Nintendo Switch slår ut konkurrensen i USA – är bästsäljande konsolen i år

Robot
Nintendo Switch slår ut konkurrensen i USA – är bästsäljande konsolen i år

Har toppat listan i fem av sju månader.

#nintendo-switch


Medlem

Jag ska inte dissa Nintendos framgångar men det har väl inte släppts någon annan konsoll under 2017? Förutom uppgraderingar av PS och XBOX. Eller ligger konsollers försäljning alltid högt?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag är lite förvånad att Switch säljer så bra. Det kan ju inte bara varit nya Zelda som drog igång försäljningen i början av lanseringen.

Jag kommer köpa en Switch framöver enbart för köra Mario spelen typ och vissa andra. jag tycker konsolen är undermålig och för mig är att den är bärbar inget argument, jag föredrar stationära konsoler med mer kraft i så man får ett bredare spelutbud. Har en 3DS för bärbara biten.

Har en Wii-U sedan flera år som jag är supernöjd med och skillnaden mellan de titlar som finns för både Wii u och Switch är minimala. Jag ser Switch som en Wii U Second Edition som kunde ha blivit så mycke mer.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag ska inte dissa Nintendos framgångar men det har väl inte släppts någon annan konsoll under 2017? Förutom uppgraderingar av PS och XBOX. Eller ligger konsollers försäljning alltid högt?

Har också funderat på det där, men jag tror det är en rätt stadig åtgång på konsoler hela tiden. Sen kan nog Nintendos försäljning peaka lite extra pga att den är ny. Mer intressant vore ju att jämföra försäljningsstatistik från de första 6 eller 12 månaderna för respektive konsol.
Hoppas Xbox får ett litet uppsving nu också med Xbox One X.

Medlem

@xverminator:

Jag gick i samma tankar som dig men kan ärligt säga att Switch är den roligaste konsol jag ägt på år och dagar. Det den saknar i råstyrka tar den igen med råge när det kommer till ren spelglädje och användarvänlighet.

Att kunna lira Zelda: Breath of The Wild, Rayman Legends, Mario Kart 8 Deluxe och snart även Super Mario Odyssey både på storbildsskärm och bärbart är fantastiskt.

För de senaste AAA-spelen med ett överflöd av ögongodis och 1768FPS föredrar jag att spela på PC. Där har inte konsolerna från Sony och Microsoft någonting att hämta. Särskilt med tanke på att allt fler "exklusiva" spel dyker upp på PC.

Medlem

Har både switch, ps4 och PC. Sedan i mars har jag i princip bara spelat på switchen. Trodde faktiskt inte det skulle bli så. Tänkte köra Zelda och typ vänta på mario, men som någon sa är det som att maskinen fått mig att älska spel igen på ett sätt jag typ inte gjort sedan jag har liten. Det bärbara är helt underbart för mig. Och då inte i först hand för att jag spelar på bussen eller tåget etc utan för att jag kan sitta vart som helst hemma och spela. Inklusive 30 min i sängen innan jag somnar. Helt king. Plus, jag tycker också att det känns som En riktig premiumkonsol. Hårdvaran är grym. Det var inte förrän jag faktiskt hade min egen i handen som jag började tycka det. Youtube och bilder gör den inte rättvisa.

Medlem

Switch kommer jag köpa så snart Xenoblade 2 närmar sig släpp. Har varit sugen länge men vet att om jag köper den redan nu så kommer jag inte hinna beta av högen med spel jag har liggande till PC, PS4, vita eller 3ds.

Ni får tänka på att dessa siffror endast gäller i USA, i Europa säljer Switchen relativt dåligt i jämförelse.

Slår vad om att någon här kommer att kalla mig för Sony/Xbox fanboy för att jag skriver något dåligt om Nintendo. Tycker det är bra med konkurrens i konsolvärlden, även om jag aldrig skulle köpa en Nintendo Switch.

http://n4g.com/news/2104292/ps4-vs-xbox-one-vs-switch-europe-...

Medlem

@UntouchableFart: Vi tänker på det, då det står i rubriken på nyheten

Medlem

@UntouchableFart: ja allt är ju relativt. 148k i månaden är inte illa ändå. Att ps4 säljer så bra är å andra sida helt makalöst.

Medlem

Vilket skämt:D

Medlem
Skrivet av didde:

@UntouchableFart: ja allt är ju relativt. 148k i månaden är inte illa ändå. Att ps4 säljer så bra är å andra sida helt makalöst.

Beror nog på pro versionen så många med gamla ps4 köper en igen. Samma sker antagligen med Xbox nu när Xbox får sin X version. Fast kanske inte på riktigt samma nivå.

Medlem

Det är härlig kör både på tvn och bärbart. Senaste spelet är stardew valley och passar switchen perfekt!

1
Skriv svar