Hur rik är Gabe Newell? Jätterik!

Robot
Hur rik är Gabe Newell? Jätterik!

Valve-chefen kvalar in på Forbes lista över de rikaste personerna i USA.

#gabe-newell, #pengar-rullar-in, #valve-software


Medlem

Då har han/dem råd att göra ett Half life 3, åtminstone för sina fans.. skitsamma om de floppar ge oss mer Gordon Freeman! Ge mig gåshud!

Avstängd

@Cladrius: han/de, inte dem.

Medlem

45 miljarder, ja det är han värd 🤔


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Varför inte investera i framtiden, skapa en "Valve School for Game Makers", uppmuntra nya förmågor och samtidigt göra något vettigt med pengarna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Araxes: Ouch right in the feels

Medlem

Han ser ut som Robin Williams i en gigantisk fat suit.

Medlem

Miljarder anledningar att INTE ändra steam eller släppa spel


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tänk hur rik han hade varit om de fortsatt gjorde Half-Life?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Vad gör Valve nu för tiden? Bara Gabe och tio till anställda som sköter om Steam servrarna? How the mighty have fallen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Enligt vad jag har läst så har de en "platt" organisationsstruktur på Valve. Utan att veta så antar jag att det begränsar sig till utvecklingsavdelningarna. En sådan platt organisation ska ju i alla fall teoretiskt kunna leda till kreativa underverk på bekostnad av den längre utvecklings/produktionstiden. Så i bästa fall blir HL3 så bra som det förtjänar att bli om/när det är färdigt.

Den 10 år yngre jag hade nog inte passat in på en sådan arbetsplats, men den nutida jag kan bara drömma om att få arbeta hos en stenrik arbetsgivare i en sådan platt organisation. *dräggel*

Medlem

Om Gabe Newell hade velat så kunde han suttit i en soffa med chips, glass godis, läsk och en massa mat, och bara suttit där och pekat hur HL3 ska vara samtidigt som utvecklar-teamet sitter där och arbetar.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

@Araxes: Ouch right in the feels

Se det som något positivt, du fick ju ett riktigt bra tips!

Det vore ju trist om man aldrig fick veta, då fortsätter man bara att skriva fel och ser ut som en pajas (been there, done that... det tog bra länge innan jag själv fick ordning på de/dem )

Medlem

hehe som jag sa i annan tråd=) "Feta utvecklare är giriga".

Medlem

Dessverre så ser jeg for meg ingenting annet enn dårlige spill også i framtida, som om man ellers kunne håpe at folk med masse penger måtte kunne lage et skikkelig bra spill.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Varför inte investera i framtiden, skapa en "Valve School for Game Makers", uppmuntra nya förmågor och samtidigt göra något vettigt med pengarna?

Inte direkt som att de är bra på att göra spel, snarare att de skulle kunna visa folk hur man bygger en marketplace för spel. 99% av deras utveckling går till Steam, de har kort och gott inte tid att göra spel. Där av anledningen till att de inte har släppt ett enda spel själva sedan HL2, alla spel efter det har andra studios som de har köpt upp gjort, så visst, det står Valve på spelet men folket kom in från andra bolag. Detta sade de t.o.m själva för flera år sedan att all deras egna tid går till att utveckla Steam.

Medlem

Tycker synd om honom, ska genast ta och ge honom mer pengar!

Medlem

Han ser nästan ut att kunna vara Peter Harryson och Ebbots kärleksbarn. Huh..

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Varför inte investera i framtiden, skapa en "Valve School for Game Makers", uppmuntra nya förmågor och samtidigt göra något vettigt med pengarna?

Istället matar han framtidens generation med destruktiva spelbeteenden, alltså "gambling"...

Medlem

Med den galet stora summan pengar så är man en total douchebag om man inte tävlar med Elon Musk med att försöka rädda Jorden och förbättra framtiden för mänskligheten. Han behöver dessutom sätta igång ASAP, för han ser ut som en promenerande hjärtattack.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Tänk hur rik han hade varit om de fortsatt gjorde Half-Life?

Nästan oargumenterbart hade han varit mycket mindre rik.

För övrigt - då vissa pekar på CSGO-knivar, DOTA-hattar och liknande som källan till rikedom så, även om dom säkert är så att dom tjänar massvis med pengar från dem sakerna, att dom intäkterna knappt är märkbara i jämförelse med vad dom drar in på Steam som onlinebutik (Valve tar ungefär 30% av försäljningsintäkterna på precis varje spel som säljs på Steam [vilket också är rimligt och inget utvecklarna klagar på, dom får massor med sålda ex dom inte hade fått annars]).

I jämförelse med det tror jag knivar i CSGO osv inte har en suck.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Med den galet stora summan pengar så är man en total douchebag om man inte tävlar med Elon Musk med att försöka rädda Jorden och förbättra framtiden för mänskligheten. Han behöver dessutom sätta igång ASAP, för han ser ut som en promenerande hjärtattack.

Jag vet inte jag, vettefan om det är något man nödvändigtvis är bra på eller lämpad för bara för att man har mycket pengar. Han är bra på och intresserad av mjuk och hårdvara framförallt inom spelindustrin. Tror inte det är så lätt att översätta det till världsräddare bara för att man är rik. Sen om man får lov att gissa så kan jag tänka mig han har skickat iväg diverse miljoner till olika välgörenhetsändamål, där dom kan jobba hos folk som är insatt i hur man gör.

Men visst, man får ju känslan av att han har den mentala spänsten för att kunna lyckas ganska bra från vad jag har sett... Men vad fan vet vi om det?

Vad kostar det förresten att rädda världen? Tror det kan gå på mer än man tror, alltså. Musk har ju ändå intentionerna och en kassa som nog inte bara är 2 utan säkert 3 gånger så stor som Gaben har. Den stackars Oliver Twist-karaktären.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Klipptid?

Inte rik nog för att klippa sig..

Medlem

@nils45:
Det ser faktiskt ut som om han gör på daglig basis...ja allt utom HL3 delen då.
Äckligt mycket pengar borde göra att man skäms.
Vad ska en privatperson med miljarders miljarder till?

Genuint hat gentemot människor med orimligt mycket pengar. Fy fan


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

@nils45:
Det ser faktiskt ut som om han gör på daglig basis...ja allt utom HL3 delen då.
Äckligt mycket pengar borde göra att man skäms.
Vad ska en privatperson med miljarders miljarder till?

Genuint hat gentemot människor med orimligt mycket pengar. Fy fan

Beror på. Har en person jobbat för sina pengar så har ingen rätt i hela världen att hata personen, oavsett vilka summor. Gabe Newell använde sina privata tillgångar från Microsoft för att finansiera Valve t.ex. Alla pengar han har fått genom Valve har han förtjänat. Det är mest attityden mot fansen när det gäller HL3 som jag inte tycker om. Det finns inga ursäkter att inte göra HL3/Episode3, speciellt inte när dom pratade om att släppa Episode3 ett tag, och sedan bli helt tysta om det.

1
Skriv svar