Diskutera – Vilket är EA:s bästa spel?

Robot
Diskutera – Vilket är EA:s bästa spel?

Trots upprörande affärsbeslut – de har ju faktiskt gjort några bra spel också.

#ea, #star-wars, #star-wars-battlefront-ii, #visceral-games


Medlem

ELITSERIEN 95 (Sega)


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Mass Effect-serien

Medlem

Det finns extremt många bra spel på wikipedia och Mobygames under deras namn, men majoriteten är dom bara utgivare för, inte utvecklare och då räknas det inte enligt mig.

Baserat på det blir mitt svar NHL 95, lade ned tusentals timmar på det när det begav sig och är fortfarande Hockeyspelet jag faller tillbaka på när jag behöver en dos isaction.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Geeks Gaming

Som EA har publicerat? System shock 2 då de är i min åsikt de bästa spelet som någonsin har gjorts... Svårt att tänka sig faktiskt att de va ea så publicera de.
Annars finns ju alltid Theme hospital.

NuZ
Testpilot

Mass effect. Men avskyr alla jävla okompletta spel nu för tiden. Så enkelt men komplett kan bli magiskt. Kolla spelet Cuphead och filmen Wheelman. Unik design men endå enkelt och magiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

7 Cities Of Gold


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

sluta nöööö EA har väl inte gjort bra spel

Medlem

Mutant league hockey och Haunting starring polterguy

Medlem

Marble Madness var ganska bra

Avstängd
Medlem

EA har gjort och förlagt så många bra spel att det är svårt att lista.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det här kanske.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Battlefield 2


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Backloggens befriare

@Sipmo: det där var tider det!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Battlefield 1942

Medlem

SimFarm och Mass Effect serien.

Medlem

Dragon Age Origins


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@SID 6.7: Varför skulle det inte räknas? Förmodligen så är det EA som har betalt för spelet. T.ex Battlefield Om EA inte skulle ha lagt in pengarna till att utveckla spelet, betalt alla timmar som personalen lägger ner på att få till rätt känsla m.m. Då skulle inte spelet existera.

Men så klart folk nämner ju bara spel när de är dåliga, det vill säga när de måste snabba sig med utvecklingen pga budget. Då får utgivare skulden? Men inte när spel är bra (när de har budget), då hyllas utvecklaren? Varför hyllas inte utgivaren då också?

Jag gillar: NFS - Hot Pursuit (2010) & Battlefield - Bad Company 2

Medlem

Armies of Exigo!

En Warcraft 3 klon som släpptes ungefär samtidigt och därmed "försvann".
Blev aldrig populärt. Men jag har spelat igenom det och älskar det.
RTS at its finest.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@SID 6.7: Varför skulle det inte räknas?

Helt enkelt för att dom inte gjort spelen?
Jag väljer att hylla grafikerna och programmerarna, inte pengarna bakom dom.
Precis som Oscarsgalan hyllar skådespelare och producenter men inte filmbolagen.

EA får trösta sig med pengarna deras publicerade spel drar in istället för min beundran och jag tror att dom är ok med det.

Om vi talar om bästa spel som EA publicerat blir det svårare, finns SÅ många bra spel, Från Wastelands till Dragon Age, men jag skulle nog sätta första Mass Effect främst.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dead Space. Ett av dem spel jag varvat mest. Hade gärna sett en reboot av det då jag tycker serien craschade iom 3an.

Medlem

battle for middle earth 2

Medal of Honor:Allied Assault!!!

Medal of Honor:Allied Assault sjukt bra spel o musiken är så sjukt fet än idag!

Medlem

Mina favoriter..
Mass Effect 2
Dead Space
Battlefield 3

Medlem

Där kom den, som ett "amen" i kyrkan.
Avbönen/ursäkten/fjäsket för att blidka EA så att de inte slutar annonsera på fz eller inte ger tillgång till "förhandsversioner" av spelen längre. Sorgligt..

Av de spel som EA varit utgivare till så blir nog Battlefield 2 svårslaget i "succé för sin tid".

https://imgur.com/gallery/z5RZr

Redaktör

@henkka: du tror inte annonsören krävt totalstopp för kritiska nyheter om det var så att de hade nåt att säga till om? ”Vi låter dem smutskasta oss lite” känns rätt kasst som PR-strategi.

Jag gjorde den här nyheten av den enkla anledningen att jag gillar nyanser och balans, och har svårt för polarisering. EA fattar riktigt kassa beslut nu, men det innebär inte att allt de gjort är skit. Drt försökte jag få fram, och det betyder inte att jag kramar EA:s senaste beslut - de är fortfarande kassa. Nyanser.


signatur
zay
Medlem

Populous: The Beginning. Lätt.

Medlem
Skrivet av Dantrew:

Dead Space. Ett av dem spel jag varvat mest. Hade gärna sett en reboot av det då jag tycker serien craschade iom 3an.

du är min idol.

Ambassadör
Xbox

De bra spelen är inte tack vare EA, de är trots EA.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar