Star Wars: Battlefront 2-kampanjen är mellan 5-7 timmar

Robot
Star Wars: Battlefront 2-kampanjen är mellan 5-7 timmar

Uppgifter från EA-studion Motive pekar på livslängden för singleplayer.

#Star-Wars, #battlefront-2


Medlem

Jaha, så hela trailern var egentligen en lets play video av hela spelet. Tur att man inte kommer kasta pengar i sjön efter första failet.

Medlem

Längtar efter multiplayer-delen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Maj gadd! Men hellre en kort kampanj som är riktigt bra, än en lång som är intetsägande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förväntade sig folk längre? Vilken halo/cod/BF kampanj tog mer än 8 timmar till exempel? Har för mig att man kunde dra sig igenom dem jävligt fort oavsett svårighetsgrad. Förstår att företag inte vill investera för mycket pengar i en kampanj till ett online inriktat spel.

Nu gäller det bara att online delen levererar. Battlefront är det sämsta spelköpet jag gjort i mitt liv därför kommer jag inte köpa detta förrän det sjunkit rejält i pris eller tills man kan få konfirmerat att spelet är såååå mycket bättre än det förra.

phi
Medlem

Om jag mot förmodan kommer att skaffa Battlefront 2 så får det bli när det reas ut för 50 kr eller liknande.

Medlem

ojdå! imponerande med tanke på stålarna dom tjänar på alla fjortisarna


signatur

//monster

Inaktiv

Tycker 5-7 timmar är full acceptabelt förutsatt att den är bra.

Fokus för mig är ändå MP, så SP är bara en bonus. Precis som i Bad Company 2, SP var typ 7 h där också, och det var sjukt bra.

Medlem

Jag hade nog föredragit en lång SP, börjar tröttna på alla dessa multiplayer.

Medlem

Lootbox orgie till att börja med och sedan: "EA....the scourge of the gaming industry".
Skulle heller springa naken genom stan än lägga en krona på detta.
Sen så är DICE värdelösa på single-player ändå.

Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

Medlem

Nej du, dags att återbesöka gamla goda dark forces från 95. Den gamla goda tiden när man fick ett ordentlig singelplayer-kampanj utan massa nonsens.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tja, då blir det inget köpa för min del. Tyckte MP var urtrist när jag testade det och betala för den smörjan och bara få ut så lite SP, inte en chans.

Medlem

Hade väl känts vettigt om man gillade MP och såg SP som en bonus. Tyvärr känner jag tvärtom och då känns det inte värt. Jag köpte battlefront 1 för typ 50kr inklusive alla DLC och det var det tyvärr inte värt. Men jag inväntar recensioner och ser vad som händer. Troligen blir det köp på någon rea för att spela igenom SP.

Medlem

Synd, jag skulle vilja ha ett starwars spel med fokus på SP :/

Avstängd
Skrivet av Gaara:

Synd, jag skulle vilja ha ett starwars spel med fokus på SP :/

Håller med, och då spelar jag inte ens Star Wars-spel annars.

Verkligheten, tyvärr, är nog att det är fokus (men ändå inte) på MP och inte SP för det är där alla potentiella pengar ligger.

AAA-spel har gått från fantastiska SP-upplevelser till optimerade mjölkade MP-upplevelser (som inte ens är roliga).

Medlem

5-7 timmar är ju iofs mycket för ett spel som inte bara satsar på singelplayer. Hade ni verkligen räknat med längre? Såklart ni inte ska köpa ett battlefront-/battlefield-spel om ni inte ens tycker om multiplayer. Börjar i ärlighetens namn bli lite trött på folk som bara älskar att gnälla.
Personligen så är längden inte det som är avgörande(that (not) what she said). Jag hoppas bara på en grym story.

Medlem

@Whisp: men mp är ju inte ens bra. Run and gun. Dö spawna, dö spawna. Noll taktik.

Medlem

Jag föredrar faktiskt kortare SP spel. Förutsatt att dom är bra förstås.
Många SP spel har alldeles för mycket delar som är där enbart för att göra spelet längre.

Medlem

lasersvärd är så 80tal


signatur

//monster

Medlem

Fan, jag var rädd att det skulle bli så kort. Hade iaf hoppats på 12-15h..... Typiskt DICE.
Nu vet jag verkligen inte om jag ska köpa vid release eller ej - bryr mig inte om MP delen särskilt mycket.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Fan, jag var rädd att det skulle bli så kort. Hade iaf hoppats på 12-15h..... Typiskt DICE.
Nu vet jag verkligen inte om jag ska köpa vid release eller ej - bryr mig inte om MP delen särskilt mycket.

Nu är det inte DICE som gör SP till Battlefront 2 det är Motive.

Medlem

12-15h tycker jag är lite utdraget för ett linjärt SP-spel. 6-7h är the sweet spot imo. Nu får man bara hoppas att det är riktigt bra story, varierat gameplay och feta set pieces.

Medlem

Hellre 5-8 timmar som är bra än 12-15 timmar som är skräp.
Men vi alla har ju olika preferenser, vissa föredrar kvantitet framför kvalitet.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Hellre 5-8 timmar som är bra än 12-15 timmar som är skräp.
Men vi alla har ju olika preferenser, vissa föredrar kvantitet framför kvalitet.

Nepp... men kvanitet med kvalitet!
Ovanligt, men det finns!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

@Walter S.A. Iego: Fast hellre en lång kampanj som är bra än en kort kampanj som är bra. Kort är inte en synonym till bra.


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Nepp... men kvanitet med kvalitet!
Ovanligt, men det finns!

Nej, det finns verkligen inte. Inte när spelet är ett uttalat multiplayerspel där man lagt fokus på just multiplayer och inte singleplayer.
Felet du och andra gör är att ni jämför detta med spel som är uttalade singleplayerspel, där fokus alltså lagts på singleplayer.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Hellre 5-8 timmar som är bra än 12-15 timmar som är skräp.
Men vi alla har ju olika preferenser, vissa föredrar kvantitet framför kvalitet.

på visst sätt har du rätt, men andra spel lyckas med 12-15h single player content utan vidare problem (för min del tänker jag på bl.a. naughty dog spelen eller även Wolfenstein serien)

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

på visst sätt har du rätt, men andra spel lyckas med 12-15h single player content utan vidare problem (för min del tänker jag på bl.a. naughty dog spelen eller även Wolfenstein serien)

Läste du ens mitt inlägg?
Naughty Dog spelen är uttalade singleplayerspel, likaså Wolfenstein.
När man tänker på DICE så är det knappast singleplayer man tänker på i första hand.

Medlem

@Dominus: jag vet det, kanske dags att de börjar lära sig? Men, som jag nu lärde mig är single player delen uppenbarligen inte DICE den här gången. Nåväl.

12
Skriv svar