Nintendo Switch får stöd för trådlösa hörlurar

Robot
Nintendo Switch får stöd för trådlösa hörlurar
Medlem

Samma mönster som många gånger tidigare. Hårdvarudesignen borde ha studerats mycket närmare inför release av Switch.

Är det bara jag eller verkar det alltid finnas en hake med lösningar som implementeras?
Exempel: du kan spela in video. Men en hake: bara 30 sek. Och bara utvalda spel.

Ridå.

Och jag hatar inte företaget och äger konsollen. Men kom igen.

eld
Medlem
Skrivet av SthlmPlayer:

Samma mönster som många gånger tidigare. Hårdvarudesignen borde ha studerats mycket närmare inför release av Switch.

Är det bara jag eller verkar det alltid finnas en hake med lösningar som implementeras?
Exempel: du kan spela in video. Men en hake: bara 30 sek. Och bara utvalda spel.

Ridå.

Och jag hatar inte företaget och äger konsollen. Men kom igen.

Fast nu är du rätt hård, den här generation är den enda av konsoller där allt spelas in med hjälp av hårdvaran, det har inte funnits något sånt tidigare.

Nvidias chip på just switchen har hårdvara som gör det möjligt att konstant spara de senaste 30 sekunderna utan att slöa ner något.

Likadant med trådlösa hörlurar, switchen har fungerande bluetooth, men nintendo har inte lagt till något stöd för för det i mjukvaran. Så det är den stora frågan, varför lägger inte nintendo till det stödet i mjukvaran. Gissning: möjligt så finns det konflikter med hur de vill stödja flera trådlösa kontroller samtidigt.

Medlem

@SthlmPlayer: Varför skulle Nintendo som inte gillar streamers ge en möjlighet att spela in längre filmsnuttar? De har sin hållning och jag tror inte den kommer förändras.

Medlem

Om nu det finns native stöd för streaming så borde ju alla spel stödjas och inte bara utvalda spel tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av NeoWeo:

Om nu det finns native stöd för streaming så borde ju alla spel stödjas och inte bara utvalda spel tycker jag.

Kanske inte är alla utvecklare som vill att man streamar deras spel. Jag kan ändå förstå det då t ex spel som RE7 skulle jag nog lika gärna kunna uppleva genom att titta på en streamer eller lets plays på tuben vilket oftast inte generar några pengar till utvecklaren. Nintendo har väl något speciellt där på youtube att dom tar en ganska saftig bit av kakan om man vill lägga upp gameplay på deras spel?

Medlem
Skrivet av SthlmPlayer:

Samma mönster som många gånger tidigare. Hårdvarudesignen borde ha studerats mycket närmare inför release av Switch.

Är det bara jag eller verkar det alltid finnas en hake med lösningar som implementeras?
Exempel: du kan spela in video. Men en hake: bara 30 sek. Och bara utvalda spel.

Ridå.

Och jag hatar inte företaget och äger konsollen. Men kom igen.

Hur många bärbara enheter har Sony och Microsoft som tillåter mer än 30 sekunders automatisk inspelning? Och behövs verkligen mer än så när 95% av alla ändå använder funktionen för att spara kills osv? Ska man spela in för professionellt bruk, t.ex. om man driver en Youtubekanal, så finns det betydligt bättre lösningar. Glöm heller inte att Switch bara har 32 GB inbyggd lagring, vilket kan jämföras med PS4 och Xbox One som minst har 500 GB, där 93 respektive 138 GB reserveras för bland annat såna här funktioner i operativsystemet.

Medlem

De kommer lägga in stöd för att flytta sin sparfiler, det här har varit en nyhet i en vecka(?). Om det inte redan har kommit dvs.

http://feber.se/spel/art/372502/switch_fr_std_fr_flytt_av_spa...

#nyhetstips

Medlem

Angående bluetoothlurar. Stöds det på de andra konsolerna? Mina bluetooth har jag iaf inte fått att funka med mitt ps4. Sen vet jag att det funnits en hel del diskussioner om att det laggar för mycket med det. Dvs det är för långsamt tom i enklare spel. Så är det egentligen avvikande för Nintendo att inte satsa på bt-lurar? Eller är det bara så att för alla konsoler så är det en ganska sub-optimal lösning?

1
Skriv svar