kom, spelade igenom det två gånger och avinstallerade det sedan för att aldrig spela det igen. Återgick till att spela tvåan i stället.

Civ III är tyvärr det enda spelet i serien jag inte är intresserad av ens när det är gratis. Avskydde det verkligen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

cool, har varit med sen ettan. gillade 5an å 6an bäst


signatur

//monster

Medlem

Hade hellre sett ett av de nyare spelen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Akronym:

Är en stor fan av Civilization serien. Spelade ettan alldeles för mycket ända tills tvåan kom. Spelade om möjligt tvåan ännu mer.
Spelar fortfarande fyran, vilken jag gillade mer än femman. Har köpt sexan, men inte börjat spela den ännu. Det är dock bara en fråga om när, inte om.

Och så har vi Civ III. Köpte det när det kom, spelade igenom det två gånger och avinstallerade det sedan för att aldrig spela det igen. Återgick till att spela tvåan i stället.

Civ III är tyvärr det enda spelet i serien jag inte är intresserad av ens när det är gratis. Avskydde det verkligen.

Det nya behöver du inte spela, 5an är bättre. 4an är bättre än 5an


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Spelade bara 3an och 4an och gillade 3an mer. Smaken är som baken.

Medlem

Civilization III är inte dumt alls Det och femman har jag spelat väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Är en stor fan av Civilization serien. Spelade ettan alldeles för mycket ända tills tvåan kom. Spelade om möjligt tvåan ännu mer.
Spelar fortfarande fyran, vilken jag gillade mer än femman. Har köpt sexan, men inte börjat spela den ännu. Det är dock bara en fråga om när, inte om.

Och så har vi Civ III. Köpte det när det kom, spelade igenom det två gånger och avinstallerade det sedan för att aldrig spela det igen. Återgick till att spela tvåan i stället.

Civ III är tyvärr det enda spelet i serien jag inte är intresserad av ens när det är gratis. Avskydde det verkligen.

Kultursystemet i Civ III var lite frustrerande ibland. Dels att städer långt bort från huvustaden hade så låg prouktion eftersom det kulturella inflytandet var lägre där. Och dels systemet med städer som kunde avvika eller ansluta sig. Första gången det hände, och jag inte kände till att de tkunde inträffa, blev jag frustrerad, det förstörde mycket av expansionsplanerna i den omgången.

Jag tar nog och spelar lite Civilization III ikväll. Länge sen sist.

Medlem

Civ III har ju redan varit med i ett par humble bundles och dessutom så köpte jag det från början på skiva / fysiskt. Eller ja, inte från början men typ 2007 eller 2008. Eller om det var 2006? Jag har två exemplar, dels samlingsboxen med Civ I - IV och sen ett exemplar av Civ III som jag köpte mest för manualens skull... fast tyvärr fanns ingen manual! Oh well...

Medlem

Det går inget intressant på tv ikväll... Man kan lika gärna spela Civ! Eller nåt annat spel för den delen.

Eller, det börjar en schysst film på Kanal 5 klockan 00.50 men jag hinner spela ganska mycket Civ tills dess.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Kultursystemet i Civ III var lite frustrerande ibland. Dels att städer långt bort från huvustaden hade så låg prouktion eftersom det kulturella inflytandet var lägre där. Och dels systemet med städer som kunde avvika eller ansluta sig. Första gången det hände, och jag inte kände till att de tkunde inträffa, blev jag frustrerad, det förstörde mycket av expansionsplanerna i den omgången.

Jag tar nog och spelar lite Civilization III ikväll. Länge sen sist.

Produktionsproblemen med städer en bit ifrån huvudstaden i kombination med systemet för strategiska resurser var två av de viktigaste skälen till varför jag avskyr trean.

Visst, Civ II var inte perfekt, men som jag såg det så var trean inget annat än en sämre version av tvåan, om än med lite bättre grafik.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Står 4.99€ för mig, redan slut?

1
Skriv svar