Fulkultur snackar svensk humor

Robot
Fulkultur snackar svensk humor

Från Hasse och Tage, nutidens ängslighet och Youtube-pranks.

#fulkultur, #hahaha, #podcast, #svensk-humor


Medlem

Inte ett ord om 90-talets landsbygdshjältar Ronnie och Ragge, kanske att poddens deltagare kommer från storstäder?
Micke "Svullo" Dubois var fantastisk och jag kommer aldrig glömma hans "show" på vår studentfest efter att ha gått ut högstadiet, skrattade så tårarna rann åt hans egensinniga och väldigt opolitiskt korrekta humor.

Medlem

Tänker direkt på den här


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@skogsvilden: "opolitiskt korrekta humor"

Medlem

Lyssnade på avsnittet m.m. igår under längre bilresa som förströelse
Lite skoj, och någon grej hade jag nog inte hört innan.

Trist förstås med sågningen av Rally som var den givna fredagslyssningen och ofta i vänners lag med en eller flera öl på den tiden.

Sedan får jag väl nämna:

Ivan Boring,
Gigantiskt kudoz till han/de som tagit sig tid att ladda upp bitar av kulturhistoria.

Tyvärr tvingats bort av SR, så deras Boring sida är borta men lånar bilden.
http://radiogodis.se

Länk nedan till youtube som inkluderar originalet! av älgjakten som jag inte hört sedan då det begav sig på 80 talet.

Ivan Boring,
https://www.youtube.com/playlist?list=PLeAg3HyZN7he4EuxbuxQ-D...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skogsvilden:

Inte ett ord om 90-talets landsbygdshjältar Ronnie och Ragge, kanske att poddens deltagare kommer från storstäder?
Micke "Svullo" Dubois var fantastisk och jag kommer aldrig glömma hans "show" på vår studentfest efter att ha gått ut högstadiet, skrattade så tårarna rann åt hans egensinniga och väldigt opolitiskt korrekta humor.

Haha, vi får aldrig med allt man behöver prata om, trots rekordlångt avsnitt. Gillade dem ordentligt då, trots storstad. Peter Settman är inte särskild kul längre men den Fredde Granberg framkallar fortfarande skratt. Var med i julkalendern om Barna Hedenhös, och skriver böcker min äldsta son älskar (Elak och Pucko).


signatur
Medlem

@cb99: Tack. Hade glömt Ivan Boring. Har den cdn någonstans på vinden


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Hela ämnet "YouTube-pranks" var aktuellt för 2+ år sen.

Medlem

Minns också det programmet som var på radion för länge sedan med Hans Blix och som hade med dagens mått mätt lite tveksamt innehåll.
Riskradion hette det visst och gick på P3 i slutet av 80-talet.
Detta inslag hade väl varit lite för högprofilerat med dagens mått mätt:

Medlem
1
Skriv svar